sobota 29. novembra 2014

Článok na tému... 8


Tak! Po dlhej dobe ma napadol ďalší nápad na tématicky článok. A stačil k tomu jeden status. Môj. Napísaný po pozretí istého blogu. Nepýtajte sa akého, pretože už ani neviem. Radšej.
Dopredu hovorím, že tento článok nie je písaný proti nikomu konkrétnemu. A neberte si to veľmi osobne, pretože si myslím, že sa v tom nájde každý. Aspoň v jednom bode.
Vrátane mňa.
Najprv som myslela, že bude asi päť bodov a ani som sa nenazdala a mala som osem. A rozhodne som nekončila. Takže to dopadlo takto.


10 vecí, ktoré nemám na blogoch rada

1. Originalita? Čo to sakra je?!
Čo je vlastne prípad toho vyššie zmieneného nemenovaného blogu. A väčšiny ďalších. Hlavne tých nových. Uznávam. Je obrovské množstvo knižných blogov (načo???) a je naozaj ťažké sa odlišovať. Ja som s tým ešte taký problém nemala, lebo keď som si ho zakladala ja, tak ešte ich tak veľa nebolo.
Každopádne... včera som sa preklikala na jeden nový blog, na ktorom som ešte nikdy predtým nebola. Problém? Okamžite som mala pocit deja vu. Normálne som sa pozastavila nad tým, či som tam naozaj ešte nebola, lebo vyzeral ako mnoho mnoho ďalších. Novým blogerom sa nechce babrať s designom, tak použijú prvú šablónu, ktorú im blogger vyhodí. Výsledok? Dvadsať blogov sa na seba podobá ako vajce vajcu. Prečo si nespraviť aspoň vlastné pozadie? Alebo použiť nejaké z ponúkaných? Prípadne musia byť všetky biele/béžové/svetloružové? Keď som začínala ja, tak som si okamžite dala čierne pozadie. A hádajte čo? Môj blog vynikal. Chcem povedať, že doteraz je príliš málo tmavých blogov. Napríklad.
Druhá vec je názov. Áno, ja nemám veľmi čo hovoriť, Svet kníh neznie veľmi originálne. A keby som ho nevytvárala tak narýchlo, tak je to asi lepšie. Lenže keď všetky veľká väčšina blogov má v názve všetky tvary slova kniha, tak si vás asi ťažko zapamätajú medzi ostatnými. Ak sa nebudete odlišovať aj niečim iným, že.

2. Pravopysné chibi, vždi a všaďe
Tak toto je bod, ktorý sa týka aj mňa. A verte mi, že ja si to uvedomujem a snažím sa zlepšovať. A verím, že som sa zbavila aspoň tých do očí bijúcich.  Ale sú veci, ktoré udrú do očí okamžite. Každému. Aj tomu, kto vie slovenčinu minimálne. Pretože keď dospelý bloger nevie odlíšiť mi a my a placne tam to i, ktoré má na klávesnici bližšie, tak je problém. Alebo singulár a plurál prídavných mien. Tiež niektorých očividne neučili, že na konci slovies je vždy i. A podobne.
A radšej nehovorím, ako ma irituje medzera a za tým výkričník ! To už som videla u niekoľko blogerov. Prípadne enormné množstvo výkričníkov. Za každou druhou vetou.
A ešte do tohoto bodu pridám slang. To si niekedy až vlasy trhám.


3. Ja mám odpovedať?! 
Niekto sa snaží, okomentuje vám článok a vy neodpoviete späť. Ja sa koľkokrát vrátim na blog, na ktorom som niečo komentovala, trebárs aj položila otázku a potom nedostanem odpoveď. A to ma štve. Keď už si dá niekto robotu s tým, že komentoval, tak by to malo byť aj opätované. Nehovorím že vždy. Niekedy sa nedá odpovedať. Trebárs, keď niekto napíše Pekná obálka. No načo odpoviete Ja viem?!

4. Skoro som tú knihu vyhodil/a z okna, ale všetci ju chvália a ja nechcem, aby si ostatní mysleli, že som divný/á.
Všetci píšu pozitívnu recenziu na xy knihu? Tak aj ja napíšem, aj keď sa mi vlastne nepáčila.
Ale to ste ju ani čítať nemuseli! V recenzii predsa píšete vlastný názor. Úprimný názor.

5. Potrebujeme na niečo upútať pozornosť? Poďme to zvýrazniť, zväčšiťzafarbiťpodčiarknuť a pre istotu pridajme aj desať výkričníkov!!!!!!!!!!
Načo?? Keď čítam článok, kde je zvýraznené každé slovné spojenie, tak áno, ono udrie do očí, ale je to strašne otravné. Keby jedno-dve v článku, tak dobre, nepoviem ani pol slova!!! Ale stále?!

6. Len ja mám pravdu a ostatní sú idioti, ktorí nevedia, o čom rozprávajú.
Klasický prípad blogerov, ktorí nepripúšťajú žiadne argumenty, len si húdu svoje. Napíšete negatívnu recenziu na nejakú knihu. Trebárs tie Hviezdy. Tak sa hneď nájdu ľudia, ktorí povedia, že som blbá, lebo som tú "úžasnú" knihu nepochopila. Ale to, že mi nesadol autorov štýl a že mi postavy liezli na nervy, tak asi mám niekoľko dôvodov, prečo sa mi kniha nepáčila, tak je to jedno. Proste som blbá, lebo to neviem oceniť.

7. Prečo sa správať ako dospelí, keď sa môžme vrátiť do škôlkárych čias? 
Neustále hádky. Kvôli totálnym prkotinám. ,,Modrá farba je najkrajšia!" ,,Nie, ružová!" ,,Ja sa s tebou nebavím!" A tak sa celá československá blogová komunita rozdelí na tri tábory. Na modrý a ružový, ktorí sa navzájom neznášajú a ohovárajú sa. A potom je tu ďalší tábor, nazvime ho čierny, ktorý s ostatnými dvoma buď nesúhlasí, alebo mu sú tie žabomyšie vojny úplne ukradnuté.


8. Tá kniha bola strašná. Ale čo ak by kvôli tomu so mnou vydavateľstvo zrušilo spoluprácu? Radšej nebudem riskovať!
Jedna z mojich prvých spoluprác bol Ikar. A tí mi poslali ako prvú knihu, ktorá sa mi nepáčila. Bola tak na dve TARDIS, ale ja som dala tri. Pre istotu. Zo strachu. Teraz sa tomu smejem. Vydavateľstvá si majú vážiť skutočný názor, nie vymyslený. A väčšinou s tým nemajú problém. Teda ja som sa ešte nestretla, aby kvôli negatívnej recenzii so mnou niekto zrušil spoluprácu. A že ich nebolo málo.
Pokiaľ sa bojíte a urobíte to na začiatku raz-dvakrát, tak to viem pochopiť. Ale piatykrát? Len preto, že vám to poslalo vydavateľstvo? To je kravina.

