utorok 13. augusta 2013

Nespútaná (Cynthia Hand)

Originálny názov - Boundless
Séria - Nadpozemská
Diel - tretí
Vydavateľstvo - CooBoo
Rok vydania - 2013
Väzba - pevná
Počet strán - 384

Anotácia
Odkedy prišla na to, akú významnú úlohu zohráva medzi ostatnými anjelskými bytosťami, bola Clara odhodlaná ochraňovať Tuckera Averyho pred zlom, ktoré ju prenasleduje… Aj za tú cenu, že im to obom zlomí srdce. Clara sa rozhodne opustiť mesto a zamieri späť do Kalifornie – a to isté urobí aj Christian Prescott, neodolateľný chlapec z vízie, ktorá podnietila celú túto cestu. Padlý anjel, ktorý na Claru zaútočil, sleduje každý jej pohyb. A nie je jediný… Clara si musí raz a navždy vybrať svoj osud.

Obálka
Ja nie som moc fanúšičkou ružovej, ale obálka je skvelá. Rozhodne sa mi páči z celej série najviac.

Postavy

Nepamätám sa, aký som mala vzťah ku Clare v predchádzajúcich dieloch, ale tu mi proste strašne liezla na nervy. Strašne mi vadili tie jej myšlienkové pochody, tie hlavné hrdinky vedia niekedy knihu tak pokaziť! A aká je až neznesiteľne dobrá a chápavá a všetko to. JE to otravné! Nemohla sa pridať k Čiernym krídlam? Aspoň by bola zábava.Christian je úžasný. Konečne som sa rozhodla, že som v jeho teame (už bolo načase). Teda, Tuck je skvelý, milý a zlatý tiež, obľúbila som si ho od prvého dielu, ale Christian je skrátka Christian. Celú knihu som si v hlave opakovala Prosím vyber si jeho. Nebuď sprostá a vyber si jeho. Nie kvôli víziam, tie ma ani v najmenšom netrápili, ale proste preto, že je to tak správne. Hoci nechápem čo na nej vidí. Napriek tomu by však pre ňu urobil všetko. Vzdal by sa všetkého kvôli nej.

Napriek tomu tu bolo Tucka až žalostne málo, rovnako ako aj Jeffreyho. A nedostatok týchto dvoch znamenal, že Clary bolo viac, než je milé.
Tiež mi tu začala vadiť Angela, ktorú som mala vždy rada. Ale meno Web je príšerné.
Koho som si však naozaj obľúbila bol Samjeeza. Milý chlapík. Rovnako ako jeho brat Asael. To meno sa mi inak brutálne páči!
A vadí mi, že vždy 75% postáv vždy odhadnem. Napríklad vo VA som netušila, kto je vrah až do konca... tu som okamžite vedela, kto je jedna z tých dvojičiek, Asaelových dcér.

Môj názor
Na tento diel som sa strašne dlho a strašne moc tešila, lebo Nadpozemská a Zasvätená boli úžasné. Táto časť ma však od začiatku bavila menej ako predchádzajúce. Viete, ako sa hovorí, že druhý diel býva prekliaty? Tak v tomto prípade to neplatí. Tu je prekliaty tento posledný. Cynthia nám už predtým dokázala, že to vie aj lepšie.

Chýbal mi tu nejaký ten humor. Jediná veta, čo ma skutočne pobavila vlastne ani nebola taká vtipná. Vo vnútri je pár DVD nosičov, moja Upírska akadémia s oslími ušami... Aj to ma pobavilo iba preto, lebo som túto knihu čítala po UA. Asi to bol osud, ale čo :D Chápete, aká absencia humoru tam bola? Clara len stále vážna, poslanie hento, poslanie tamto, Christian, Tucker, Angela, poslanie a zas dookola.
Rovnako žiadne prekvapenia. Všetko som tu vytušila skôr, než Clara a spol. 
A úplne zo všetkého najhoršia je Clarina prezývka. Tak ako mnohí z vás strašne neznášajú vnútornú bohyňu, tak ja z duše nenávidím prezývku Mrkva. To je proste des! Keď som čítala jednotku v češtine a tam ju Tucker volal proste karotka, tak mi to neprišlo také strašné. Ale mrkva? Keby mňa tak chalan nazve, tak ho asi niečim ovalím po hlave alebo čo...


Po tomto diely naozaj nechápem. Neviem ako toto mohla Cynthia urobiť. Bolo to príbehovo aj štýlom písania oveľa horšie. Teda ja neviem, či som pri čítaní nemala tú správnu náladu alebo čo, ale vzhľadom k tomu, že nemám tento názor jediná... Proste mi tu toho toľko vadilo! Dýka zo smútku? Robíte si zo mňa srandu? 
No dobre, teraz to vypadá, že bola kniha fakt príšerná. Až také zlé to zas nebolo. Predsa len Christian. Tucker. Jeffrey. Samjeeza. Asael... Aspoňže tí chlapi to teda zachránili. Hrdinovia! 
Chápem však, čo mnohí ľudia mysleli tým, že keby kniha skončila o pár strán, vlastne o kapitolu a epilóg skôr, tak by to bolo lepšie. Už som si myslela, že autorka získa môj rešpekt za to, že knihu ukončila presne inak, ako som si myslela a ako som čakala. Lenže za jednu kapitolu sa toho očividne dá tihnuť až príliš a ona to ukončila presne tak ako som čakala, čo sa mi veľmi nepáčilo. Chcela som iný koniec. Originálnejší. Tá séria by si to zaslúžila. Namiesto toho sme sa dočkali konca ako v rozprávke na dobrú noc A boli spolu šťastní, až kým nepomreli...




Za knihu sa chcem poďakovať spoločnosti Albatros media
Môžete si ju zakúpiť TU.

Kam ďalej?

2 komentáre:

  1. Súhlasím, že je to najslabší diel zo série a Christiana som si konečne trochu obľúbila, ale ešte stále ho pokladám za ťuťmáka, ktorý sa nechá ťahať za nos. Tucker bol ako vždy skvelý, len nedostal dosť priestoru. A prezývku Mrkva zbožňujem! A ver mi, že keby si mala chalana, ktorý ťa miluje tak ako Tucker Claru, tak by si sa nevedela dočkať, kedy už konečne to jeho Mrkva začuješ :) Lebo aj takéto zdanlivo odveci prezývky keď sa vyslovujú s láskou, tak sú krajšie ako akékoľvek vyznania.

    A áno, v tomto príbehu nebolo žiadne prekvapenie, žiadne zvraty (dokonca aj ten koniec bol jasný ako facka) a tiež som vedela, kto je kto a kto bude zlý/zlá. Proste to Cynthii až tak nevyšlo, ale zase v porovnaní s inými podobnými knihami je to ešte stále veľmi dobré (myslím tým sériu Zavrhnutý od Fitzpatrickovej, to je katastrofa na n-tú).

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No já jsem teda na tuhle knížku hodně zvědavá :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.