utorok 1. apríla 2014

Zore (Alexandra Adornettová)

Originálny názov - Heaven
Séria - Záblesk
Diel - tretí
Vydavateľstvo - Ikar
Rok vydania - 2013
Väzba - pevná
Počet strán - 296

Anotácia
Bethany, anjel zoslaný na zem, a jej priateľ, smrteľník Xavier, bojovali za svoju lásku v samom pekle. Najväčšia skúška ich však ešte len čaká, pretože chcú porušiť zákony neba a chcú sa zosobášiť. O svojom úmysle nepovedia ani Gabrielovi a Ivy, no anjelskí súrodenci čoskoro odhalia pravdu. Trest na seba nedá dlho čakať a príde v hrozivej podobe. Prípad neposlušného anjela prevezme Sedmička, anjelský rád dozerajúci na poriadok, a jeho príslušníci sa neštítia násilia. Ich úloha je jasná: Za každú cenu musia rozdeliť mladý pár, a ak si to situácia bude vyžadovať, zničiť aj ich spojencov...
Bethany nastúpi na vysokú školu a vystupuje ako Xavierova sestra. Lenže ani v dave sa nemôžu skrývať večne. Bude nakoniec Bethany povolaná späť do neba a opustí navždy svoju lásku? Bethany a Xavier už raz obstáli pred pekelnou skúškou, no zvládnu aj nástrahy neba? Rozhodujúci súboj o šťastie sa práve začína a ani tentoraz sa nezaobíde bez obetí.

Obálka
Niežeby sa mi ktovieako páčila, ale rozhodne je to to najlepšie na tejto knihe. Aspoň je tam pekná modrá :D



***


Ani neviem, či sa to dá považovať za plnohodnotnú recenziu, lebo som knihu nedočítala. K tomu prečo sa dopracujem. V prvom rade som sa do knihy nemala ani púšťať, pretože už anotácia znela príšerne. Ale povedala som si, že keď to je posledný diel, tak to nejako zvládnem. Že však to nebude také zlé. Mýlila som sa. Bolo to ešte horšie. Už po prvých stranách som mala chuť knihu vyhodiť z okna... idúceho autobusu!
To bola tá najstupídnejšia, najabsurdnejšia, najdetinskejšia kniha, aká sa mi v poslednej dobe dostala pod ruky. Akoby to písalo trinásťročné dievča bez akýchkoľvek skúseností, ktoré vychovali až chorobne silno veriaci ľudia (čím sa samozrejme nechcem nikoho dotknúť). 

Prvé dva diely som čítala už dávnejšie. Jednotka sa mi nejako moc nepáčila a ani neviem prečo som sa púšťala do dvojky (vtedy som ešte nemala blog, ani toľko kníh a bola som odkázaná na našu knižnicu, kde zas taký výber nebol...). Dvojka bola ale obrat o 180 stupňov a ja som bola z knihy nadšená. Teraz si myslím, že to mala byť jediná vydaná kniha z tejto série. Jednotka a trojka nikdy nemali uzrieť svetlo sveta. 

,,Prepáčte, asi som prišiel nevhod," prehovoril pomaly Smrtihlav, ,,zastavím sa neskôr?"

Jediný dôvod, prečo táto kniha mala nejaký zmysel, bol Jake. Bola to fantastická postava a mala som ho moc rada. Toho v minulom diely zabili (keby si to pamätám, tak sa tohoto dielu ani nedotknem :D). Tu sa objavil len na chvíľku (najlepšia scéna!), inak to bolo o ničom. Ako ešte Lucifer bol fajn a Rafael so Smrtihlavom, ale to boli iba také chvíľkové postavy... Čo je riadne o ničom, lebo Bethany je jednou z najhorších "hrdiniek" s akými som sa kedy stretla. A Xavier... Málokedy sa mi stane, že toho mužského hrdinu tak neznášam. Ale on bol skoro horší než ona... Zabiť!! Ešte aspoň Gabriela a Ivy som zvládala.