9. Mali by ste robiť toto. A toto. Prečo? No lebo som povedal/a! 
Viete čo je vyslovene komické? Dvanásťročný bloger, ktorý vie o živote hovno, moralizuje ako päťdesiatročný človek, ktorý má už čo-to za sebou. Snaží sa tváriť ako dospelý, poučuje a mudruje. Je to proste smiešne.

10. Všetci recenzujú len recenzáky. Je to zlé. To nemôžu si knihy kupovať ako ja? Hmm... ktorému vydavateľstvu by som mal/a napísať? 
Pokrytectvo. Hnusné pokrytectvo. Ako v skutočnom živote, tak aj na blogoch. Sú blogeri, ktorí tvrdia, aké sú recenzáky zlé. Že oni si radšej kupujú a to by mali všetci. A že ich nikdy nebudú chcieť. Avšak vravia to len dovtedy, kým im niekto neodkývne spoluprácu. Akonáhle nejakú nadviažu, tak je samozrejme všetko v poriadku.


A čo vadí vám?

59 komentárov:

  1. Parádní článek, hlavně upřímný, což je super.
    Taky mám velmi originální název :D Ne fakt, fakt mi nepřijde, že by se můj blog něčím lišil, ale i když nejsem originální, je to můj blog a mám ho ráda :)A nestalo se mi, že by nakladatelství vadila špatná recenze, naopak jsou rádi za můj názor. A pokud někdo recenzuje jen recenzní výtisky, tak at. Je mi fuk, zda si knihu koupil, nebo dostal.
    Knižní regál

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Vždy sa snažím písať úprimne (takže som už párkrát počula, že som krutá. Ale čo :D). Mne sa tiež nestalo, že by sa vydavateľstvá sťažovali. Iba mi napíšu, že ich mrzí, že sa mi kniha nepáčila, čo je pekné :)

      Odstrániť
  2. Asi so všetkým s tebou súhlasím :D U mňa je to v pomere tak, že si trištvrte kníh sama nakúpim alebo dostanem a tá štvrtina sú recenzáky :D Čisto len s recenzákmi by som nevydržala, pretože ich nemám tak veľa, že by mi vydržali trebárs celý mesiac :D Za týždeň ich mám prečítané a čo potom? :D U mňa je proste kupovanie kníh na prvom mieste :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. S originalitou s tebou súhlasím. Nebola som na blogu od začiatku a prvú šablónu si veľmi nepamätám, ale aj tak sa mi zdá, že to bola nejaká čo Barča robila. Potom sme mali jeden podľa šablóny - ktorý nebol nejako nádherný, ale nám sa ako tak páčil a nevideli sme ho na žiadnom blogu. A teraz máme vzhľad od Domča (a je naprosto úžasný.) Takisto s názvom - nič ma nevytočí viac ako keď je samá bookshelf, samé knihy, samé svety kníh (nič proti tvojmu) a mnoho iných. Adresu blogu máme totálne od veci (ale vymyslieť dobrú adresu dá zabrať) ale názov máme napríklad obľúbenú knižnú hlášku (a teda si nespomeniem ani na jeden blog, ktorý by mal vlastne v názve nejakú knižnú hlášku, no :D)
    K druhému bodu - pravopisné chyby. To si priznávam, nepíšem najlepšie, diktát keď napíšem na 4 som rada ako blcha, a vôbec u mňa neplatí, že ty veľa čítaš, tak ty by si mala gramatiku ovládať. Bohužiaľ, nie. A keďže viem, že mám s tým fakt problém, väčšinu textov čo napíšem si viackrát prečítam, a chyby, ktoré si neuvedomím, že som pri prvom písaní napísala hneď opravím a hneď mám z toho lepší pocit. Niekedy ich po mne ešte aj Barča číta, proste snažím si pomôcť akokoľvek sa dá, aby som veľa chýb nemala.
    Tiež sa niekedy - ak mi náhodou ten blog vyhodí, alebo proste je zaujímavý článok, rada na blog vrátim a kuknem či mi niekto môj koment odpovedal (často si dávam aby ma na to dokonca upozornili) a vieš, napíšeš rozvitý komentár, na ktorý by si rada videla odpoveď a nedočkáš sa ničoho alebo totálne stručnej odpovede. To ma zamrzí, a fakt veľa. (Veď aj na tvojom blogu som viackrát niečo okomentovala - už si nespomeniem na ktorý článok- ale mega ma potešilo, keď si odpísala a potom znova a znova :) ) proste vtedy tam je tá spätná väzba a skôr sa vrátim na blog, kde mi adminka odpovie ako na nejaký kde nič.
    Negatívne recenzie často nepíšem. Neviem sa s tým nejako vžiť ani nič a väčšinou mi stačí ak to napíšem na GR...ale keď už sa dokopem k tomu, aby som písala na blog, tak kašlem na to, že to všetci ospevujú a píšem, aké som mala z toho pocity...a je mi jedno, či je to recenzák alebo moja kniha...Proste, mám na to taký názor a basta.
    V svojich recenziach a článkoch, veľa nezvýrazňujem - nejako sa mi nechce, príde mi to zbytočné, lebo buď si to prečítam celé, alebo sa na to aj tak vykašlem a je mi jedno či je tam ten text krikľavoružový alebo neviemakovýrazný.
    No, mohla by som pokračovať a fakt vo všetkých bodoch s tebou súhlasím, lebo máš pravdu proste. A rozpisovať dokola to isté, čo si ty spomenula je zbytočné.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jejda, jak som sa rozpísala :D To sa ani nezdá :D

      Odstrániť
    2. Ja som práveže rada. Lebo si sa mala k čomu vyjadriť a to ma teší :)
      Ja som si blog zakladala strašne narýchlo. Proste ma to napadlo a spravila som to. Nenechala som si to uležať pár dní v hlave :D
      Moje diktáty tiež väčšinou za veľa nestoja (hoci naposledy som mala jednotku, to som bola úplne happy) a viem, že gramatika nie je moja silná stránka, ale nemám rada chyby, ktoré okamžite udrú do očí :)
      Jan mám napríklad rada aj konverzáciu v komentároch. Keď sa proste ľudia vrátia a odpíšu späť. Preto sa snažím aj ja. Nie vždy sa dá, ale tak väčšinou, no :) Len sa nedá vždy odpísať na takýto dlhý komentár, pretože to, čo som chcela som vyjadrila v článku (vážne dúfam, že som na nič nezabudla :)
      Mňa baví písať negatívne recenzie, keď si to tá kniha zaslúži. Je to častokrát jednoduchšie, než opísať rôznymi slovami, ako strašne sa kniha páčila :D
      A sem-tam niečo zvýrazním aj ja, keď je treba. Jednu-dve veci v článku. Nie v jednej vete -_-

