pondelok 5. januára 2015

Knihy roku 2014

Tak aj ja, trochu oneskorene, ale predsa, prinášam najlepšie najlepšie, najhoršie a iné knihy minulého roku.

Najlepšie knihy roku 2014



Etiketa a špionáž je jeden z najoriginálnejších príbehov, aké som kedy vôbec čítala. Oba diely série boli perfektné. 
Škola dobra a zla je na tom podobne. Úžasný rozprávkový príbeh, ktorý si ma získal a neskutočne sa teším na druhý diel. 
Objavom minulého roka bol dokonalý Jed. Tento rok vyšlo jeho pokračovanie - Belladonna. Oba diely sú absolútne dokonalé a dvojka za jednotkou vôbec nezaostávala. 
Analfabetka, ktorá vedela počítať je jednou z najvtipnejších kníh. Neskutočne som sa na nej nasmiala a veľmi rada si dám jej re-reading.
Carrie bola moja prvá Kingovka a ja som si tú knihu zamilovala. Bola dokonalá. Žiarenie žiaľ už nie, ale Carrie som si užila. Len som ešte nevidela film. 

Najhoršie knihy roku 2014




Proroctví ma zaujalo dávno predtým, než vyšlo v češtine. Hlavne kvôli obálke, samozrejme. Ale anotácia znela tiež skvelo. Mám rada grécku mytológiu. Túto knihu však pokazila hlavná postava Helen, ktorá obsadila prvé miesto v rebríčku tých najstupídnejších ženských postáv. Neverili by ste, aká blbá bola. A vďaka tomu mi pokazila celú knihu. A to nehovorím o tom, že tá kniha bola podobnejšia Twilightu, než Fifty Shades.
Na vine sú hviezdy predstavovať netreba. Každý tú knihu zbožňuje, ale pre mňa to bolo 250 strán citového vydierania. Hazel bola blbá, Gus mi liezol na nervy, kniha o ničom. Vážne. Tfuj.
Nestydatá sázka bola totálne trápna, hlúpa a úbohá. Vyhýbajte sa jej.
Lov ma nebavil odzačiatku. Ale mala som nádej, že ten lov bude super... Keby bolo dvesto nudných strán a potom päťdesiat megaúžasných, tak sa s tým zmierim. Kdeže. Ani toho lovu som sa nedočkala.
Dôvod dýchať je kniha o domácom násilí. Ale nakoľko je Emma v rebríčku tesne za Helen a bola ták blbá, až to bolelo, tak mi jej nebolo absolútne ľúto. Ešte som si pri tých scénach vravela: Ešte! Ešte! 

 Najlepší autori

  1. Rowlingová - prečítané prvé tri diely Harryho v slovenčine, potom prvý diel v angličtine. A žiaľ aj Volanie kukučky.
  2. Arvari - prečítané dve (nevydané) knihy a milión poviedok.
  3. Rick Riordan - prečítala som len druhý a tretí diel Bohov Olympu, ale na jeho knihy mám proste slabosť.
  4. Jonas Jonasson - Analfabetka!
  5. Jane Austenová - tento rok som čítala len Opátstvo Northanger, čo je vlastne okrem Pýchy a predsudku jediná kniha, ktorú som od nej čítala, ale aj tak sa stala jednou z mojich najobľúbenejších autoriek vôbec.

Najlepšie objavené série



Etiketa a špionáž - 2/4
Škola dobra a zla - 1/3
Noční běžci - 3/7
Harry Hole - 1/10 - len Spasiteľ
Selekcia - 2/5

Najlepšie objavené samostatné knihy



Utorky s Morriem - to bola nádherná a silná kniha
Dievča zo 6E - knihe som vlastne dala 4,5/5, ale rozhodne bola obrovským prekvapením, lebo som nič nečakala

Najočakávanejšie knihy roku 2014



  • Napálený ma vyjsť ešte na prelome jari a leta a dočkali sme sa ho v decembri. Čo je škoda, tá séria je skvelá. 
  • Som roztrieštená je jedna z najlepších dystópií, aké som čítala a neskutočne som sa tešila na trojku.
  • Volanie kukučky je jasné. Rowlingová!
  • Po tom, čo som dočítala Jed som proste potrebovala dvojku.
  • Myslím, že Experiment bol jednou z najočakávanejších kníh u mnohých

