sobota 5. októbra 2013

Reset (Amy Tinterová)

Originálny názov - Reboot
Séria - Reset
Diel - prvý
Vydavateľstvo - Egmont
Rok vydania - 2013
Väzba - pevná
Počet strán - 384

Anotácia
Před pěti lety byla dvanáctiletá Wren Connollyová třikrát střelena do prsou. Po 178 minutách vstala z mrtvých jako resetka: silnější, rychlejší, odolnější a bez emocí. Čím déle jsou totiž reseti mrtví, tím méně v nich zůstává po oživení lidského. Wren 178 je nejnebezpečnější reset v Texaské republice. Nyní ve svých sedmnácti letech slouží v polovojenské jednotce společnosti KLEZ (Korporace pro lidskou evoluci a zalidnění). Wren je jako zkušená bojovnice pověřena výcvikem nových resetů, ale její poslední nováček - Callum Reyes - je nejhorší, jakého kdy viděla. Callum byl oživen 22 minut po své smrti, a tak prakticky zůstal člověkem. Má příliš pomalé reflexy a nepatřičné otázky a jeho nikdy neuvadající úsměv vyvádí Wren z miry. Pořád však odpovídá za jeho výcvik. Když Callum odmítne splnit rozkaz, dostane Wren poslední šanci ho srovnat - jinak ho bude muset zlikvidovat. Wren dosud vždy uposlechla každý rozkaz a ví, že když se vzepře, bude také zlikvidována. Ale zároveň se nikdy necítila tak živá jako s Callumem…

Obálka
Myslím, že v tomto prípade jednoznačne platí, že v jednoduchosti je krása. V podstate na nej nič nie je, nič zaujímavé, na pohľad vyrobené za päť minút. Lenže v skutočnosti tam je nápad, výborné a jednoduché prevedenie a celkovo to vypadá veľmi pekne. 

Postavy
Wren. Tá bola spočiatku dosť suchá, hoci som to celkom chápala. V jej situácii by zo mňa nebolo o nič lepšie. Ale páčilo sa mi, že nebola zaslepená. Viete, ako keď niekto len tak bezducho poslúcha a myslí si o svojich väzniteľoch, teda vláde, len to najlepšie. Vedela, že sú len ich otrokmi, ale veľmi nemala na výber. Bola vlastne relatívne múdra, ale aj poriadne tvrdá a naoko celkom bezcitná. 
Callum bol vážne skvelý. Mal skvelý postoj, bol sympatický, vtipný, optimistický... a mal vlastný mozog. Nespĺňal rozkazy len tak.


Môj názor
Predstavte si, že žijete vo svete, kde vás môže nakaziť istý vírus. A keď vás zabije, tak je vysoko pravdepodobné, že vstanete z mŕtvych ako reset. Aspoň ak nie ste dospelý. Vďaka resetu ste silnejší, rýchlejší... a bez emócií. Sú z vás bojovníci a robí si na vás nárok vláda. A vy musíte splniť každý ich rozkaz. Inak vás eliminujú. A to je len krajší výraz pre zabijú. Brali by ste to? Ja nie. Niežeby sa nehodilo byť silnou a rýchlou, ale nerada poslúcham rozkazy, takže by som pekne ostala mŕtva. Až na to, že reseti si nemohli vyberať. Ja by som však v tom svete žiť rozhodne nechcela nemohla. Bolo to len o vojne a chudobe. O poslúchaní rozkazov a cvičení vojakov. A o zabíjaní.

Mňa fascinovalo rozdeľovanie resetov podľa toho, ako dlho boli mŕtvi. Skrátka mi to prišlo veľmi vtipné.
Bolo to vymyslené celkom dobre, ale podľa mňa nebol naplno využitý potenciál. Autorkyn štýl písania sa čítal dobre. Hodnotím to ale ako taký priemer. Táto kniha ma zaujala už dávnejšie a tešila som sa na ňu. Možno v tom bol kameň úrazu. Možno som sa na ňu tešila viac, než som mala. Možno som len očakávala priveľa. Proste som z toho nebola nejaká paf, neoslnilo ma to toľko. Ale som zvedavá na ďalší diel.



Za knihu ďakujem vydavateľstvu Egmont.
Vy si ju môžete kúpiť TU.

6 komentárov:

  1. To si už stihla prečítať? 8D
    No ja od toho očakávam tiež veľa, lebo ma to brutálne zaujíma a tá téma je super, milujem, keď niekto vstane z mŕtvych 8D Dúfam, že sa ku knihe už budúci týždeň konečne dostanem!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No očividne :D Ale čo ťa to tak prekvapilo? Čítala som to päť dní :D

      Odstrániť
  2. Tvoja recenzia ma ešte viac utvrdila v tom, že do tejto knihy sa nemám púšťať :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zas také zlé to nebolo :D Vlastne nebolo to vôbec zlé :D Len... to proste nebolo ani nejako super :D

      Odstrániť
  3. Ta obálka, anotace, to všechno! Jednou se u mě doma objeví. :) Jsem na ni nějak závislá, takže ani tvá recenze mě neodradí. :DD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja sa ťa nesnažím odradiť a obálka je skvelá. Len kniha bola taký priemer :D

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.