pondelok 8. apríla 2013

Obálková vojna 17


Moje meme. V skratke ide o to, porovnať pár verzí obálok určitej knihy z rôznych krajín.

Dnes tu bude pokračovanie Dcéry dymu a kostí Dni krvi a trblietavých hviezd. Priznávam bez mučenia (hoci nie bez hanby), že ja som absolútne netušila, že kniha u nás v máji vychádza, zistila som to až včera, keď som spisovala Chystá sa...



Originál obálka sa mi veľmi páči. Všetko. Farby, ktoré sú všekty pekne zladené, font, ale hlavne ti oči. Ako môže mať niekto tak úžasné, dokonalé a podmanivé oči? Hoci netuším, čo má spoločný druhý originál s knihou, tak sa mi tiež veľmi páči. Vypadá síce ako zo série od Maggie Stiefvater to Nárek, napriek tomu tu platí, že v Jednoduchosti je krása. Okrem toho tá farba ohňa hneď bije do očí a nie je rušivý ani font písma. A teraz ideme k tej našej... ufff! Dcéru dymu a kostí som zaradila medzi najkrajšie obálky minulého roka, ale toto? Okej, nebudem hnusná, obálka by nebola zlá, ale tá modelka (alebo mám povedať dáma???) vypadá strašne staro, takže keď si odmyslíme tvár nie je to nijaká katastrofa. Tá obálka ale rovnako s tou španielskou vypadá orientálne, ako z Alibaby a štyridsiatich zbojníkov. Vlastne tá španielska by sa mi hodila aj na Púštny kvet alebo čosi podobné. Ale žiadne fantasy...

Dnes tu nebudem dávať hodnotenie, pretože po napísaní môjho názoru na obálky som si uvedomila, že knihy sú zoradené presne tak, ako by som ich zoradila v hodnotení. 

5 komentárov:

  1. Už vychádza pokračovanie? Jej 8D som netušila. No tá naša je divná - tá modelka. Rozhodne tu víťazí originál 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. originální obálka je naprosto nádherná :D nic proti, ale slovenská je děsná :D :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ta slovenská modelka mi připomíná Neferet, nevím proč :D Jakože ty modré vlasy - to má být Karou? Taková stará? Mě se nejvíc líbí ty originální, modrá a tady červená. Jsem zvědavá, s čím přijde KK, jestli se dočkáme taky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nečítala som ani prvý diel, ani sa to nejako extra nechystám, ale tá originálna obálka je veľmi pekná. A nemôžem si pomôcť´, ale na tej slovenskej to vyzerá ako keby tá žena namiesto meča mala v ruke fujaru :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, keď to má tak pri ústach :D no ale však slovenská obálka, nie? :D
      a jednotka sa mi páčila ;)

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.