štvrtok 28. marca 2013

Markutské království - Kletba (Jana Formanová)

Séria - Markutské království
Diel - prvý
Vydavateľstvo - Nová Forma
Rok vydania - 2011
Väzba - pevná
Počet strán - 200

Anotácia
Jen pojďte a vstupte do příběhu plného tajemství a záhad. Spolu s Lucií, úplně obyčejnou studentkou, se dostanete do neznámého světa, které je obestřeno podivnou kletbou. Jakou? A do jakého světa se vlastně Lucie dostala? Existuje pro ni vůbec cesta zpět? Tyto a spousta dalších otázek se před vámi budou postupně odkrývat.

Postavy
Lucia bola na môj vkus až priveľmi zbytočne tvrdohlavá. Ale na druhej strane, keď si niekedy trvala na svojom, tak to stálo za to. Monet bol zas veľmi vtipný. A ani sa o to nesnažil. Čo ma privádza k tomu, že v knihe boli zaujímavo volené mená. Predsa len, kde už nájdete Van Gogha, Moneta, Salvatora Daliho, Charlesa Dickensa a mnohých ďalších pokope? A tiež sa kľudne stavím, že ten Will, čo pracuje v stajniach je Shakespeare. A teraz k princom. Markucius mi bol ako jediný sympatický od začiatku, ostatní dvaja si to vymenili. Melenius mi na začiatku prišiel strašne namyslený, potom však začal byť v pohode a ja som si ho obľúbila. Martenius bol jeho pravý opak - na začiatku som ho mala celkom rada, potom však začal byť, ako povedal Mel, naozaj hodný a tým mi liezol na nervy. Nemám rada prílišných dobrákov.
A ešte k tomu Markuciovi - toho som si predstavovala ako obyčajnú jašteričku. Viete, aká sranda by bola, keby obávaný, hrozivý netvor je obyčajná jašterička? Samozrejme, žiadna jašterička to nebola, ale ako predstava to nebolo zlé :)

Môj názor
Bola to taká rozprávka. O prekliatom kráľovstve, troch princoch, netvorovi a dievčine, ktorá má zachrániť celé kráľovstvo.Bolo to ale veľmi vtipné. Predsa len, keď sa stretnú dva rozličné svety, tak vzniká kopa humorných situácii. Jeden nevie čo je to, druhý zas čo je ono. Čo mi prišlo ale neuveriteľné, že nech sa tam Lucia dostala akokoľvek a či už bola z iného sveta, z minulosti prípadne budúcnosti, tak ako to, že tam nebola nijaká jazyková bariéra? Predsa len, keby ja jednalo o angličtinu, tak to pochopím, ale predstavte si, že by bola čeština svetový jazyk. Poprípade jediný jazyk na svete (aspoň by som sa nemusela nijaký iný učiť a každému by som rozumela :D)
Kniha bola písaná veľmi pútavo a veľmi rýchlo som ju prečítala. Ale tak, je o polovicu tenšia ako dvojka. Inak, kniha bola doplňovaná autorkyními kresbami, ktoré boli tiež veľmi pekné a pomohli mi si danú osobu či osoby lepšie predstaviť. Pretože nič nie je lepšie, ako keď ilustrácie kreslí autorka, pretože tá si vie danú postavu najlepšie predstaviť.
Kniha bola skvelá, fakt sa mi páčila. Myslím, že na rozprávky nikdy nie sme dosť starí :) A ak budete mať príležitosť niekedy sa ku knihe dostať, tak ju určite neprepásnite :) Takže moje hodnotenie je celkom jednoznačné:




Za knihu ďakujem samotnej autorke. 
Knihu si môžete objednať TU.

Kam ďalej?

5 komentárov:

  1. Skvelá recenzia 8) Navnadila si ma, vyzerá to ako podarená rozprávka 8) To by som si rada prečítala, už som čítala z nej úryvky u Syki a páčilo sa mi to 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja som úryvky nečítala, tie nikdy nečítam, lebo potom ma štve, že to končí a ja som zvedavá na pokračovanie :D som rada, že som ťa navnadila :)

      Odstrániť
  2. Už je mám doma, těším se na ně :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak obálka ma napríklad dosť sklamala...chápem že všetko nemôže byť dokonalé, ale toto sa mi hodí k nejakej detektívke, nie k rozprávke!
    Humorné situácie by som tam nečakala, ale určite potešia...
    Neviem či si ju prečítam no zaujala ma!
    + veľmi sa mi páči že autorka kreslí vlastné ilustrácie....fakt si vie najlepšie predstaviť o čom píše ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď práve, vlastné ilustrácie. Už za to si autorka zaslúži rešpekt... Aj obálka je od nej

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.