      Odstrániť
    3. A ty si mala blog už pred tromi rokmi, a verím, že vtedy ani toľko blogov s tým menom nebolo takže vtedy to bolo viacmenej originálne a to sa musí nechať :)
      Ja som sa s tým zmierila, že diktáty mi nikdy nepôjdu a neberiem to ani ako tragédiu :D A preto si to aj viackrát po sebe čítam, lebo zbaviť sa tých najväčších chýb sa dá, len si to proste treba po sebe prečítať :D
      :D Hej veď ja súhlasím :D a uvedomujem si, že dosť vecí som mohla stručnejšie napísať, ale proste nejako som v tej nálade, že by som písala (namiesto učenie sa, že :D ) a tak to dopadne :D
      No, mňa dosť naštve- čo sa týka tej originality - a teraz ma to aj napadlo, ak je ten blog dokola stále to isté - nejaký wishlist raz za týždeň, nejaký unboxing, a proste sa to opakuje, a žiadne svoje že by si vymysleli a podobne ...viem, že je ťažké vymyslieť niečo originálne, ale tak, zase aby tam dokola bolo to isté, to je už o ničom :) Keď si pozrieš náš blog, tak my aj keď pridáme do nejakého vyššie spomenutého meme, vôbec to nie je pravidelné (jedna vec je, že sa nám nechce a druhá že by to bolo potom stále dokola také isté a potom by sme stratili tú originalitu, ktorá sa nám -aspoň podľa mňa- podarila)
      Neviem, nejako som veľa nepísala negatívnych recenzií. Fakt ma väčšina kníh baví a keď už nie, tak ju nedočítam a to sa potom recenzie na nedočítanú knihu písať nedajú :D Ale najviac som sa na GR rozpísala čo sa týka Dievča s maskou :D Jaj, to bola podľa mňa katastrofa :D
      Hej presne. Ale fakt iba sem tam. Netreba to prehánať.

      Odstrániť
    4. Pred dvoma :) Blog pred necelým mesiacom oslávil dva roky :)
      Mňa vždy vyrušovalo, keď to učiteľka potom ešte znovu čítala, lebo najlepšie sa mi opravovalo samej :D
      Mala si vidieť môj blog keď som začínala. To bolo každý deň nejaké meme. A to vážne nepreháňam. Mala som skoro kalendár na to :D Strašné, keď si na to teraz spomeniem :D Teraz mám už len pár a aj to len raz za čas, fakt len krútim hlavou nad tým :)
      To je fajn, mňa niekedy čosi zaujme, ale keď ma štve tá hlavná postava, tak sa to nedá. Smutné je, keď sa to stane pri recenzáku :D

      Odstrániť
    5. :D tak rok hore dole :D Teraz sa v tom ťažko orientuje - akosi mali narodeniny až veľa blogov :D
      No šak nám to tiež ešte raz aj ona prečíta, a potom nám nechá trochu času :D ale tak mne je to málo :D a už duplom ak som celý diktát mysľou niekde preč :D
      To ako vážne? :D A to ťa bavilo? Písať stále dokola to isté? :D Ja by som asi umrela :D
      Hlavnú postavu ešte predýcham, ale keď je už aj príbeh na jedno kopito tak to už je aj na mňa veľa :D A keď je aj hrozná postava hlavná a dej ma nezaujme, tak to prečítam fakt iba kúsok :D A kašlať na to :D No, recenzák je niečo iné, ale zatiaľ keď som si už niečo na recenzák zobrala, vždy sa to dalo zniesť. A väčšinou ma fakt bavili. Len, myslím že Život jedna báseň som dala menšie hodnotenie ale inak som zatiaľ taký problém ako ty píšeš, nemala :D

      Odstrániť
    6. Aj mne sa zdalo, že teraz v októbri-novembri bola záplava narodenín. Dokonca jedna slečna mala v ten istý deň, len o rok menej. Strašné :D
      Ja som nerobila stále to isté... obmieňala som knihy :D :D
      Asi si ich ešte nemala toľko. Napríklad Proroctví od Josephine Angelini bolo pre mňa utrpenie, lebo tak blbá "hrdinka" sa len tak nevidí :D

      Odstrániť
  4. Veľmi dobrý článok a veľmi poučný a na zamyslenie :)))) Dúfam, že čo najviac bloggerov si to celé prečíta! So všetkým s tebou súhlasím! Veľký LIKE Maťka :)))))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Skvely clanok pobavila som sa ;-) kedze citam iba tvoj blog neviem ohodnotit ale to s tym dvanastrocnym bolo the best :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kiežby som s tým preháňala :D
      Ale naozaj si vážim, že som jediná :3

      Odstrániť
  6. Fakt super článok. Ani neviem, ku ktorej veci sa mám najprv vyjadriť. Musím si to premyslieť :D Dnes sa ešte vrátim :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Okej, nechce sa mi čítať ostatné komenty (nejako ich tu pribudlo), takže ak sa v niečom opakujem, sorry :D
      1. Uf, s originalitou na blogoch je to dnes fakt ťažké. Úprimne, dá sa ešte vymyslieť niečo, čo tu nebolo alebo nie je? Nedá alebo len fakt veľmi ťažko. Veľakrát som si blogy pamätala podľa dizajnu, lenže to bývalo dávnejšie, teraz je ich už tak veľa, že je proste nemožné, nejako si ich zapamätať a odlíšiť. Preto sa sústreďujem na danom blogu na niečo zaujímavé, na nejaký záchytný bod, podľa ktorého by som hneď vedela určiť, o ktorého blogera ide. Ak si taký bod nenájdem a všetko je to na jedno kopyto s ostatnými blogmi, odchádzam. Občas sa však ešte stane, že nájdem nejaký brutálne super blog a ten si šupnem medzi obľúbené, aby som naň nezabudla.
      Väčšinou je najlepšie staviť na nejaký premakaný projekt, tag alebo článok, ktorý blogera definuje. Ak vynaloží snahu vymyslieť niečo zaujímavé, v mojich očiach tým výrazne stúpne a zavítam k nemu častejšie. Ak mal super nápad raz, hádam prídu aj ďalšie.
      2. S chybami je dnes ťažko, ale beriem to v poslednom čase s rezervou, každý niekde začínal a všetci robíme furt chyby. V takomto prípade skôr odporučím blogerovi naštudovať si lepšie gramatiku. Tá snaha sa potom dá vidieť v jeho ďalších článkoch. Ak mu zlepšovanie v gramatike nestojí za to, tak mne nestojí za to, aby som k nemu chodila. Všetci máme slabé miesta... ehm... teraz sa hanbím, uviedla si blbý príklad s tým mi/my. Neviem prečo, mne sa pri písaní furt stávalo, že som to dala naopak. Nie preto, že by som nevedela, kde má byť ktoré y/i... bolo to skôr také podvedomé. Ešte aj teraz si na to musím dávať pozor.
      3. Inak to s tými odpoveďami naštve aj mňa. Pokiaľ niekde nechám nejaký koment a hlavne, ak je v ňom aj otázka, očakávam, že si bloger dá tú námahu a aspoň mi odpovie, pretože sa tam kvôli tej odpovedi vraciam. Ak nevidím odozvu, opäť mám dojem, že tam chodím zbytočne a nabudúce tam už zrejme neprídem.
      4. K tomuto sa nejdem veľmi vyjadrovať. Kedy som si vždy povedala svoj názor (nie len pri knihách), ale nepodala som to príliš správne, aj keď mne to nedošlo, a potom sa na mňa ľudia naštvali a ani som o tom nevedela. :D Teraz sa už snažím krotiť, aj keď občas sa mi ešte dačo podobné pritrafí. No čo... zrejme sa mi lepšie komunikuje s mojimi postavami v príbehu než s normálnymi ľuďmi. :D
      5. Hej! Zvýrazňovanie je super, oživí to text. Nemalo by byť prehnané, ale ja som rada, ak v texte sú zvýraznené slová. Lepšie sa mi tak číta, pretože aj ak sa náhodou pri čítaním stratím, viem podľa zvýraznených slov, kde približne som skončila.

