nedeľa 2. novembra 2014

Šachovnice bohů (Richelle Mead)

Originálny názov - Gameboard of the Gods
Séria - Věk X
Diel - 1/?
Vydavateľstvo - Domino
Rok vydania - 2014
Väzba - paperback
Počet strán - 544

Anotácia
Když vyženeme bohy z našeho světa, jednou se stejně vrátí. A pomsta bude krutá.
V blíže neurčené budoucnosti se vinou náboženských extrémistů svět dostal nebezpečně blízko k samotné hranici zkázy. Následný vývoj událostí připravil velkou chvíli pro Justina Marche, detektiva se specializací na náboženské skupiny, který byl ovšem po zásadním profesním selhání poslán do exilu. Sám je překvapen, že dostává druhou šanci, a v doprovodu Mae Koskinenové se vrací do Republiky spojené severní Ameriky, aby tam splnil nejvýznamnější misi svého života.
Mae byla vychována jako příslušnice aristokratické kasty, ovšem nyní je členkou nejelitnější a nejděsivější jednotky v armádě. Vyniká nejen uměle vylepšenými schopnostmi a reflexy, ale také mrazivě dokonalou krásou, což je paralyzující kombinace – zejména pro samotného Justina.
Společně jsou nasazeni k případu série rituálních vražd a oba si brzy uvědomí, že je pátrání vystavilo strašlivému nebezpečí. Jak totiž jejich vyšetřování pokračuje, shlukují se kolem nich neznámí nepřátelé. Justinovi a Mae se brzy potvrdí neblahé tušení, že kdesi v neznámu se chystají k úderu tajemné mocné síly: vyčkávají na svou šanci zmocnit se vlády nad světem. A pokud se jim to podaří, lidé se stanou pouhými figurkami na šachovnici samozvaných bohů.

Obálka
Keď zakryjem tvár tej slečny, tak je obálka moc fajn. Ona mi je však nesympatická. Alebo je to možno tým, že vôbec nevypadá ako Mae. Vypadá ako princeznička, ktorá sa zaujíma len o handry, make-up a chalanov. Mae bola bojovníčka. 

***


Na túto knihu som sa strašne tešila. Zaujala ma už dávno. A nielen kvôli Richelle, ktorá patrí k mojim obľúbeným autorkám, nemyslím, že by som nejakú jej knihu hodnotila nižšie, než štyrmi TARDIS. Je veľmi ťažké nájsť perfektnú knihu o bohoch. Okrem kníh Ricka Riordana som ešte na takú nenarazila. Toto však bolo veľmi sľubné a verila som, že ma to nesklame. 

Justin sa mi naozaj páčil. Mám rada chytré postavy, ktoré si vedia pospájať dokopy súvislosti z napohľad nesúvislých informácií. Viem, viem, už som to vravela. Čo už. Každopádne, rozhodne to bola zaujímavá a skvelá postava. Aspoň čo sa týkalo jeho pracovného života. 
Ale ani Mae nezaostávala. Bola to silná hrdinka, ktorá sa ale chovala ako človek a bola naozaj sympatická. Dokopy sa úžasne dopĺňali a skvelo sa k sebe hodia, takže dúfam, že raz budú spolu. 
Tessa bola tiež moc sympatická. Jej nevinnosť spojená s veľkou dávkou všímavosti a inteligencie bola zaujímavá kombinácia. A vážne fungovala. 

Mám rada detektívky aj fantasy a to prepojenie tuto bolo tak akurát, Richelle to skvelo nakomponovala. Vytvorila zaujímavý svet s vlastnými pravidlami, politikou, spoločnosťou, náboženstvami. A niektoré tie náboženské sekty boli vážne zaujímavé (možno preto, že boli vymyslené). Bola to perfektne premyslená zmes všetkého možného. Nového sveta, zaujímavých charakterov, mytológie, po úžasný samotný príbeh a vyvrcholenie. Malo to skvelý nápad a samozrejme úžasné spracovanie. Bolo to také dospelejšie, než ostatné jej knihy. Čítalo sa to neskutočne dobre a v podstate samo. 
A neskutočne sa mi to páčilo. Čítanie som si proste užila. Získalo si ma to možno viac, než ostatné Richelline série. VA bola skvelá, PP takisto. Ten jeden diel Sukuby, ktorý som čítala sa mi tiež naozaj páčil. Ale toto bolo proste geniálne. Vtiahlo ma to do seba. A ja si s radosťou prečítam od Richelle úplne všetko. 
Toto jednoznačne odporúčam, snáď si knihu zamilujete ako ja. Som naozaj zvedavá, čo ma čaká v druhom diely, ktorý mám práve rozčítaný. 


Kam ďalej?


8 komentárov:

  1. Aaa teraz si ma nalákala.:) Richelle mám rada, ale čítala som zatiaľ iba VA a Bloodlines... Tak hádam sa niekedy dostanem aj k tejto sérii.:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak, já si Šachovnici koupila už cca před rokem a ačkoliv R.M. je jednou z mých nejoblíbenějších spisovatelek, ještě jsem se k ní nedokopala. Asi jsem se bála, protože to vypadá na jiný žánr, než jsme u ní zvyklí. Po přečtení tvé recenze si to chci hned teď přečíst.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to iné. Úplne iné. Ale to neznamená, že horšie. Skôr naopak :3

      Odstrániť
  3. Mám ji už připravenou doma a moc nechybělo a taky jsem ji začala číst, ale nakonec jsem sáhla po Červeném vrchu (který byl skvělý!) a potom po další jiné knize...no...snad ještě před koncem roku Šachovnici bohů zvládnu. Po naprostém uhranutí VA, které se konalo v září už mi Richelle chybí :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Počkaj to je o Bohoch ? :D asi si to prečítam niekedy a to som nemala v pláne

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je také zmiešané :D Ale áno, sú tam aj bohovia a prečítaj si :D

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.