utorok 12. februára 2013

Tajný kruh 1-3 (L.J.Smith)

Originálny názov - The secret circle - The initiation
Diel - prvý
Vydavateľstvo - CooBoo
Rok vydania - 2011
Väzba - viazaná
Počet strán - 232

Anotácia
Cassie je donútená presťahovať sa zo slnečnej Kalifornie do ponurého Nového Anglicka, ale stále túži po svojom starom živote. A to aj napriek tomu, že cíti zvláštnu spriaznenosť s hrozivou skupinkou teenagerov, ktorí terorizujú jej školu. Po zasvätení do klanu čarodejov, ktoré už po storočia ovládajú New Salem, sa stáva súčasťou Tajného kruhu, opojného a smrteľne nebezpečného zároveň. Ale potom sa zamiluje do záhadného Adama a musí si vybrať, či odolá pokušeniu, alebo sa odváži použiť temné sily k tomu, aby získala, čo chce – aj keď ju to môže zničiť.


Originálny názov - The secret circle - The captive
Diel - druhý
Vydavateľstvo - CooBoo
Rok vydania - 2012
Väzba - viazaná
Počet strán - 224

Anotácia
Po zasvätení do Tajného kruhu mladých čarodníc sa Cassie opája svojou novonájdenou mocou, ktorá je rovnako návyková ako nebezpečná. Ocitne sa medzi dvoma súperiacimi klanmi a stojí pred zásadným životným rozhodnutím: Má zradiť tých, ktorých miluje alebo sa priznať a riskovať tak vyhodenie z kruhu?



Originálny názov - The secret circle - The power
Diel - tretí
Vydavateľstvo - CooBoo
Rok vydania - 2012
Väzba - viazaná
Počet strán - 224

Anotácia
Cassiino strašlivé tajomstvo bolo odhalené a bojí sa, že sa od nej jej najlepšie kamarátka Diana odvráti... Práve teraz je však najdôležitejšie, aby Tajný kruh spojil sily proti najväčšiemu nepriateľovi v dejinách Nového Salemu. Cassie je nútená vzdať sa lásky k Adamovi a odsunúť tak svoje vlastné túžby nabok. Nastáva ukrutná bitka medzi dobrom a zlom – môže v nej vôbec niekto zvíťaziť?

Postavy
Cassie sa nestala jednou z mohich obľúbenkyň - na môj vkus bola príliš upätá. A nechápem, že mnohé tie hrdinky vždy chcú všetko vysvetliť racionálne. Čo nechápu, že sa to niekedy proste nedá??? Keby neboli také tvrdohlavé a nesnažili sa vždy všetkému naplno porozumieť, alebo sa aspoň brániť nevyhnutnému, ušetrili by si hŕbu problémov. Hoci, aby som jej nekrivdila, takí sú aj mnohí ľudia, prevažne dospelí.
Na druhej strane Faye, ktorú som si obľúbila hneď na začiatku (ale v druhom diely ma to rýchlo prešlo), bola na jednej strane fajn, na druhej strašne otravná. Diana je zas ten typ baby Som okúzľujúca, ale neviem o tom. Vlastne aj Cassie. Skvele si sadli. No veď všetci vieme o čom hovorím. Dievča so žiarivými vlasmi, bezchybnou pokožkou a dokonalým telom, ktoré si napriek tomu myslia, že vypadajú úplne obyčajne a nik o ne nemá záujem. Kiežby som aj ja bola ten prípad. Faye k nim ale nepatrila, tá si tú svoju príťažlivosť dokonale uvedomovala a patrične ju aj využívala (skôr než ju začnete odsudzovať, teraz úprimne - kebyže viete, že ste absolútne neodoľatelné, nevyužívali by ste to? Ja priznavam, že hej. Možno nie vkuse, ale občas určite)
Adam bol zase strašne milý, proste pravý gentleman a ku Diane sa hodil viac ako ku Cassie. Nuž, ja som team Nick. A čo nechápem je, ako sa preboha, mohli Cassie a Adam vzdávať niečoho dôležitého v prospech niekoho iného? Ja by som to nedokázala...
A teraz v skratke - obľúbila som si dvojčatá a Deborah, Lauren, Melanie a v podstate aj Suzan mi boli ukradnuté, Sean, Sally a Portia mi liezli na nervy a Černivca Johna by som najradšej sama zabila.