      Odstrániť
    2. Akože to už čo je? musela som predeliť koment na polovicu, lebo mi ho nechcelo pridať celý :D
      tu je druhá polka :D
      6. Takéto články väčšinou nečítam. Na čo? :D Je to to isté, ako presviedčať ateistu, nech sa pomodlí k Bohu. Nemá to zmysel.
      7. Ach, tie hádky :D bez toho by to asi nebol život. Či chceme, alebo nie, všade dnes vznikajú tábory, ale to závisí aj od stupňa tvrdohlavosti daných osôb a od toho, ako silno si chcú presadzovať vlastný názor. A potom sú tu ešte tí, čo sa radi hádajú, lebo im to pre mňa z neznámych dôvodov robí dobre. Neriešim. A pokiaľ sa dá, zďaleka skupinkovanie obchádzam. Ja mám rada všetky farby :D
      8. Po tom, čo dala hore článok Moon, akoby zázrakom sa predstali objavovať na knihy z toho nemenovaného vydavateľstva recenzie s nižším hodnotením ako tri hviezdičky a každý si dával zrazu pozor na ústa. Nepáčilo sa mi to. Ak chcú so mnou niekto zrušiť spoluprácu za to, že som si dala tú námahu a prečítala ich knihu a ešte aj napísala na ňu názor v termíne, v ktorom mi to zadali, je dosť trápne povedať blogerovi: "Tak vieš čo? Nevychválila si to dosť, už ťa nechceme." Ako sa potom máme dozvedieť skutočné názory blogera na recenzák? Občas treba ísť proti prúdu. Ak sa môj názor vydavateľstvu nepáči, čo už. Ak ma za to vyhodia? Ich smola a mám ich v paži. Čo nemám dosť kníh?
      9. Neviem, či si to myslela na nejakú konkrétnu osobu alebo čo :D lebo ja som sa zatiaľ s nikým takým nestretla :D možno tak v knihe s Artemisom :D ale s tým by som určite v slovnej bitke prehrala :D on je zrejme knižný dôkaz toho, že aj dvanásťročný vie moralizovať ako starý, vzdelaný chlap :D
      10. Tak s týmto úplne súhlasím. Ja mám v poslednej dobe veľa recenzákov a iné knihy okrem nich čítať nestíham, takže píšem recenzie len na tie, čo mi pošlú. A predsa... keby mi niekto ponúkol ďalšiu spoluprácu, neodmietla by som. Však ktorý bloger by niečo také odmietol? Niekedy mi vadí, že nestíham čítať a že nemám viac času a že som nútená napísať recenziu, ale koniec koncov, nakoniec si aj tak uvedomím, že ma to vlastne veľmi baví a som vďačná za to, že som si všetky tie knihy nemusela kupovať, to by som už skrachovala.

      Odstrániť
    3. 1. Mne sa proste nepáči, keď milión blogov vyzerá rovnako. Vážne, možno názov je iný (nie priveľa) a inak je to úplne to isté. Aspoň teda podľa tej vizuálnej stránky.
      2. Ja som našťastie s mi/my nikdy problém nemávala. Aspoň s niečim :D
      4. Mne sa lepšie komunikuje s postavami z iných kníh, filmov, seriálov... proste s hocijakými. A potom ľuďmi, ktorých poznám cez internet :D
      5. Mňa to práveže strašne irituje. A sústreďujem sa len na to :D
      7. Ja bývam niekedy tiež dosť tvrdohlavá a neústupčivá, ale zas nie kvôli takýmto kravinám :D
      8. U mňa nie :D Napríklad Papierovým mestám som dala 2 TARDIS :D Ja a nebudem nikomu pchať do zadku :D
      9. Artemis je génius. To sa neráta :D
      10. Ja sa snažím to nejako obmedzovať, ale neveľmi úspešne. Ehm... :D

      Odstrániť
  7. Ty jo, tak tenhle článek se mi vážně líbil, převážně proto, že s tebou v mnohém souhlasím.
    Je ale pravda, že v mnohém možná spadám do tvých negativ. :D Jsem taky nová blogerka a je pravda, že vzhled mého blogu je bílý, ale je to spíše proto, že mi přijde přehledný. I tak jsem se ale snažila odlišit a dlouho jsem na něm pracovala. :)
    S chybami s tebou souhlasím, taky mě rozčilují, ale přitom s tím mám sama problém. Jsem hrozná, musím se naučit, jak psát. Kolikrát si říkám, jestli nejsem dyslektička. :D
    A co se ztučněných slov týče, dělám to taky. Ale jenom v recenzích, protože vím, že hodně lidí si nechce přečíst dlouhou recenzi a tak se z ní snažím vytáhnout hlavní myšlenky. U ostatních článků nechávám text jednolitý.
    Se vším ostatním s tebou souhlasím a musím říct, že tě vážně obdivuju a jsi mi ještě více sympatická. :) Popsala jsi tu přesně ty věci, které mi na blozích (a videech) nejvíce vadí. Hlavně to, co se kritiky týče. Zatím jsem se setkala jen s málo blogery, kteří by dokázali logicky odůvodnit, proč se jim kniha nelíbila. A nebo jí dají vysoké hodnocení jen na základě toho, jestli se knížka četla rychle a snadno. Ano, myslím, že je to taky důležitý aspekt, ale copak nemáme i jiné faktory? Grrr.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Úprimne, netuším, ktorý blog je tvoj a či som na ňom už niekedy bola, ale netýka sa to všetkých. Okrem toho každý niekedy začínal :)
      Mne sa zase stáva, že ľudí sama opravujem :D Kamarátku to už štve, jej preškrtávam veci v zošite :D
      Ja ani v recenziach, maximálne použijem sem-tam kurzívu, ale inak nie, mne sa to naozaj nepáči :)
      Inak ďakujem. Veľmi. Pochvala vždy poteší :)