Sklamania roku 2014



(a mnohé ďalšie, pretože som to musela zredukovať na 5, čo sa zdalo nemožné a kopu zlých kníh som vyhodila)

  • Jsem rozohněná - séria si zaslúžila mega koniec. Táto kniha bola fajn. Ale mala byť fantastická.
  • Proroctví
  • Volanie kukučky - Rowlingová je úžasná autorka. Preto nechápem, prečo toto bolo vlastne o ničom. Posledných sto strán bolo dosť dobrých, ale to nestačilo.
  • Nevítaní - Vražedný gén. To mohlo byť geniálne! Žiaľ... nebolo. Viac tam riešila svoje emócie a bla bla
  • Papierové mestá - aj po Hviezdách som chcela dať Greenovi šancu a táto kniha vyzerala naozaj dobrá. A začiatok bol fajn. Potom už nuda. 



Prekvapenia roku 2014



  • Utorky s Morriem
  • Dievča zo 6E - od tejto knihy som vôbec nič neočakávala. Bola som ňou veľmi prekvapená
  • Eleanor a Park - nemám rada romantické knihy. Nemám rada romantické tínedžerské knihy. A táto taká bola. Ale napriek tomu bola absolútne perfektná. Nechápem, ako sa to autorke podarilo.
  • Selekcia - Fantastická obálka, fajn nápad. Spracovanie skvelé. Také moje guilty pleasure. V podstate priemerné, ale pritom neskutočne skvelé. 
  • Spasiteľ - detektívky som nikdy moc nečítala, Spasiteľ bol len pokus. Pokus, ktorý vyšiel. Neskutočne dobre. 

12 komentárov:

  1. K Hvězdy nám nepřály mám stejný postoj, k Selekci už tak nějak ne... Ale jinak moc pěkné shrnutí. :) Doufám, že letos těch lepších knih bude více a horších méně :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. So Selekciou a Papierovými miestami s tebou naprosto súhlasím! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tento článok ma veľmi bavil. Páčilo sa mi to vidieť takto v kocke. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To ma teší. Lebo nebola až taká sranda písať ho :D

      Odstrániť
  4. Souhlasím s Eleanor a Park. Nemám ráda teenage romantické knížky, ale tahle mě fakt dostala. Já teda Johna miluju, ale co, přesvědčovat tě nebudu. :D
    A Analfabetku jsem dostala na vánoce, musím se do ní brzy pustit!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dúfam, že sa bude páčiť. Ja Greena proste nemám rada :D

      Odstrániť
  5. knihy ktore som citala a mas ich v tejto vyberovke tak uplny suhlas....mna skor rozculoval detail kt.je asi v mode.opisovanie emocii ale to neustale napr.mal zmäteny vyraz,v jeho ociach som videla nerozhodnost,tvar mal necitatelnu a tak dále.a u mna kralom detektivok je Dominik Dán.fakt si precitaj aspon jednu knihu od neho.tie pribehy su zmesou realnych pribehov ktore sa odohravali na Slovensku ale aj autobiografie co je sice len nepotvrdena domnienka ale nic to nemeni na fakte ze knihy su napisane ,,vlastnymi slovami,, a hlavne vtipne.nechcem ta nutit ale prisaham ze Ti jednu Dánovku kupim a povinne si ju precitas :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak sa teším na darček. Môžeš mi kúpiť Jednou nohou v hrobe, tá vypadá dobre :D

      Odstrániť
    2. napis mi adresu :) nicole003@orangemail.sk

      Odstrániť
  6. Konečne niekto kto neospevuje Na vine sú hviezdy. Pekné zhrnutie, rozhodne si chcem prečítať Šťastnú sedmičku aj Selekciu.
    Dokonca som vďaka tebe objavila nové knihy, za čo ďakujem :)
    Navyše som sa aj zasmiala ako si stále hovorila, ktoré postavy sú blbé :D
    Gus a Hazel - blbý. Sranda. :DDD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tá kniha je strašná :D Fakt nechápem, čo na nej všetci vidia.
      Dúfam, že Jed. Ten je skvelý, to musíš! :D
      A oni boli. Minimálne Hazel. Gusa som len nemala rada :D

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.