A je to strašne kresťanské. Ja mám osobne radšej nejaké pohanské, staroveké alebo keď už, tak budhizmus. Tu ma žrali mrle. Tak samozrejme chápem, že je to o anjeloch, tak je celkom pochopiteľné, že tam niečo také bude. Ale prosím, v únosnej miere. Veď sa to vyskytuje vo veľa knihách a väčšinou je to v pohode. Proste aby to zvládali proste aj neveriaci a nemali k tomu taký odpor ako ja k tomuto.

,,Vieš ako sa najistejšie zbavíš démona? 
...
Vyženíš ho"

Ale cez to všetko by som sa ešte nejako preniesla. Ale hneď na začiatku sa Bethany a Xavier vzali... V osemnástich. Hneď po odovzdávaní diplomov v školských uniformách. Bolo to tak detinské... Aspoň som sa škodoradostne tešila z každej nepríjemnosti, ktorá ich postretla. Na obálke je napísané Kým nás smrť nerozdelí. Tak veľmi som dúfala, že sa to stane čo najskôr... Tss! SPOJLER - A vážne som mala aspoň na chvíľku nádej, keď zabili Xaviera... Aké to sklamanie, keď ho oživili -_- 

Vážne nechápem to hodnotenie na Goodreads. Žeby knihu hodnotili ako vhodný materiál na pálenie? Sto strán pred koncom mi už praskli nervy a zaklapla som tú knihu (a obdivujem sa, že som to nespravila skôr... Stálo ma to veľa síl, ale dúfala som, že to zvládnem). Vážne nechápem, že toto Ikar dovydával, keď sa vykašľal na kopu skvelých sérii... 


13 komentárov:

  1. Líbí se mi ten nápad, jak jsi začernila ten SPOILER. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No... ono v podstate zašedila :D A tak zas ho tu nevybafnem na každého... Možno sú tu ľudia, ktorí to chcú čítať (a ja dúfam, že som ich od toho odhovorila. Pre ich dobro :D)

      Odstrániť
  2. Aspoň si mohla dočítať :-D ja som sa na knihe bavila :-D recenziu už mám hotovú tak čoskoro aj na blogu bude :P krásne si to vystihla ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Však by som dopadla fakt zle... Starám sa o svoje duševné zdravie, no :D

      Odstrániť
  3. Tak ja za rok a kúsok, ale aj tak :D Mne sa páčilo len Záhrobie, viac byť nemuselo :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. To že je tam tematika viery a v tomto prípade kresťanskej si mohla zistiť už v prvej knihe skutočne nechápem načo tu na to nadávaš, keď si o tom vedela a aj tak si sa do toho pustila (niekedy mám dojem, že práve preto, aby si mohla prezentovať svoj negatívny postoj)...keď ti tak prekáža kresťanstvo vyhľadávaj knihy, kde nie je už z obsahu jasné, že sa tam vyskytne...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To nie je hlavný dôvod, je to jeden z dôvodov :)
      A nikdy nečítam knihu len preto, aby som ju skritizovala. Nemám toľko zbytočného času, snažím sa čítať tie, ktoré ma zaujmu. Alebo chcem dočítať sériu ako v tomto prípade.

      Odstrániť
  5. Ta anotace zní fakt pekelně pekelně... =D Upřímně, do něčeho takovýho bych se asi vážně radši nepouštěla. Neměla bych na to nervy... =D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A ešte tam bolo o spolubývajúcej, že sa jej uľavilo, že nedostala nejakú pekelníčku, s ktorou by sa nezhodli na nábytku a po nociach by počúvala metal :D Som nechápala :D

      Odstrániť
  6. Ja som skončila asi na 150-tej strane :D ...nepovieš mi niečo o tej scéne s JAKOM ? :D naj postava a suhlasim že 2-ka bola super jediná...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som zvládla ešte takých 50 strán. Horko-ťažko :D
      Iba ho vyvolali :D Ale bolo to fajn :D

      Odstrániť
    2. Jóoj :D Neni dakde na webe čisto tá časť :D čo od neho chceli ? :D jak mozu vyvolať niekoho kto zomrel v pekle?

      Odstrániť
    3. Prečítaj si :D ono sa to blbo vysvetľuje :D

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.