      Odstrániť
    2. U hodně věcí, co jsi zmínila si myslím, že jde prostě o vkus autora blogu. Třeba mě se (neber to osobně) ,moc nelíbí tmavé blogy. :D A taky si myslím, že možná posuzuješ originalitu podle vlastních měřítek, kdežto někdo by to mohl vidět úplně jinak. I když je pravda, že v mnohém (skoro všem) s tebou souhlasím. :)

      Odstrániť
    3. Nie. Nepleť si originalitu s vkusom. Aj blogy, ktoré sú originálne sa mi nemusia páčiť a naopak :) Ja som mala vyše rok a pol čierny blog a reakcie boli na to rôzne. Niektorým sa to páčilo, iným nie, ale dôležité bolo, že ja som bola spokojná :) Fakt však je, že ich nebolo a ani nie je veľmi veľa :)

      Odstrániť
  8. Wooaah, toto bolo super! :D
    Fakt, že skoro všetky knižné blogy sa volajú rovnako PLUS majú podobné dizajny, ma vedie k tomu, že pokiaľ si ho neuložím na nejakú kartu, tak úplne zabudnem, že som niekde bola. A na kartu si ho uložím, len ak sa kus viac odlišuje a je dobrý, čo znamená, že naňho zabudnem aj tak :D
    Pri názve svojho vlastného blogu sa však ani nečudujem, že mi tam veľa ľudí nechodí :D :D Tak sa volá pomaly už dva a pol roka, a aj keď som akurát dneska rozmýšľala nad tým, že ho zmením, na nič dobré som neprišla :D
    Mne viac vyhovujú blogy s tmavým pozadím, lepšie sa to potom číta. Ešte mám najradšej, keď blogeri dizajnom akoby chceli zabrániť ľuďom čítať ich blog, keď navolia zlé farby a šialené typy písma :D Ja sama som mala od začiatku tmavý dizajn - raz som ho zmenila na svetlý a po pár týždňoch som ho musela dať naspäť, lebo mňa samú iritoval :D Tento mám už vyše rok a pol asi (zmenila som len header) a tak skoro ho nezmením, lebo nič lepšie už nevyrobím :D
    Čiarky a podobné veci odpúšťam, tam často aj ja robím chyby (najmä v obyčajných článkoch, keď však publikujem napr. poviedku, tak si fakt dávam pozor), ale i/y je proste argh.
    Pokiaľ ma zaujme nejaký článok na blogu, ktorý však nechcem sledovať, lebo sa mi celý až tak nepáči, po komentári si uložím kartu a vrátim sa pozrieť sa na odpoveď, prípadne ešte odpísať. Veľmi to človeka nepoteší, keď nedostane odpoveď :/ :D Sama na blogu odpovedám skoro na všetko. A pokiaľ sa jedná o nejakú pochvalu mojej kresby alebo poviedky, to odpovedám úplne na všetko, proste mám pocit, že sa musím poďakovať, aj keď tam mám potom samé komentáre, v ktorých sa snažím obmieňať formy "ďakujem" :D
    Zvýrazňovanie slov a slovných spojení ma automaticky núti čítať len tie, pretože mám pocit, že obsahujú to najdôležitejšie z celého textu - ako v učebniciach :D Jak keby som nemala tej knihy z biológie dosť v škole, ešte blogy mi ju pripomínajú.
    Ja nemám nadviazanú žiadnu spoluprácu a s tým, že knihy nenakupujem nijak vo veľkom plus nemám v poslednej dobe čas čítať, to vedie k tomu, že posledná recenzia sa u mňa objavila začiatkom októbra :D Mne prekáža len to, keď sa odrazu na všetkých blogoch objaví recenzia na jednu knihu, pretože každý to má ako recenzák, a to potom sú všetky skoro rovnaké.
    Ehm, mám pocit, že som sa zase kus rozpísala.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja by som názov svojho blogu v žiadnom prípade nemenila, pretože už ho majú všetci zafixovaný ako Svet kníh, to by nešlo :D
      Mne sa tiež viac páčia tmavé blogy, pretože ich je menší počet. A tiež milujem čiernu. Ehm.
      Ja mávam tiež problémy s pravopisom, ale snažím sa aspoň nerobiť úplne na prvý pohľad očividné chyby. Ako keď spolužiačka v ôsmom ročníku napísala fylm, alebo pred pár rokmi mi písal na Pokeci niekto tyež. To som si až vlasy trhala. Smutné je, že dotyční si ani neuvedomili tú chybu, ani keď som sa na to pýtala :D
      Aj ja sa snažím. Nie vždy mám síce čo napísať, ale vo väčšine prípadov odpovedám :) A áno, tiež mám články, kde na väčšinu komentárov odpovedám len "Ďakujem" :D
      Ja vždy len pozriem, koľko tomu kto udelil hviezdičiek/srdiečok/vločiek/myšiek a iných vecí :D
      Nevadí :) A ďakujem :)

      Odstrániť
    2. Ja mám ešte možnosť, kým sa stanem slávnou a tak... :D :D
      Čierna je super. Proste ladí ku všetkému. Strašne praktická je. (Len mama sa nejako nestotožňuje s mojím názorom :D)
      Jemine, také mi ani nehovor, šak to mi oči ide vybiť :D
      Ako si tak čítam ostatné komentáre: kam vy všetci chodíte na tie hádky? :D Ja som ešte žiadnu nevidela :( :D Internetové hádky sú dakedy také, že len pukance si urobiť, pohodlne sa usadiť a smiať sa nad hlúposťou/tvrdohlavosťou niektorých ľudí :D

      Odstrániť
    3. Moja našťastie áno, tiež nosí veľa čiernej :D A čierna je super, nechápem, čo proti nej kto má :D Že smutná farba... Pff!
      Aj mne, keď som ti to sem písala :D
      Na Facebooku sú stále nejaké. Strašné :D

      Odstrániť
  9. Vo väčšine súhlasím a myslím, že číslo 1 sa týka (bohužiaľ) aj môjho blogu :/ Musím si premyslieť nový vzhľad :D. A s tým pravopisom súhlasím! Akože chápem, že občas sa stane, že niekde sa napíše preklep, ale veľké množstvo chýb vadí poriadne aj mne :D. Tiež "zbožňujem" keď sú zvýraznené nejaké tie slovné spojenia v recenzii v každej tretej vete. Okrem iného mne trošku vadí, keď bloger recenzuje LEN recenzné výtlačky. V takomto prípade ma iba napadá, že ten bloger píše a má blog len kvôli recenzným výtlačkom.

