pondelok 24. novembra 2014

4. Len dialógy


Po pár dňovej prestávke tu mám ďalšiu úlohu. Akosi ma to začalo baviť. A to som si myslela, že to bude o ničom. Tie moje dialógy, nie výzva. Nikdy mi moc nešli. Teda niežeby som ich skúšala nejako často, ale skúšať som skúšala. A pri tomto... ani som si nemyslela, že budem mať nejaký nápad. Našťastie včera v posteli som jeden dostala a vzniklo z toho toto. Snáď sa bude páčiť. Ja som spokojná :)


,,Sústreď sa. Poriadne sa sústreď. Od tohoto rozhodnutia môže závisieť tvoj život. Tvoja budúcnosť."
,,Ale žiaden tlak, že?"
,,Iba hovorím, že je to dôležité. Že jej to môže zmeniť život."
,,Preháňaš."
,,Ja? To ani náhodou! Ešte mi nadávaj za to, že sa o ňu tak starám."
,,Nejde o to, že sa o ňu staráš. Ide o to, že sa správaš ako malá drama queen."
,,Drama queen, čo jej chce len dobre a nenápadne poukazuje na to, aké dôležité to je."
,,Ale prosím ťa. To, či má ísť dnes do kníhkupectva alebo nie proste nie je otázka života a smrti."
,,Pre teba. Možno ak pôjde, tak tam stretne svoju životnú lásku..."
,,...Alebo ju cestou tam zrazí autobus."
,,Prečo sa ja s tebou vôbec bavím?"
,,Lebo nemáš na výber, drahý."
,,To nie je pekné."
,,Ale pravdivé."
,,Možno jej niečo spadne a keď to bude chcieť zdvihnúť, tak sa zrazí so svoju budúcou láskou, ktorá jej pribehne na pomoc. Vieš si to predstaviť? Láska na prvý pohľad!"
,,A to niečo bude Rómeo a Júlia nepochybne."
,,Alebo možno nejaký iný príbeh plný lásky." 
,,Čo som komu spravil...?"
,,Pozreli by si navzájom do očí, išli by na kávu, zobrali by sa, mali spolu deti..."
,,Podviedol by ju, rozviedli by sa a jej by ostalo decko na krku." 
,,Nie. Ostali by spolu naveky!"
,,.. A ja som si naivne myslel, že si preháňal už predtým."
,,Čuš! Nekaz mi radosť."
,,Keď si pomyslím, že sa ťa nikdy nezbavím, chce sa mi plakať."
,,Aspoň v niečom sa zhodneme."
,,Prisahám, že si ťa odteraz nevšímam. Budem sa tváriť, ako by som tu bol sám. Budem ťa úplne ignorovať!"
,,To nedokážeš. Nie dlhšie, ako päť minút."
,,Ty...!"
,,Okej, beriem späť. Ani tých päť minút." 
,,Mlčte! Obaja!... Vnútorné hlasy sú tak otravné...!"

8 komentárov:

  1. Hej, to bylo skvělé!! Je to vážně povedené. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Na to, že to boli čisto dialógy, to bolo prekvapivo dobré :D Ďalšie plus: usmievala som sa pri tom :) Také by som mohla čítať aj častejšie :D
    Inak, mne veľmi nešli dialógy, aspoň zo začiatku - na desať strán poviedky som mala možno jednu stranu priamej reči, aj to veľa :D Ale v poslednej dobe sa to nejako predlžuje, i keď si nimi stále nie som istá a prepisujem ich aspoň päťkrát :D A furt znejú divne :D Chce to asi cvik.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ver mi, že ja v tom cvik nemám. Len inšpiráciu. A po niekoľkonásobnom prečítania Paťuľka s Lukym, čo píše Arvari sa na mňa proste muselo niečo nalepiť :D
      A ja by som nikdy nebola schopná napísať takú dlhú poviedku, tie moje maju maximálne tak dve strany :D
      Ďakujem :3

      Odstrániť
  3. Tak tohle se vážně povedlo :D Paráda.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. jeej...si fakt šikovná! A tvoja tvorba je čím ďalej tým lepšia ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keby som sa zhoršovala, tak je to horšie :) Ale ďakujem, naozaj ma teší, že si to myslíš :)

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.