pondelok 24. júna 2013

Polibek pro Annu (Stephanie Perkinsová)

Originálny názov - Anna and the French kiss
Séria - Polibek pro Annu
Diel - 1/3
Vydavateľstvo - CooBoo
Rok vydania - 2011
Väzba - pevná
Počet strán - 344

Anotácia

Sedmnáctiletá Anna se cítí podvedená. Její rodiče ji totiž posílají na roční studium do Francie - přes půlku planety, do neznámého prostředí, aniž by navíc uměla slůvko francouzsky. Musí tak opustit své přátele, potenciální lásku i veškerá pohodlí amerického života a začít úplně nanovo. V romantické Paříži, ve městě, které nikdy nespí, se vrhá do nových vztahů i zkušeností a odhaluje v sobě skryté vlastnosti. A také je tu jeden spolužák, Étienne St. Clair, který se liší od všech chlapců, které kdy Anna potkala…


Obálka

Nie je nijako zložitá, ale vypadá pekne. Som rada, že CooBoo to zanechalo pôvodnú obálku. Akurát sa mi veľmi nepáči ten font písma na Polibek a Annu. Ešteže bol v knihe využitý ten font, ktorý je na pro.



Postavy
Anna bola veľmi milá baba. Ale príliš slušná a priveľmi nesebecká. Až to nebolo normálne. Najprv všetci ostatní až potom ja. Ale až na jej občasné myšlienkové pochody, keď fakt sladko myslela na Etienna mi bola celkom sympatická. A tým, ako bola háklivá na všetky baktérie naokolo mi pripomínala Sheldona Coopera (BBT) :) Len nebola taká vtipná.
Etienne bol fajn. Hoci mal kopu slabších chvíliek, kedy mi vyslovene liezol na nervy. Ale celkovo nebol najhorší. A nepáči sa mi jeho meno. Čo mi vadilo? Ja som celý čas čakala, kedy sa konečne dokopú k tomu, aby sa dali dohromady a im to tááák trvalo! Až som si myslela, že sa toho ani nedožijem.

Bridge ma sklamala, proti Rashmi som nič nemala, ale ani nepatrila k mojim najobľúbenejším postavám, Meredith bola zlatá, Josh super a Ellie som nemala rada. No a Sean bol také malé zlatíčko. Prečo aj ja nemám takého bračeka?


Môj názor
Nedajte sa oklamať anotáciou, ktorá mi príde presladená. Chápete, netreba preháňať. Ja osobne nemám rada všeliaké tie presladené romanťárny, takže sa mi ulavilo, že to také nebolo, hoci to tak miestami vypadalo. Vážne, tie Annine "Ách bože, ten Etienne je tááák dokonalý!" Vtedy mi prišla, že má nie sedemnásť, ale trinásť. Každopádne, napríklad to, čo písal Annin otec by ste ma nedonútili čítať ani za nič.

Do knihy som šla s tým, že som zvedavá, čo je na nej také úžasné, keď ju všetci vychvaľujú. No, musím povedať, že je to jeden z najlepších dievčenských románov, aké som kedy čítala. Neviem čím to je, pretože sa nijako extra neodlišovala od iných. Ale nebolo to nič, z čoho by som padla na zadok. Bolo to však vtipné a pohodové čítanie. Autorkyn štýl mi sadol. Chytilo ma to okamžite a čítalo sa to rýchlo, dobre a plynulo. Všetky postavy boli dôkladne premyslené. Myslím, že keby ste sa autorky spýtali, tak vám okamžite povie celý životopis ktorejkoľvek z postáv, vrátane všetkých rodinných historiek.




Za knihu ďakujem spoločnosti Albatros media

7 komentárov:

  1. Meno Étienne sa nepáči ani mne :D Neviem, asi by to nebola kniha pre mňa. Nemám rada romány v ktorých ide o úžasného chalana a totálne zamilovanú babu a celá kniha o tom. A tá časť anotácie "Étienne St. Clair, který se liší od všech chlapců, které kdy Anna potkala...", no fakt originálne :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S tým súhlasím. Ale vďaka všetkým tým pozitívnym recenziam som bola proste zvedavá. A nebolo to nič hrozné ;)

      Odstrániť
  2. Mne sa kniha fakt páčila a dokonca som tomu dala o jednu hviezdu viac ako ty :D Možno to bolo kvôli tomu, lebo som to prečítala vtedy, keď sa mi nič nechcelo a náramne mi to zdvihlo náladu... :D Ale: Strašne ti závidím, že môžeš čítať už aj Lolu! xD

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak tato kniha mě zprvu moc nezaujala - slaďárna. Ale pak jsem objevila tolik pochval, že se najednou objevila na mým seznamu k Vánocům :DD no jo, už to tak bude... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja neviem, všetci sú z toho paf a ja som čakala čosi viac. Bolo to fajn, taká oddychovka, ale po toľkých chválach som čakala, že z toho padnem na zadok :D

      Odstrániť
  4. Tato kniha, spolu s Amy a Roger na Cestě, je můj nejoblíbenější dívčí román. Stephenii Perkinsovou jsem si velice zamilovala. Je, co se týče postav a detailů příběhů, velice nápaditá.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pre mňa je navždy najlepším dievčenským románom Džinsový denník :)

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.