    P.S.: Fakt skvelý článok! :3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A mňa sa týka minimálne jeden bod :)
      Väčšina kníh, ku ktorým sa dostanem sú recenzáky :D Proste ja sa vážne snažím to nejako obmedzovať, ale nevychádza to. Takže väčšinu kníh, ku ktorým sa dostanem sú práve tie :D

      Odstrániť
  10. Skvělý článek! Se vším souhlasím a sama jsem strašná v tom, že moc neodpovídám. Někdy nemám čas, ale přiznávám, že si většinou přečtu komentář a na reakci pak prostě zapomenu. A s tou originalitou to na mém blogu taky není snadné, ale snažím se alespoň o ten tmavý design. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale napríklad tvoj blog si vybavujem, to je úspech :D A ďakujem :)

      Odstrániť
  11. Naozaj skvelý článok! Miestami ma aj pobavil! :D Súhlasím s tebou, a hlavne so šestkou a so sedmičkou. Predsa sa dá pochopiť, ak niekto nesúhlasí s názorom druhých. Nie každý má rovnaký názor na rôzne knihy. Podľa mňa sa to dá aj pekne napísať a pritom nikoho neuraziť. Bohužiaľ, je to horšie, keď niekto nerešpektuje názor toho druhého a hneď začne na danú osobu nadávať. Príde mi to maximálne...... trápne a dosť detinské. A tie hádky radšej ani nespomínam. Je to podľa mňa zbytočné.
    A čo sa týka tých recenzných výtlačkov, tak tomu sa radšej nevyjadrujem. Neviem, prečo, ale strašne ma napríklad hnevá, keď nejaký nový blog, ktorý ledva funguje štyri mesiace sa začne chváliť tým, že nadviazal už neviem koľkatú spoluprácu a rencezáky sa mu sypú jedna radosť!
    Ja osobne nad spoluprácou ani nerozmýšľam. Baví ma kupovať si knihy za svoje peniaze, oprava za peniaze rodičov, mám pritom taký zvláštny pocit šťastia.
    Och, aby som nezabudla k tej trojke, tak mňa maximálne vytáča,keď sa niečo v komentároch spýtam a bloger/blogerka na mňa doslova, že kašle! :D To ma vie tak "potešiť"! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa často stane, že proste nedokážem pochopiť, čo kto na tej a tej knihe vidí. Ale že by som ho kvôli tomu začala neznášať a hádala sa s ním... :D
      Ja som tuším nadviazala s Fragmentom po... dvoch mesiacoch? Ale vtedy toho ešte toľko nebolo a nejako sa to neriešilo. Bola to pre mňa skvelá motivácia :D Ale keď niekto nie je schopný napísať recenziu, ktorá je dlhšia ako anotácia, tak naozaj by nemal mať k niečomu takému prístup.
      Ale máš skvelý prístup. Mňa práveže recenzáky strašne lákali :)
      A ďakujem :)

      Odstrániť
  12. Bože, fakt som sa našla, najviac asi v tom farbičkovaní O:-) a farbe blogu, ale keď ja dávam vzhľad väčšinou podľa nálady a tá je väčšinou na bielu alebo ružovú O:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Tolik recenzí jsem ještě nepsala a většinou jsem četla moc pěkné knížky, ale když by se mi kniha nelíbila, tak bych to do článku napsala, každému se nemusí líbit stejné druhy četby a vyjádření v knize..... Zajímavý článek.:)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Aj som chcela niečo k tomu napísať :D ale je tu toľko komentárov...že každý niečo dodal čo som ja chcela+Maggie k nášmu... takže nemám čo dodať :DDDD

    OdpovedaťOdstrániť
  15. super článok.pravdivo a úprimne napisaný :) ja mám ešte stále problém s gramatikou, ale zas vidím určité pokroky za ten čas, čo sa venujem blogu. a tiež zvýrazňujem v texte, ale len tak, že to dám hrubým.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja mám stále problém s gramatikou, hoci je to omnoho lepšie, ako keď som začínala. Našťastie. Keď sa pozriem na nejaké staré články, tak je to proste strašné :D

      Odstrániť
  16. 1. Já osobně třeba mám radši světlé blogy z toho důvodu, že se mi lépe čte tmavé písmo na světlém pozadí. Bílé písmo na tmavém pozadí mi pak s očima když pak přejdu na jinou stránku způsobí takový zajímavý efekt, kdy mám vidění jak sjetá :D Ale to jen tak na okraj. Není to jako kritika, nebo co, jen prostě poznámka k pohodlnosti čtení, co se mě týče :) Svůj fialovorůžový vzhled jsem zrovna dnes změnila na zimní - šedobílomodrý :D
    2. Pravopisné chyby jsou na odstřel. Stejně jako překlepy. Jako stane se to, samozřejmě. Ale proboha svatého, blog mě nějak reprezentuje, tak si přece článek před zveřejněním po sobě alespoň jednou přečtu, ne? Když je jasné, že byla recenze sepsaná za 10 minut a pisatel si ji po sobě ani nepřečetl, protože jinak by okamžitě odhalil, že se mu tam jedno slovo opakuje asi 200x, tak mě to vždycky mrzí. Nejsme neomylní, ale...
    3. Sama odpovídám na všechny komentáře. Někdy není co říct, ale aspoň stručné - díky za komentář, to přece nikoho nezabije. Když na komentář není odpovězeno, to na mě působí tak, že se pisatel blogu považuje za celebritu, která přece nemá čas odpovídat všem fanouškům. A to se mi nelíbí! :D
    4. Napsat pozitivní recenzi je tak nějak snazší. Já se zatím asi nesetkala s knihou, která by se mi vyloženě nelíbila a já ji dočetla do konce (ale stane se mi to teď s jedním recenzákem). Ale kdyby se mi nelíbila a já ji přesto dočetla, tak to asi napíšu.
    5. Slova a slovní spojení, která jsou klíčová dávám v recenzi tučně, aby ty, kteří nečtou úplně pozorně a jen tak přeletí očima celý text z toho aspoň něco pochytili. Ale na mém fontu to tučné písmo není úplně nejvýraznější, tak to snad není zas tak katastrofálně otravné :D
    6. Nevím, proč má někdo pořád pocit, že má pravdu. Ano, můžu ti napsat, co si myslím já, ale nebudu tě přece odsuzovat, že jsi divná, když se ti nelíbily hvězdy :D
    7. Tohle budeš mít prostě všude. Někdy je to sranda pozorovat, někdy je to otrava.
    8. Popravdě nevím, jak budu psát recenzi na tu knihu, která mě teď nebaví (třeba se do konce zlepší, ale nevím, nevím). Mám celkem čerstvou spolupráci. Ale prostě nemůžu říct, jak byla kniha úchvatná, když se mi nelíbila. I kritika se dá napsat s grácií a slušně. Navíc když se nelíbila mně, je celkem pravděpodobné, že se sice najde někdo, komu se taky nebude líbit, ale zase spousta lidí má úplně jiný vkus a může to být jejich nejmilejší kniha.
    9. + 10. Nemůžu než souhlasit
    Uf! :D Dlouhý komentář, ale měla jsem potřebu se vyjádřit ke všem bodům! Super článek, věřím, že to jistě spousta vztahovačných lidí pobouřilo, ale já sama se v mnoha bodech našla a co...zlobím se? Ne :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. 1. Tak som ho ešte nevidela, ale pozriem sa :) Ja mám rada tmavé, pretože ich je málo a okrem toho milujem tmavé farby :D
      2. Niekedy je to vážne strašné. Ja mám nepochybne tiež dosť chýb, ale sú veci, ktoré by mal o vedieť dieťa už aj niekto na prvom stupni a nie aby to ešte dospelý človek nevedel :D
      3. Tak ja beriem, že sa nedá odpovedať úplne na všetky, lebo niekedy proste ani ja neviem, čo odpovedať. Ale takých nie je veľa. Nie aby som väčšinu ignorovala :D
      4. Práveže negatívne sú jednoduchšie, lebo aspoň teda ja mám viac toho čo napísať. Pri pozitívnej mám niekedy problém napísať PREČO bola kniha tak super a tak. Lebo bola. Bodka. :D
      5. Keďže si to nevybavujem, tak asi nie :D
      6. Ja milujem keď mám pravdu. A väčšinou ju teda aj mám. Ale nie vždy. A to si uvedomujem :D Smutný je opačný prípad :D
      7. Ale hej, niekedy sa na nich bavím :D
      8. Tak moje negatívne recenzie zrejme nepatria k najslušnejším, ale aj tak ma ich baví písať. Alebo práve preto :D
      Ďakujem :) A ja sa tiež nájdem minimálne v jednom bode, no :)

