utorok 26. novembra 2013

Bohovia Olympu - Proroctvo (Rick Riordan)

Originálny názov - Heroes Of Olympus: The Lost Hero
Séria - Bohovia Olympu
Diel - prvý
Vydavateľstvo - Fragment
Rok vydania - 2013
Väzba - pevná
Počet strán - 520

Anotácia
Mocní bohovia Olympu sa opäť prebúdzajú v novej vzrušujúcej sérii Ricka Riordana!
Voľné pokračovanie napínavej dobrodružnej série Percy Jackson práve začína!
Do Tábora polokrvných prichádzajú noví hrdinovia Jason, Piper a Leo, ktorí majú, podobne ako Percy Jackson, čiastočne božský pôvod. Kým sa však stačia poriadne porozhliadnuť, čaká ich nebezpečná výprava vedená záhadným proroctvom. Podarí sa im pri tom vypátrať aj Percyho Jacksona, strateného hrdinu?
Nie je až také nepríjemné prebudiť sa v autobuse cestou na školskú exkurziu medzi svojím dievčaťom a najlepším kamarátom. Poriadny malér ale je, keď spolužiakov nepoznávaš, nevieš ani, kto v skutočnosti si a netušíš, ako si sa tam vôbec ocitol! A to všetko je len začiatok, pretože na výlete v Grand Canyone sa začnú diať naozaj strašidelné veci…

Obálka

Dosť farebná, tak trochu detská a Festusa si predstavujem hociako inak... Na druhej strane má isté čaro a celkom sa mi páči...


Postavy
Jason mi veľmi pripomínal Percyho, takže som si ho proste obľúbiť musela.
Leo sa mi okamžite zapáčil. Je to ten typ, ktorý dokáže každú situáciu, nech je akákoľvek desivá, obrátiť na vtip a každému hneď zlepšiť náladu. Teda aspoň pokiaľ ho nepokladáte za strašne otravného, pretože nie každému môže sadnuť jeho humor, ktorý sa niekomu môže zdať nútený. Podľa mňa bol ale také zlatíčko.
Piper bola celkom milá, ale neprirástla mi k srdcu.
Tréner Hedge bol cvok. Vážne. Taký ten Bojte sa ma, som ten najlepší bojovník na svete, každému nakopem zadok. A potom sa potkne na rovnej zemi...
Tiež sa tu vyskytovala Annabeth, čo som bola rada, pretože je skvelá. Ale veľmi sa nezmenila. Bola som rada, že sa tu objavovali už staré známe postavy.
Čo sa týka bohov, najviac sa tu vyskytovala Héra, ktorú moc nemusím...

Môj názor
Na túto knihu som sa neskutočne tešila už vyše polroka, vlastne odvtedy, čo som zistila, že u nás výjde aj u nás, pretože Percyho mám hrozne moc rada.

Keby som si mohla vybrať, ktorého boha chcem byť dcéra, vybrala by som si Poseidona (aspoň by som nemala strach z hlbokej vody), Háda, Hekaté (bohyňa kúziel) alebo Atény, samozrejme všetkých v ich gréckej podobe. A nechcela by som byť dcérou Afrodity napriek tomu, že čaroslová boli dobrá schopnosť, Demetry alebo Iris (vážne, k čomu by mi bolo byť dcérou bohyne dúhy? -_-)

Bolo to dosť iné ako Percy. Smutné je, že z neho si už pamätám veľmi málo a je to ďalšia z dlhého zoznamu kníh, ktoré by chceli re-reading. Okrem gréckej mytológie zahŕňala aj tú rímsku, čo bolo pekné osvieženie.
Každopádne, táto kniha bola písaná z pohľadu troch postáv - Jasona, Lea a Piper. Takže sme dané situácie mohli vidieť z rôznych uhlov pohľadu, čo tuto bolo veľmi dobré.
Rick píše veľmi svojsky a jeho knihy môžu zaujať naozaj každú vekovú kategóriu (moja mama je toho živým príkladom). Určite odporúčam obe série, ale túto až po Percym.
Táto kniha bola vtipná (Tak ich zabijeme a keď zistíme, že boli dobrí, ospravedlníme sa im - Hodge), pútavá, čítala sa veľmi dobre a rýchlo (veď čo iné sa od Ricka dá čakať?).
Koniec bol fantastický. Priznám sa, že na to som akosi sama neprišla. Zato som okamžite odhalila, kto je tá najhoršia vládkyňa, ktorá z nejakých svojich komplexov chcela vyhladiť... Nuž, najrýchlejšie bude napísať všetkých. Napriek tomu mi na knihe niečo chýbalo. Niečo, čo by z knihy spravilo naprosto výnimočnú knižku. Ako je aj ten Percy. Ale neskutočne sa teším na dvojku, ktorá by mala výjsť v marci.


Za poskytnutie knihy sa chcem poďakovať vydavateľstvu Fragment.
Vy si ju môžete kúpiť TU.

Kam ďalej?

3 komentáre:

  1. Po tvé recenzi se těším ještě víc na knížku :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja si musím prečítať Percyho! Chystám sa na to už asi dva roky, ale nikdy sa k tomu nejako nedostanem :D :D zatiaľ mám od Ricka doma Kroniky Cartera Kanea, aj z toho som čítala len jednotku :D :D Ale ja sa k tomu dostanem, určite... :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, Percyho rozhodne odporúčam :) A Kroniky ma veľmi nebavili :D

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.