Seriál


Cassie Blake je normální šestnáctiletá středoškolačka. Žije pouze se svou matkou, protože její otec nepřežil tragický požár na lodi. Jednoho večera se Cassie vrátí domů a nalezne matku, která rovněž zemřela při požáru. Osiřelé Cassie nezbývá ni jiného, než se nastěhovat ke své babičce Jane Blake do rodného městečka Chance Harbor. V novém městě ji všichni vřele přivítají, zejména dívka jménem Diana a její přítel Adam, Faye a kamarádka Melissa (ji také přivítají, ale po svém) a tajemný soused „Kluk z okna“ Nick. Tato pětice přátel projevuje podivný zájem o Cassie. Později jí odhalí tajemství o jejích schopnostech a původu. Cassie je zprvu šokovaná a nevěří, že by mohla být čarodějka, dokud jí Adam nepomůže uvolnit magické síly. Když Cassie nalezne starou, v kůži vázanou knihu kouzel (tzv. Kniha Stínů / Book of Shadows) s dopisem, který pro ni zanechala její matka Amelia. V dopise se vysvětluje, proč Amelia zatajila Cassie odkud pochází – bylo to pouze, aby ji udržela v bezpečí, a sděluje, že po Cassie, a zbytku Kruhu brzy půjdou temné nebezpečné bytosti.
Obsadenie
Britt Robertson – Cassie Blake
Thomas Dekker – Adam Conant
Phoebe Tonkin – Faye Chamberlain
Shelley Hennig – Diana Meade
Jessica Parker Kennedy – Melissa Glaser
Louis Hunter – Nick Armstrong
Chris Zylka – Jake Armstrong

Kniha vs. seriál
Vzhľadom k tomu, že som ako prvý videla seriál (okej, tak len prvé dve časti, lebo po prvej sérii seriál zrušili. A keby som si ho obľúbila, potom by mi bolo ľúto, že skončil.), tak som minimálne ten začiatok porovnávala. Nebolo to až tak diametrálne odlišné ako Upírske denníky od knižnej predlohy, napriek tomu to neokopčili. Seriál dosť zjednodušili. Z pôvodných knižných dvanástich členov Kruhu bolo v seriáli len šesť, navyše v knihe žiadna Melissa ani Jake neboli. A tiež Cassie neumrela mama a nebol tam vytvorený Kruh aj z ich rodičov.


Rozkol
Určite ste si všetci všimli, aká je Lisa obľúbená u iných autorov, ktorí si chcú len zarobiť a priživiť sa na niekoho sláve. Presne tak to bolo aj pri Upírskych denníkov, ktoré už od osmičky (u nás od jedenástky), píše niekto neznámy pod jej menom. Táto autorka mala aspoň toľko slušnosti, že tam dala aj svoje meno, ktoré nájdete tak možno pod lupou pod tým veľkým názvom L.J.Smith.
Odhliadnuc od toho, aká je tá dievčina na obálke príšerne nesympatická, tak Rozkol vyšiel vo vydavateľstve CooBoo minulý rok.
Anotácia
Poprvé od té doby, co se Cassie Blakeová přistěhovala do New Salemu, se cítí normálně. Chodí s Adamem, svou spřízněnou duší, a má ve městě kamarády. Ale tajný klan čarodějek, do kterého patří, a moc, kterou díky němu nabyla, jí však normální život nedopřejí. Když Tajný kruh stihne tragédie, Cassie si uvědomí, že být výjimečná může být i prokletí.Na Tajný kruh útočí neznámý nepřítel – a příští obětí může být kdokoli...

Môj názor
Hoci som od L.J.Smith čítala už tri série (vrátane tejto), táto ma bavila najmenej. Druhá a tretia kniha už boli lepšie, no nie je to špičková kvalita. Lisa už napísala aj lepšie. A keď už som pri tom, kľudne sa vyjadrím k tomu, ako vás prekvapilo, že patrí k mojim najobľúbenejším autorkám. Okrem toho, že stvorila Damona. Lisa možno nie je synonimom kvality, jej knihy sú však celkom originálne a nadčasové (Vezmite si že Tajný kruh, VD aj Temné vízie majú už takých 20 rokov!). Ja ju mám však veľmi rada už len preto, že si pri jej knihách vždy pekne oddýchnem a práve to, že sa nevyžíva úplne v tých opisoch a detailoch mi imponuje. Predsa len nemám rada, keď niekto opisuje jeden pohľad z okna na dve strany, keď ja si to nakoniec predstavím aj tak úplne inak (okej, zveličujem. No a čo?)
Viem, že som sa práve ku knihe veľmi nevyjadrila, ale čo som potrebovala, som napísala už vyššie.

Nuž a ak som vás ešte neunudila a vás zaujíma, prečo som všetky tri knihy vopchala do jednej recenzie, je to preto, lebo tým, že som to všetko čítala pekne za sebou, sa mi to všetko zlialo do jedného a ani moje pocity k postavám sa nejako výrazne nemenili. Takže by bolo docela zbytočné písať všade to isté...
Zasvätenie


Otrokyňa, Moc


Kam ďalej?

1 komentár:

  1. Ja seriál úplne zbožňujem! Tak som nadávala, keď po fenomenálnom konci 1tky zahlásili že nebude 2. séria! to bolo hrozné 8_(
    Knihy som ešte nečítala, ale plánujem 8)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.