      Odstrániť
  17. Ehehe, gramatický chyby a já... Ve slovenštině je nevidím, ale v češtině bych za každou nad určitej rozumnej limit s chutí bičovala. (Ale jinak vůbec nejsem násilnický člověk.) =D
    Pokud jde o ty designy, zas jakože chápu, že když člověk na blogspotu začíná a pořádně ještě neví, co a jak, tak prostě sáhne po co možná nejjednodušším řešení, co se nabízí. Navíc, spousta holek má rádo světlý barvy. To jsem teda nikdy nepochopila, ale... Budiž, no. =D
    Ale neupřímný recenze mě štvou. Naštěstí moje oblíbený knižní blogerky nemají ve zvyku bejt neupřímný jen proto, že něco dostaly jako recenzák... =D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Asi za to môžem byť rada :D Ale ja zas nevidím chyby v češtine :D
      Ja tiež nie :D Nikdy ma ani nenapadlo mať biely alebo ružový blog :D
      Úprimne dúfam, že patrím medzi tvoje najobľúbenejšie aj ja :D

      Odstrániť
  18. S tou kvantitou to podľa mňa nie je tak zlé. Napísalo sa obrovské množstvo kníh a prečítať každú novú jednoducho nie je možné - čím viac teda blogerov, tím väčšia paleta vkusu, väčší mix rôznych žánrov, názor, recenzií. Sú samozrejme blogy čo to odfláknu no sú aj čitatelia, ktorých nezaujímajú dlhé eposi a radšej si prečítajú jeden odstavček s pekným obrázkom a aj tak ich to poteší. Veď aj 12-ročné deti dnes chodia surfovať po blogoch a tým sú určite bližšie jednoduchšie blogy než tie prepracované. Ale tak priznávam, nebyť sestričky čo si založila nedávno blog, asi by som s tebou súhlasila =).

    A k tvojím bodom (zase =D)
    1. Ja sa napríklad s dizajnom moc hrať neviem. Vytvorila som si hlavičku ale sama vytvoriť obrázok ... ja som zase perfekcionistka a so šablónou som sa riadne vyhrala, do najmenšieho detailu. A pre mňa je tiež biela lepšia lebo tak vyniknú fotky.

    A hrdo môžem povedať, môj názov v sebe nemá nič s knihami ani poličkou dokonca ani so svetom =D. Asi sa to tak lavínovo spustilo práve od vás, blogerov na počiatku a ostatný sa len inšpirovali/odkukovali.

    Osobne si blogy zapamätám hlavne podľa obsahu. Vzhľad je samozrejme dôležitý prvý dojem no ten ma na blog vrátiť sa neprinúti.

    2. Tak tu sa nájdem aj keď sa mi to nepáči. Neviem nakoľko je to moja chyba no gramatika je dosť dlho moja slabá stránka. Slovenská, česká aj anglická. Nemyslím, že mám dyslexiu ale stáva sa, že vynechám písmenko, rozdelím dz =D, napíšem blbé i/y ...

    Moje články, moje vety sú väčšinou premyslené. Len málokedy tám hádžem to, čo ma prvé napadne. Pri kontrole moc nemám čo opraviť.

    3.S tým som sa našťastie nestretla.

    5.Ja sa snažím zvýrazniť vetu v každej pomyselnej časti. Napríklad hovorím o postave tak na 2 odseky a zdôrazním tú, ktorá ju najviac vystihuje a podobne. Navyše zväčšujem nadpisy, všade dávam dostatočné medzery a ak pacifista ako ja použije veľa ?/! tak to ma niečo musí riadne vytočiť =D.

    6.Recenzie sú práve na to vyjadriť názor, úprimne a zdvorilo. To už je ale na svedomí daného človeka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď ono je super, že veľa ľudí bloguje a tak :) Ale keď sú proste tie blogy rovnaké - či už vizuálne alebo obsahovo - tak to je už blbé :D
      1. Ja som si netvorila úvodný obrázok sama, takže chápem, že každý nemôže :) Ale aspoň pozadie blogu a podobne... s tým sa dá pohrať aj tak :)
      2. Pravopis nie je ani mojou silnou stránkou :D Ale snažím sa vyvarovať aspoň očividným chybám :D
      5. Nadpisy sú v pohode, tie majú byť odlíšené. A odseky medzerami tiež, inak by to bol len dlhý jednoliaty text o ničom. A nikto by ho nečítal :D
      6. Moje negatívne recenzie asi nepatria k najzdvorilejším, ale aj tak je to zábava :D

      Odstrániť
    2. Samozrejme nie vždy to platí, len nie všetky blogy novej éry sú zlé. A vďaka tým obyčajným aspoň vyniknú ostatné, kvalitné blogy =D.

      2.Každý by si mal dať na vzhľade záležať a urobiť všetko v rámci svojich možností. Skúšať, meniť, upravovať drobné chybičky ...

      3.Tak očividná ... pri niektorých chybách čo si sama všimnem mám pocit, že som stratený prípad =D. Proste napíšem slovo, zahľadím sa naň, niečo na ňom nesedí. A dokiaľ človek nepíše ako škôlkar, mne pravopisné chyby nevadia.

      6.Ja zbožňujem kritické recenzie od dobrých blogerov. Sú vtipné a zaujíavé aj keď niekedy nesúhlasím. Nečítam ju ako odporúčanie ale ako umelecké dielo =D.

