utorok 29. októbra 2013

Tri kroky do pekla (Miroslava Varáčková)

Vydavateľstvo - Evitapress
Rok vydania - 2013
Väzba - brožovaná
Počet strán - 280

Anotácia 
Tina je navonok tínedžerka ako hociktorá iná. Skrýva však tajomstvo, s ktorým sa nedokáže nikomu zdôveriť. Ktoré ju rozleptáva, ničí. Proti ktorému je ona bezmocná a ostatní sú slepí...
„Tri kroky. Presne toľko ich musel spraviť otec, aby sa dostal odo dverí k mojej posteli. Pri prvom som zatajila dych. Pri druhom mi začali v hlave víriť zúfalé prosby o zázrak. Tretí ma obral aj o posledné zvyšky nádeje.
To, čo zvyčajne nasledovalo, môžem pokojne nazvať peklom.“

Obálka

Obálka sa mi strašne páči. Vypadá strašne depresívne. A spolu s úžasným názvom zapríčinila, že som ju proste musela mať!


Reakcia po prečítaní

To bol brutál! Úžasné, ale brutál...

Postavy
K Tine som si nevytvorila žiadny vzťah, pretože mi jej bolo proste ľúto. To, čo sa dialo jej, si proste nikto nezaslúži. Veď to bolo normálne, celkom sympatické dievča. Ale zo zrejmých dôvodov strašne uzavreté a vadilo mi, ako sa správala k Marekovi. Aspoň spočiatku, i keď som jej dôvody chápala. Predsa len, nemala to jednoduché a niečo také poznačí človeka na celý život.
Zato som si naozaj obľúbila Simonu. Bola to Tinina najlepšia kamarátka a vážne skvelá a super baba.
No a ten Marek. Ten bol strašný sympaťák, také zlatíčko. A mal snáď nevyčerpateľnú zásobu trpezlivosti, za čo som ho normálne obdivovala :)
Nuž a samozrejme, Tininho otca som strašne neznášala...



Môj názor

Tak za prvé, ku knihe som sa dostala v tej pravej chvíli. Keď som už nutne potrebovala čosi, čo nie je za a) fantasy a za b) nechutne romantické. Za druhé som sa už na knihu strašne tešila, pretože ma zaujala okamžite.
No a kniha nesklamala. Bola skvelá. Samozrejme tragická v zmysle Ako-môže-nejaký-otec-znásilňovať-svoju-dcéru? Pravidelne? Ale čítalo sa to veľmi dobre a rýchlo (vážne som to prečítala za jeden deň viac-menej), Mirkyn štýl písanie je veľmi pekne čitateľný. Stránky sa akoby otáčali samy od seba. Motív knihy bol vlastne príšerný a bolo to napísané veľmi vierohodne. Tie emócie a všetko to, proste si viem predstaviť, že by niekto reagoval presne tak.
Každopádne bolo od začiatku jasné, ako sa to skončí. Aspoň som si to počas celej knihy myslela. A zrazu posledné strany... a ja čumím s otvorenými ústami.
Kniha prekonala všetky moje očakávania a ja ju rozhodne odporúčam :)



Za knižku sa chcem poďakovať samotnej autorke, ktorá bola taká zlatá, že mi ju aj podpísala a pridala venovanie :)


Kam ďalej?

4 komentáre:

  1. Od autorky som čítala Prežila som svet, takže si viem predstaviť, že to bude určite super a dobre napísané, len mi nesedí téma...:/ Akosi sa toho "bojím".

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja sa tejto knihy nejako bojím. Čítala som na ňu len dobré recenzie, ale ajtak. Teraz sa ani nechystám na slovenských autorov. Chcem si dať od nich prestávku.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dnes som ju dočítala a moja rekcia po prečítaní bola len wau. Od Mirky som čítala aj Sprevádzačku aj Prežila som svet, ale musím uznať, že teraz sa prekonala. Nevedela som od nej odtrhnúť oči a normálne som dúfala v happy-end. Som rada, že to aj tak skončilo :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.