utorok 22. októbra 2013

Gwind nezabiješ? (Lívia Hlavačková)

Vydavateľstvo - Ikar
Rok vydania - 2013
Väzba - pevná
Počet strán - 360

Anotácia
Pre vysokoškoláčku Annu je vražda čosi nepredstaviteľné. Keď sa však náhle objaví vo zvláštnom svete a zajmú ju nájomní vrahovia, zabíjanie je odrazu neželanou súčasťou jej života. Ak chce prežiť, musí zabudnúť na mnohé z toho, čomu dovtedy verila. Odhaľuje život, city a motiváciu vrahov. Spoznáva miesto, v ktorom vládne mágia, dvorské intrigy a neľútostné boje. Aj Anna berie do ruky zbraň, hoci si nedokáže predstaviť, že by niekoho zabila. Lenže krvavý svet okolo nej jej nedáva veľmi na výber. Anna zisťuje, že jej vlastné hranice ležia úplne inde, než si kedysi myslela.
Fantasy román z pera slovenskej autorky vás vtiahne do krutého temna Spoločenstva vrahov. Ak padnete do ich rúk, každé rozhodnutie je voľba smrti. No aj táto minca má svoj rub...

Obálka
Obálka sa mi veľmi nepáči. Teda, bola by aj pekná, nebyť toho divného modrého chlapa na nej, ktorý mi je poriadne nesympatický (a netuším, kto by to tak mal byť. Je to síce fantasy, ale nikto modrý sa tam nevyskytoval, nerobte si nádeje :D)


Reakcia po prečítaní
Tak toto bolo dobré... Naozaj dobré! Chcelo by to ďalší diel.

Postavy
Hoci mi niekoľko vecí na Anne (Gwind) prekážalo, napríklad to, že musí vždy uvažovať racionálne, jej morálka a výčitky svedomia, tak to nebola najhoršia hrdinka. Miestami mi bola naozaj sympatická. Okrem toho sa mi fakt páči meno Gwind. Ale nejaký hlbší vzťah som si k nej nevytvorila.
Ador bol celkom fajn, ale nedokázala som si ho zamilovať. Zato sa mi veľmi páčil Zagurg alebo Chrezz.
Degel bol celkom fajn, Na to, že bol vlastne veliteľom celého Spoločenstva vrahov, bol veľmi milý a priateľský. Aspoň poväčšine, čo je celkom paradox. Tiež sa mi páčila Prita, ktorá bola skvelá a veľmi šikovná. Vedela obkecať všetko.

Môj názor
Keď som prvý krát našla túto knihu a prečítala si anotáciu, tak ma okamžite zaujala a bežala som písať autorke. Spoločenstvo vrahov, mágia... No neznie to super? Keď som sa do knihy púšťala, tak som nevedela, čo mám očakávať. Každopádne, predčilo to všetky moje očakávania, bavilo ma to od prvej po poslednú stránku. Spoločenstvo vrahov sa mi naozaj páčilo a vôbec, celý ten svet bol skvelo vymyslený, ale nie tak otravne prešpekulovaný, že máte pocit, že sa tam okrem opisu sveta nedeje nič. A našťastie žiadny vrahovia s neznesiteľnými výčitkami svedomia. To býva poriadne otravné :D
Taktiež tam skoro vôbec nebol cítiť taký ten slovenský nádych, čo je plus a keby neviem, tak by ma ani nenapadlo, že je to slovenská kniha. Je na úrovni mnohých celosvetových bestsellerov.
Sú dve veci, ktoré ma iritovali. Sú to viac-menej maličkosti, ale občas mi to veľmi vadilo. Prvá vec je to, že tam bol veľký počet výkričníkov. V priamej reči to bolo v pohode, ale akonáhle sa čosi opisovalo a v tom hŕba výkričníkov... Druhá vec je, že sa striedalo meno Anna a Gwind. Niečo spravila Anna a vzápätí zase Gwind.
Čítalo sa mi to naozaj veľmi dobre, nechcela som sa od toho odlepiť, stále som bola zvedavá, čo bude ďalej. Keď sa zdalo, že viem, čo sa bude diať, nastal zvrat. Autorka nič svojim postavám nedala zadarmo. Kniha má obsiahlu cieľovú skupinu, môže sa páčiť každému. A ja ju každému rozhodne odporúčam. 
Autorka chystá aj ďalší diel na ktorý sa veľmi teším :)


Za knihu veľmi pekne ďakujem samotnej autorke, ktorá bola taká zlatá, že mi k nej pridala aj podpis s venovaním :)

13 komentárov:

  1. Už sa teším, keď sa mi dostane pod ruku :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jenom škoda že u nás asi k sehnání není :/ aspoň zatím :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ešte som o tom nepočula, ale téma nevyzerá vôbec zle 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Zní to vážně docela zajímavě. Ten nápad se mi líbí. =) Uvidím, třeba to někdy zkusím, kdyby se mi to povedlo sehnat... =D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj mne :) Práve ten nápad ma na tej knihe zaujal :)

      Odstrániť
  5. Super nápad.. Fakt si ju niekedy musím prečítať :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kľudne ti ju požičiam. A áno, viem, že som skvelá :D

      Odstrániť
  6. Ten chlapík sa ani mne nepáči, len tú obálku kazí. Chcem sa spýtať, či si si v tej knihe našla takú tú najobľúbenejšiu postavu. Lebo z toho čo si napísala mi to príde, že každého si mala viacmenej rovnako rada. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Asi som nemala nijakú vyslovene obľúbenú postavu :)

      Odstrániť
  7. Prosim Vás, neviete niekto kedy by mal byť vydaný druhý diel? Vopred ďakujem za odpoveď.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Absolútne netuším, skús sa obrátiť na autorku na jej FB stránke :)

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.