štvrtok 16. októbra 2014

Jen si troufni (Katie McGarry)

Originálny názov - Dare you to
Séria - Prekroč svůj stín
Diel - druhý
Vydavateľstvo - CooBoo
Rok vydania - 2014
Väzba - hardcover
Počet strán - 400

Anotácia
Kdyby někdo znal celou pravdu o Beth Riskové a jejím životě, okamžitě by poslal její matku do vězení a sedmnáctiletou Beth bůhvíkam. Takže chrání mámu za každou cenu. Dokud se na scéně neobjeví její strýc a přinutí Beth si vybrat mezi máminou svobodou a svým vlastním štěstím. Beth se musí nastěhovat k němu, žít s ním a jeho ženou, která ji nenávidí, a chodit do školy, kde jí nerozumí. Ani trochu. Snad kromě jednoho kluka…
Ryan Stone patří mezi zlatou mládež. Populární hráč baseballu a hvězda místního týmu má však tajemství, které nesmí nikomu prozradit. Ani kamarádům, se kterými sdílí všechno včetně hecování a výzev. Která z nich je nejšílenější? Pozvat na rande Skejťačku, která by o něj nezavadila ani pohledem.
Z výzvy se ale stane přitažlivost, kterou Ryan ani Beth nečekali. Najednou kluk s bezchybnou pověstí riskuje své sny a život pro holku, co miluje. A holka, která k sobě nikoho nepustí blíž než na pět metrů, si to najednou troufne.

Obálka
Úprimne, na tej knihe je asi to najlepšie. Niežeby som mala v obľube obálky takéhoto typu, ale tu sa mi páči farebné prevedenie a font písma. Ale ten chalan mi je nesympatický. 

***

Do tejto knihy som sa pustila len kvôli jednotke, ktorá sa mi naozaj páčila. Príbeh Noaha a Echo bol skvelý a ja som čakala niečo podobné. Ani som poriadne nevedela o čom má byť táto, ale tešila som sa na ňu. Hoci podľa anotácie by ma určite nenalákala. Povedala by som, že je to škoda.
Ale nebudem klamať. 

,,Chci se s tebou líbat. Chceš se se mnou líbat?"
(ako u debilov -_- )


Beth síce mala ťažký život, ale takých príbehov som videla už kopu. Viac mi liezla na nervy svojím správaním. Netvrdím, že nikdy nebolo opodstatnené. Ale často nie. Nehovoriac o tom, že sa menila rýchlejšie, ako aprílové počasie. Páčila sa mi Beth, aká bola na začiatku. Celkom. A aj tá, aká bola na konci. Ale tá jej premena bola proste neprirodzená. Nikto sa nezmení len tak zo dňa na deň. A najmä nie až tak. Ale mala aj svetlé chvíľky. 
Jediným Ryanovym plusom bolo to, ako sa už neskôr správal k Beth. To bolo pekné. Inak som ho väčšinu času vnímala ako tupého športovca, ktorého život sa točí len okolo baseballu. Niežeby nebol inteligentný. Ale väčšinou to ukrýval. A to poriadne hlboko. Častokrát vypadal, akoby ani nemal vlastný rozum a nevedel sa rozhodovať. A tiež väčšinu času nemal žiadnu charizmu (a vraj, že každá o ňom sníva, isto). Ja beriem, že to nemal s otcom ľahké. Ale sú ľudia s horšími problémami, ktorí si poradia lepšie. 
A keď sme už pri tom, tak jeho otec bol debil. Hnusný sku*vený homofób, čo vykopol svojho syna z domu kvôli tomu, že je gay. Neznášala som ho od prvého momentu (otca, nie Marka). Respektíve mu dal ultimátum. Buď ostane a "preorientuje" sa, alebo vypadne. A hádajte, koho obviňoval Ryan? Presne tak, Marka. Lebo od nich odišiel. Ale žeby obviňoval otca, tak to ho ani nenapadne. 
Okrem toho to bol chlap, ktorý nemal na to si splniť svoje sny a tak si to kompenzoval cez syna. Ktorý mu to žral. 
Sympatickými postavami boli ale Mark a Scott (Bethin strýko). Len škoda, že ich tam bolo málo. Noah sa tiež sem-tam objavil, ale tiež málo. 

,,Chceš, aby tvoje kamarádky vědely, že tvůj syn je gay? Chceš, aby všichni v kostele vědeli, že tvůj syn je gay?"
,,Ale mohli bychom si o tom s Markem promluvit. Možná, kdyby souhlasil, že to udrží v tajnosti -"
,,Ne!" zařve můj otec.


Väčšina knihy ma nebavila, bola úplne o ničom. Ona s ním nechcela mať nič spoločné (ale v duchu sa nadchýna jeho "nádherným" úsmevom), on za ňou lozil kvôli stávke. Jeho svet sa točí okolo baseballu a potrebuje si dvíhať ego hlúpymi stávkami. Ona sa nevie vpratať do kože. A zrazu bum a sú spolu. Proste nezmyselné, hlúpe a o ničom. Sem-tam som mala pocit, že mi z tej knihy odumierajú mozgové bunky. 
A to, že do celoštátnej súťaže v tvorivom písaní sa dostal Ryan, ktorý písal o nadhadzovačovi, ktorý svoju dušu upísal za dokonalú sezónu? WTF? Americkí, nabúchaní športovci, hviezdy školy a panici? Really? 
Posledných tak sto strán sa to výrazne zlepšilo a mne sa to páčilo. Bolo to síce celkom predvídateľné, ale konečne ma to bavilo. Žiaľ, to nebolo moc. 
Plusom knihy je to, že sa to čítalo rýchlo a celkom príjemne. 
Kniha zďaleka nebola to najhoršie, čo som čítala (ani tento mesiac). Ale jednotke to nesiahalo ani po päty. Teda kniha nebola zlá... Asi. Ale nič pre mňa. A pokiaľ Katie nenapíše knihu o Markovi, tak s jej knihami už končím. Kniha o ňom by bola úžasná. 


Za knihu ďakujem spoločnosti Albatros media.
Môžete si ju objednať TU.

Kam ďalej?

2 komentáre:

  1. Tahle kniha me podle anotace a obalu vubec nezaujala a jsem rada zes mi to potvrdila abych nelitovala :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nemáš začo :D Ale zas, možno by sa ti páčila :D

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.