      Odstrániť
    3. Nehovorím, že sú všetky zlé :) Niekedy narazím na nejaký, ktorý ma naozaj zaujme :)
      Mne tiež niekedy na slove niečo nesedí a opravím to na zlé :D
      Mňa ich baví písať, býva to zábava. Pretože "vraciam knihám to, čo som si vytrpela pri ich čítaní" :D

      Odstrániť
  19. Mám pocit, ako keby si na začiatku písala práve o mojom blogu :D.
    1. V tom máš pravdu. A asi začnem pracovať na novom dizajne. Ďakujem :).
    2. Chyby tu sú a stále budu. Ja sa snažím ich robiť čo najmenej, bohužiaľ niekedy niečo prehliadnem. Pokiaľ niekto urobí fakt veľkú chybu, dosť ma to naštve. Ako si napísala s tým mi/my.
    3. Všimla som si, že ani ja občas neodpíšem. Určite to napravím (ďakujem).
    4. Tak toto sa mi ešte nestalo. Jediné s knihou Šťastná sedmička, ktorá sa mi bohvieako nepáčila a dala som jej 3 hviezdičky. Inak si väčšinou vyberám knihy, ktoré sa mi páčia. Čomu sa aj čudujem :D.
    5. Zrobila som jednu recenziu na taký štýl a moc sa mi to nepáčilo.
    6. Toto nechápem. Každý ma iný štýl, každému sa páči niečo iné a ostatní by to mali rešpektovať.
    7. S hádkou blogerov som sa ešte nestretla a dúfam, že ani nestretnem.
    8. Ďalšia vec, ktorú fakt nechápem.
    9. Nehovorím, že ja mám o moc viac :D. Ale toto fakt nerobím.
    10. Náhodou, recenzné výtlačky sú super. Ja som dostala zatiaľ 3 a som neskutočne za ne rada. A kto by nebol?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na tvojom som bola až teraz prvýkrát :D
      1. Nemáš začo. Hlavne prosím zúž ten blog, musím ho posúvať, lebo sa mi nezmestí na obrazovku :D
      2. Napríklad *budú, že? :D Ale nie, to sa stáva, aj mne dosť často. Ale snažím sa ich robiť čo najmenej :D
      4. Mne sa zrovna tá naozaj páčila :D
      7. Ono je fakt, že niekedy je to sranda. Ale často len dosť otravné :D
      9. To je super, toho sa drž :D
      10. Tí, čo žiadne nemajú a chcú :D

      Odstrániť
  20. Takže...
    1. Keď som sa pred rokom rozhodla, že si vytvorím blog nevšimla som si, koľko existuje blogov. Proste som to chcela urobiť aj ja. Načo? Aby som robila presne to isté čo ty, čo Majka, Judit .... Chcela som sa tiež vyjadriť. Nestačilo mi písať iba komentáre. To je dôvod prečo to robia všetci. Aspoň som si to myslela. Ja som nešla za tým aby som mala spolupráce. Hej znie to neuveriteľne. Spolupráca s vydavateľstvom je lákavá a preto sa do blogov hrnie každý. Myslím že je veľmi ľahké zistiť komu na blogu záleží a kto sa zaoberá iba spoluprácou. Možno nie som originálna, je ťažké byť v tomto svete originálny, hlavne ak nemáte nápady a fantáziu. Neviem čím si viete zapamätať druhý blog, ale nemyslím že by som sa veľmi opakovala po iných. Sem-tam niečo pochytím, štruktúra môjho blogu je asi rovnaká ale s dizajnom veľmi nesúhlasím. Čo sa týka farieb, vyberám si to, čo je pre mňa pekné, príjemné a takto si riadim blog. Keď sa mi v dizajne pozdáva ružová tak bude ružová, keď čierna, tak čierna.
    Myslím že som si názov svojho blogu menila asi tretí krát a ostalo to na tomto, s tým, že je to dočasné kým sa poriadne rozbehne blog. Potom si to zmením - no to som bola pekná krava, keď som si myslela takú koninu- Práve preto že v každom tretom blogu sa nachádza slovo knižný, svet a kadečo podobné som sa snažila vytvoriť si niečo iné. Slovenský názov ma vôbec nenapadol a väčšinou sa mi hodilo v angličtine. Bohužiaľ, myslím si, že môj názov blogu nie je ľahko zapamätateľný. Skôr si ho zapamätajú vďaka designu? Neviem. Ale je neskoro meniť to a ani to už nemám v pláne.

    2. Neviem či by bolo vhodné k tomu sa vyjadriť, ale tak. Hoci chodím na vysokú a učím sa slovenský jazyk a literatúru, aj ja robím pravopisné chyby. Niekedy preto, že si to nevšimnem, inokedy môže byť, že som natoľko hlúpa, že neviem ako sa to správne píše. (ale už mi na to slúži slovník! :D) Môj najväčší problém? Čiarky! Aj kamarátky mi opravujú čiarky lebo toto je môj veľký problém. Čo je ešte horšie, že som toho názoru, že sa v blogu nesmú nachádzať pravopisné chyby a má sa písať spisovne. Ale keď ani ja to veľmi nedodržiavam čo budem k tomu ďalej hovoriť?

    4-6-7. Hahaha. Tak pri tomto som sa musela zasmiať lebo to u mňa nehrozí. Ja s tým nemám problém a ak niekto má, nech si svoj názor povie, ale to je všetko. Nech do mňa ďalej nerýpe a vyhneme sa problémom.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak popravde, mňa dosť motivovali aj spolupráce. Prišlo mi to proste skvelé a tiež som to chcela. Ale už dávno predtým som nad niečim takým rozmýšľala a to som takto blogy ani nepoznala :) Ale napriek tomu, že som od začiatku po nejakej spolupráci túžila, tak som to nerobila iba kvôli tomu. Proste ma to bavilo a to je hlavné :)
      Design tvojho blogu sa mi páči, takže ten si pamätám :)
      Ja som názov nemenila nikdy a možno som aj mala na začiatku, ale vtedy to ešte tak nezanikalo v množstve ďalších :D
      Joj, čiarky sú strašné :D S tými mávam tiež dosť problém :D Alebo s tým, že neviem ako sa to a to píše :D

      Odstrániť
  21. Ahoj, z toho co si napisala mna asi najviac rozculuju pravopisne chyby. Ok beriem, ze niekto v zapale pisania si ich neuvedomi, ale ved dokelu aspon si to potom po sebe precitam, nie? Dalej suhlasim aj tym skupinkarstvom a uniformitou blogerov. Ja som tiez ten typ co narovinu povie (napise) co si o ktorej knihe mysli. Ked to bola strata casu tak to tam napisem, ked to bola najlepsia kniha na svete napisem to tiez. S tymi komentarmi - mna tiez stve ked mi niekto neodpovie na koment obzvlast ked je taky mega dlhy, ale ja som uz parkrat na blogu dostala take komentare ze som nevedela co mam na ne odpovedat :-D A taki ludia co maju vzdy vsade vo vsetkom pravdu, vsade boli vsetko videli vsetkemu sa rozumeju a odvsadial maju kluce nie su len medzi bloggermi, tato choroba je rozsirena vo vsetkych sferach :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa tiež nechce koľkokrát čítať po sebe, takže ja sa snažím rovno :D

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.