štvrtok 5. júna 2014

Buď silná 365 dní v roku (Demi Lovato)

Originálny názov - Staying strong 365 days a year
Vydavateľstvo - Tatran
Rok vydania - 2014
Forma - hardcover
Počet strán - 412

Anotácia
Pre superhviezdu Demi Lovato je život veľkou cestou – čas dosahovania nádherných úspechov. Demi má na konte niekoľko platinových albumov a dlhé roky hviezdi na televíznych obrazovkách. Prekonala pestrú paletu prekážok od závislosti po depresiu a celý čas sa nevzdávala pátrania po sebaobjavovaní a šťastí. Demi porozprávala o svojej životnej púti v pesničkách, v médiách aj v elektronickej komunikácii s fanúšičkami. Do knihy Buď silná pretavila všetko, čo sa počas svojej cesty naučila. Ide o silnú zbierku jej najúprimnejších, najodvážnejších a najpovzbudivejších osobných svedectiev. Sú to jej vlastné slová obohatené o výroky, ktoré ju inšpirujú, jej osobný pohľad na svet. S čitateľkami sa v neposlednom rade podelila aj o ciele, ktoré si každý deň stanovuje.
Táto kniha je venovaná každému dievčaťu a žene kdekoľvek na svete, ktorej na ceste životom chýba útecha, inšpirácia a dôvod, aby každý deň bola silná.

Obálka
Pôsobí veľmi príjemne. Ale myslím, že Demi má aj oveľa krajšie fotky.
Ale celkové grafické spracovanie knihy bolo veľmi pekné.
***

Nikdy som veľmi nebola na motivačné knihy, ale Demi mám hrozne moc rada už veľmi dlho a knižku som si nechcela nechať újsť. Prečítala by som si od nej hocičo.
Tieto vlasy mala proste
absolútne dokonalé :3

Ona je úžasný človek. Nielen fantastická speváčka a herečka, strašne talentovaná dievčina. A napriek svojmu mladému veku je veľmi inteligentná a obdivuhodná. Dá sa od nej veľa naučiť.

Mojím poslaním je stať sa majákom pre dievčatko, ktoré už stratilo nádej. 

Boli tam citáty, rôzne životné múdrosti doplnené komentármi od Demi , čriepkami jej života. Ale čakala som viac nejakých jej príbehov, nielen že sa ona vyjadrovala k danému citátu, ako to chápe ona a ako máme sa podľa neho riadiť my.

Tu som si opäť raz potvrdila, že ja a motivačné knihy sa moc nekamarátime. Ani keď ju napíše Demi. Proste... Nemôžem sa riadiť ani touto knihou. Ja som proste úplne iný človek ako ona, dalo by sa povedať, že jej opak a keby som sa mala zmeniť podľa tohoto, tak by sa zo mňa stal úplne iný človek. A ja by som sa cítila zraniteľná. Prišlo mi to dosť idealistické. Usmievaj sa, rozdávaj lásku, neskrývaj svoje pocity, choď za svojimi snami. Lenže nie vždy sa to dá... Proste pokiaľ nemáte záujem zmeniť samého seba podobne ako ja, tak vám to veľa nedá a nemá zmysel si knihu prečítať. Nie celú. Avšak pokiaľ stojíte za tým, že sa chcete zmeniť, myslieť pozitívne bla bla, táto kniha vám môže naozaj pomôcť. Sú tam proste rady, ktoré mne nesedia. Ale vám môžu.


Napriek tomu sa oplatí si prečítať aspoň niečo z tej knihy. Nevravím, že máte nasilu prečítať celú knihu, ale aspoň mesiac-dva. Netreba sa riadiť všetkým, nemusíte sa teraz riadiť ničím, ale mnohé veci boli veľmi pekné a milé. A aj keby vám to teraz tiež nič nedalo, tak si možno na knihu spomeniete o pár rokov a možno vám pomôže práve vtedy, keď budete na dne a budete potrebovať povzbudenie. Možno vám dá potrebnú silu. Možno vám raz zmení život.

Bolo tam mnoho veľmi pekných myšlienok na zamyslenie a naozaj sa treba zamýšľať. Občas chvíľu trvá, kým pochopíte posolstvá tých citátov.

Kniha bola pekná, ale očividne nič pre mňa. Nabudúce žiadne motivačné knihy. Ani keby ju napísal Doctor. Alebo Sherlock. I keď... Sherlockova motivačná kniha by mohla byť vážne zaujímavá, takže beriem späť. Tú by som si prečítala. Fajn, už mlčím. A poviem to inak (to protirečenie si nevšímajte, ja som v tom nevinne!). Žiadne motivačné knihy, ani keby ju napísal Tom Hiddleston.

Táto pesnička sa mi veľmi hodí ku knihe :)



Hodnotenie je tentokrát čisto objektívne, bez akéhokoľvek subjektívneho ovplyvňovania.


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Tatran
Knihu si môžete objednať TU

5 komentárov:

  1. Ja tiež nemusím žiadne takéto knihu :D ani ich neplánujem čítať. Mám dojem, že sa tým snažia ľuďom vymyť mozgy :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No práve. A ono sa aj tak nedá správať podľa príručiek.

      Odstrániť
  2. Je to o tom, ako to berieš. Ak motivačnú knihu automaticky berieš tak, že je to niečo ako príručka, podľa ktorej sa musíš správať, tak je jasné, že ťa to neosloví. No ak ju berieš len ako názor nejakého človeka - autora - na život, tak si myslím, že sa takáto kniha dá veľmi vychutnať. Nemusíš s tým súhlasiť a už vôbec sa nemusíš podľa toho riadiť, no rozšíriš si obzory a pozrieš sa na svet očami niekoho iného (takisto ako sa v príbehoch pozeráš na svet očami postáv) :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je pekné :) Ale aj tak si myslím, že nič pre mňa ;)

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.