nedeľa 31. marca 2013

Markutské království 2 - Paprsek (Jana Formanová)

Séria - Markutské království
Diel - druhý
Vydavateľstvo - Nová Forma
Rok vydania - 2012
Väzba - pevná
Počet strán - 396

Anotácia
Román je pokračováním knihy Markutské království 1 - Kletba. V první části Lucie odhalila kletbu Katanga. Nyní pátrá dál. Snaží se přijít na všechna tajemství, která tajemně pohádkové území skrývá. Ale podaří se jí to? Jak šokující pro ni budou všechny zjištěné skutečnosti? A pomohou jí vůbec k záchraně říše? Pomohou jí třeba alespoň k návratu domů? To a mnoho dalšího zjistíte z příběhu Markutského království, které právě pokračuje...

Postavy
Začnem teda s Luciou. Tá bola v tomto diele ešte tvrdohlavejšia (kto by si pomyslel, že to ešte ide?), častokrát aj zbytočne. Veľa krát ma tým neskutočne vytáčala, pretože to nebola len hrdosť a tá tvrdohlavosť, ale aj neuveriteľná stupidita. Na to, že bola odo mňa o dobrých osem-desať rokov staršia, tak si myslím, že by som sa správala rozumnejšie. Myslím, že by som sa skôr prispôsobila...Lukáš je konečne niekto, kto má okrem Lucie tam normálne meno. Ale tiež som si ho veľmi neobľúbila. Tým svojím vyjadrovním, slangom a všetkým ostatným mi tiež liezol poriadne na nervy. Myslím, že bol ako typický teeneager z dnešnej doby, čo nemyslím ako veľký kompliment. Dokonale by sa sem proste hodil. Ehm, aj vy máte niekedy pocit, že ste sa mali narodiť v nejakej dávnej dobe (Někdy se mi zdá, že patřím, do jiný doby. Chodím sem a tam, tak jak se cítit mám... La, la, laj - Ewa Farna.... Ale vystihuje)
Nemyslite si teraz ale, že som nemala rada žiadne postavy. Markucia som mala stále veľmi rada, dokonca čím ďalej, tým viac a v podstate Melenia takisto. Martinius je však zas čosi iné, lebo ako som spomínala v recenzi na prvý diel, bol príliš dobrý a ja takých moc nemusím.
Späť však k tomu Markuciovi. Podľa kresby vôbec nebol taký desivý, ako bol opísaný a ja som si ho proste vôbec nevedela predstaviť. Je ale pravda, že už som si ho ako obyčajnú jašteričku nepredstavovala. Takže to splnilo svoj účel.
A Artalonu som neznášala úplne od začiatku, ale tak kto by sa mi divil? Akurát meno mala pekné. Také zaujímavé.

Môj názor
Táto kniha sa mi páčila menej než tá prvá, nielen preto, že sa mi z nejakého dôvodu čítala pomalšie. Bola podľa mňa písaná menej pútavo a celkovo bola trochu zbytočne rozťahaná.
Nehovorím však, že bola zlá. Keďže jednotka bola úplne super, tak by sa hádam ani nedalo, aby táto bola zlá. Len v porovnaní s jednotkou bola slabšia. A o polku hrubšia... :D
Čo sa týka doby, v ktorej sa Lucia ocitla, tak si neviem predstaviť, aký ťažký život museli mať. Bez elektriny, mobilu a svojho notebooku by som sa cítila neúplná. Neviem si predstaviť, žeby niečo také nastalo aj u nás. Nemyslím to doslovne tak, ako to bolo v Markutskom královstve, ale predsa.
Ale čo ma na knihe naštvalo úplne najviac, bol ten koniec. Keby kniha mala ešte tretí diel, tak by bol úplne super. Ale takto mi to prišlo nedokončené. Strašne otvorené. Veď ja vlastne ani neviem, ako to vlastne skončilo. To ako fakt? Takýto koniec?

Hodnotenie som chcela dať o pol hviezdičky vyššie, ale vďaka tomu koncu ho také proste dať nemôžem. Takže hodnotenie je takéto:


Za knihu ďakujem samotnej autorke. 
Knihu si môžete objednať TU.

Kam ďalej?

2 komentáre:

  1. Hrozně mě štve že není naplánovaný třetí díl..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Napodobne, Je strašné, že to malo taký otvorený koniec...

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.