sobota 10. januára 2015

Stříbrné stíny (Richelle Mead)

Originálny názov - Silver shadows
Séria - Pokrevní pouta
Diel - 5/6
Vydavateľstvo - Domino
Rok vydania - 2014
Väzba - paperback
Počet strán - 366

Anotácia
Nadcházejí velmi temné časy...
V předešlém díle Sydney Sageová učinila životní – a nevratné - rozhodnutí. Uposlechla svůj šestý smysl a rozhodla se hodit za hlavu všechno, v čem vyrůstala. Přesněji řečeno všechno, co jí do hlavy vtloukali Alchymisté.
Jí i Adrianovi se celý svět rozbil na kousky. Nezbývá jim teď nic jiného, než ty kousky trpělivě sbírat a snažit se vrátit svůj vztah tam, kde byl dřív. Pokud ale chtějí začít myslet na lásku, musí v první řadě přežít.
Sydney je lapena v nepřátelském světě a stojí ji spoustu sil, aby neztratila sama sebe. Adrian by si také rád zachoval víru, že se všechno v dobré obrátí, ale pak se ho znovu zmocní staří démoni a nová pokušení. Začíná být jasné, že je čekají velmi temné časy...

Obálka tejto časti sa mi páči asi najviac. A tá sivá je skvelá.

***

Po neveľmi vydarenom štvrtom diely som dúfala, že sa všetko vráti viac-menej do normálu. Táto kniha mala vzhľadom k okolnostiam v deji potenciál stať sa najlepšou zo série... 


Viete, čo je najsmutnejšie? Nie to, že táto séria išla dolu vodou a už zďaleka nebola taká dobrá. To je nepodstatný detail oproti tomu, že už ma tak netešil ani Adrian. Nemal svoju charizmu. Mal len depku a tú viem mať aj sama. Adrian bol mojim úplne najobľúbenejším knižným hrdinom a hento z neho spraviť... Bol strašne patetický a sentimentálny. Také bývajú skôr ženy.
Naopak Sydney mi bolo ľúto. Páčilo sa mi, že nepodľahla, ale bola strašne blbá v tom, že by sa kľudne obetovala za záchranu a pomoc ostatným. Nie žeby sa snažila odtiaľ čo najskôr vypadnúť a tak sa dobre správať. Ona proste musela na svoj úkor pomáhať iným. 

Prvých 100 strán za mnou a nič sa nedialo. Keď som sa spätne snažila spomenúť si na nejaký dej, nič ma nenapadalo. Až po takej 150 strane sa to začalo rozbiehať. Veľmi pomaličky, ale predsa. Dovtedy to bolo tak na 20%, potom to stúplo tak na 35%. Ale stále to bolo o tom, že on má depku a myslí na ňu a ona sa snaží niečo urobiť. A myslí na neho. Romantika. Fuj. Nič by sa nestalo, keby štvorku a päťku autorka preskočila. Až po...

A teraz kľudne zabudnite na to, čo som doteraz písala. Áno, je fakt, že 250 strán sa nič nedialo a keby v knihe dvesto z toho chýbalo, tak je to v pohode. Ale! Od strany 250 sa konečne začalo niečo diať. Konečne som sa dočkala akcie. Navyše takej, ktorá nebola odfláknutá na posledných desiatich stranách. Jupí!!! A ono to bolo fakt dosť dobré! Richelle sa konečne opäť dostala do švungu, nabrala druhý dych a zrazu začala prezentovať svoje spisovateľské zručnosti a dala najavo, prečo je to taká obľúbená a skvelá autorka. Konečne som dostala kvalitu, akú som od nej očakávala. Takže verím, že posledný diel pekne nadviaže na tento koniec a bude celý skvelý tak, ako v tejto knihe posledných sto strán. Pretože táto séria si zaslúži skvelé finále po nepodarenom jeden a pol diely. 

Väčšina knihy si zaslúži tak 2 TARDIS, posledných 100 tak 4,5, takže to hodnotím ako priemernú knihu. Čo je škoda.


Za knihu ďakujem vydavateľstvu Domino.
 Vy si ju môžete objednať TU.

Kam ďalej?

3 komentáre:

  1. Uz by som sa mala pustit do tejto serie, lezi na policke tak snad ma nesklame ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To uvidíš... Je ako na horskej dráhe. Niekedy skvelá a niekedy si kvôli tomu trieskam hlavu o stenu, že čo som komu urobila :D

      Odstrániť
    2. Dobry den, nemate knihu na predaj?

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.