nedeľa 13. apríla 2014

Mesto padlých anjelov (Cassandra Clare)

Originálny názov - City of Fallen angels
Séria - Nástroje smrteľníkov
Diel - štvrtý
Vydavateľstvo - Slovart
Rok vydania - 2014
Väzba - pevná
Počet strán - 384

Anotácia
Valentine je porazený a vojna sa skončila. Clary Frayová sa vracia späť do New Yorku k novému životu. Chce sa stať plnohodnotnou Tieňolovkyňou a zároveň sa učí používať svoju špeciálnu silu. Jej mama je zasnúbená so svojou celoživotnou láskou a Dolnosveťania a Tieňolovci si nažívajú v pokoji. A čo je najdôležitejšie: s Jaceom sú konečne spolu.
Nič však netrvá večne. Niekto vyvražďuje Tieňolovcov, rozdúchava napätie medzi Dolnosveťanmi, a to môže viesť len k ďalšej vojne. Clary nedokáže pomôcť ani jej najlepší priateľ Simon. Jeho mama totiž zistila, že je upír, a vyhodila ho z domu. A aby toho nebolo málo, randí naraz s dvoma krásnymi a nebezpečnými babami.
Clary napokon zisťuje, že nešťastnou náhodou dala do pohybu sled hrozivých udalostí, ktoré môžu zapríčiniť, že stratí všetkých, ktorých miluje.

Obálka
Kým som ju nevidela naživo, tak sa mi moc nepáčila. Keď som ju však zbadala prvýkrát v kníhkupectve, tak som ju obdivovala dobrých päť minút. Je vážne nádherná. A bez prebalu ešte krajšia, nádherne zelená a keby bola obálka taká, tak sa tiež nesťažujem. I keď je škoda, že mi teraz neladí s predchádzajúcimi knihami...
***


Túto sériu mám moc rada a na túto knihu som sa veľmi tešila. Autorka vymyslela úžasný svet, v ktorom by som chcela žiť (ale zas netreba preháňať šiestimi či koľkými sériami z jedného sveta, že.). Bola som dosť zvedavá, čo také tam ešte môže byť, keď trojka bola veľmi dobre ukončená. Tsss... Prekliata vidina zisku. Pokazí aj perfektné dielo. 

Simon je fajn, ale úplne mi stačil v takom množstve, v akom bol v predchádzajúcich dieloch. Tu však bola väčšina písaná z jeho pohľadu. Ja proste zbožňujem Jacea, ktorého tu bolo na môj vkus primálo. Naňho tu (radšej) vypisovať ódy nebudem, viete si to predstaviť :D 
Isabelle som mala vždy rada, takisto aj Clary, ktorá patrí k mojim najobľúbenejším hrdinkám. 
Alec a Magnus sú moje lásky. Som neskutočne šťastná, že tu sú už spolu a ak ich autorka nejako rozdelí, tak budem stáť v rade na jej zabitie. Proste tí spolu musia zostať. Musia. Sú nádherný párik. A keď už autorka píše toľko tieňoloveckých sérií, tak chcem knihu o nich dvoch :D

,,Prišli sme sem cvičiť a budeme cvičiť. Ak sa budeme namiesto cvičenia celý čas len obchytkávať, zakážu mi pomáhať ti. pri cvičení."
,,A nemajú mi aj tak prideliť na výcvik niekoho iného?" 
,,Áno. A bojím sa, že ak si zvykneš obchytkávať sa s inštruktorom, skončí sa to aj s ním tak."
,,Nebuď sexistický. Môžu mi prideliť aj inštruktorku."
,,V takom prípade máš moje povolenie obchytkávať sa s ňou, pokiaľ sa budem môcť dívať."
,,No pekne. Bojíš sa, že mi nájdu inštruktora, ktorý bude krajší ako ty?"
,,Krajší ako ja?"
,,Môže sa stať. Vieš, teoreticky."
,,Teoreticky sa zem môže rozpadnúť na dve polovice, pričom ty zostaneš na jednej a ja na druhej a budeme navždy tragicky oddelený, ale toho sa nebojím. Niektoré veci," dodal so svojim typickým poloúsmevom. ,,sú také nepravdepodobné, že je zbytočné o nich rozmýšľať."


Prvá polka knihy vypadala asi takto: Alec a Magnus sa túlajú kdesi po Európe a sú tam iba spomínaní, Isabelle, Jacea a Clary sú tam brutálne málo. Celé sa to točí okolo Simona. Čo sa okolo neho točí? No práveže nič, celú polku knihy sa tam nič nedialo. A ja som sa pri nej nudila. 
V tej druhej polovičke sa to začalo rozbiehať, Magnus a Alec sa vrátili, ale stále to nebola tá kvalita, na akú som pri autorke zvyknutá. Proste som z toho trochu sklamaná. Mala to nechať ukončené. Basta. 


Celkovo to bola najslabšia časť, čo je vážne škoda. Pretože séria patrí k mojim najobľúbenejším. Na druhej strane, keď už sa ku knihe dokopete, tak sa číta relatívne rýchlo. Teraz sa zdá, že sa mi kniha vôbec nepáčila, ale to nie je pravda. Autorka zrejme nedokáže napísať niečo zlé (iba zbytočné). Čítalo sa to dobre... keď sa to už rozbehlo. A koniec bol fajn, i keď jedna vec dosť nereálna. A ten zvyšok... no povedzme, že sa to skončilo presne tak, ako som čakala. Síce som netušila akým spôsobom sa to stane, ale vedela som, že sa to stane. Aspoň má príbeh do ďalšieho dielu/dielov.
Každopádne teším sa na ďalšie diely a budem dúfať, že budú opäť rovnako skvelé, ako prvé tri diely.



Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovart.

Vy si ju môžete kúpiť TU.


Kam ďalej?

5 komentárov:

  1. Súhlasím, bol to najslabší diel, ale aj tak som si ho užila a bavil ma. Bála som sa, že ma scény so Simonom budú nudiť, ale dali sa úplne v pohode. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa nudila prvá polka a Simonove scény za to zodpovedné neboli :D Skôr to, že sa tam nič nedialo :D

      Odstrániť
  2. No ja som skončila tretím dielom, ale poriadne si ani nepamätám, ako to bolo, čakám kým sa dostanem aj k poslednej knihe a potom ich dám všetky naraz :D
    Inak akurát minule som pozerala Cassandru na GR a všimla som si, že tam má strašne veľa kníh zo sveta Tieňolovcov, a myslím, že iné série ako TMI a TID asi ani nebudem čítať, pretože mi to príde už príliš. Ako si povedala, vidina zisku, čo je trochu aj smutné.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež som si pamätala iba útržky, ale trochu som sa rozpamätala :D
      No áno, vymyslela jeden skvelý nápad a teraz ho takto zneužíva... Bolo by fajn, keby si vymyslela aj čosi nové... Nie do smrti písať o tieňolovcoch... -_- Ale zas, ešte by som si rada prečítala Bane Chronicles :D

      Odstrániť
  3. Celú sériu som prečítala už dávno vďaka voľnému prekladu ale to nemení nič natom, že si knihu chcem prečítať znova. A hlavný dôvod? Zabudla som o čo v knihách išlo :D Nato že je to moja obľúbená séria tak si ju naozaj dobre pamätám :D hanbím sa :/

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.