streda 15. mája 2013

Ľadové oči (Katrin Stehle)

Edícia - Zločin
Originálny názov - Kalte augen
Vydavateľstvo - Fragment
Preklad - Viola Jakubičková
Rok vydania - 2013
Väzba - brožovaná
Počet strán - 168

Anotácia
Dobre zváž, komu budeš dôverovať.
Mohol by to byť nesprávny človek...
Noc v Berlíne. Kira, ktorá sem prišla na školský výlet, zablúdila. V cudzom meste si pripadá stratená a zúfalá. Vtom sa odniekiaľ ako zázrakom vynorí mladík, ktorý jej pomôže. Gunnar pripadá Kire ako spriaznená duša, majú rovnaké pocity, rovnaké záľuby a názory. Zostanú v kontakte a píšu si mejly.
Každý však skrýva nejaké tajomstvo, niekto malé, druhý temné a desivé. Príbeh, ktorý sa začal tak romanticky, sa postupne mení na skutočnú nočnú moru...

Obálka
Vypadá zaujímavo a vizuálne veľmi pekne. Desivo. Fakticky. Avšak mi ušla súvislosť s knihou. Je na nej dievča, ktoré má pritisnutú tvár na sklo. Ktovie prečo ma stále napadá autobusu. Tiež neviem, prečo je kniha ladená do fialovej, keď by sa tam hodila skôr zelená (tú Kira stále ospevovala ako jej najobľúbenejšiu).

Postavy
Ufff! Tak s nimi som mala teda problém. Hlavná hrdinka Kira bola neuveriteľne hlúpa a naivná (v žiadnom prípade nie roztomilo naivná). Proste dôverčivá, zaslepená hlupaňa. Nájde na ulici nejakého chalana so zelenými očami, ktorého vidí prvý krát v živote a tááák ho miluje! Ako môže byť niekto tak zaslepený? Že z lásky... Tsss! Vôbec nie je schopná triezvo uvažovať.
Apropo, Gunnar. Tak s ním som mala problém ešte väčší ako s Kirou. Absolútne som mu neverila ani nos medzi očami. Netušila som, či je to taký blázon, beznádejný romantik, alebo len úplne geniálny herec (aspoň pre Kiru) od ktorého by sa mohli učiť aj mnohí hollywoodsky herci. No proste schyzofrenik :D Ale tak, môžme sa mu čudovať s takým menom? Rodičia (a autorka) ho asi nemali moc radi.
Lara a Jenna mi prišli ako totálne kravy, ktoré sa len tvária aké sú úžasné kamarátky s Kirou, ale za chrbtom ju ohovárajú. Okej, tak to nie je podložené, ale fakt mi to tak pripadalo.
Obľúbila som si tak skurát Dicka a Beke.

Môj názor 
Postavy sú jedna vec, ale kniha nebola vôbec zlá. Je to taká ľahko sa čítajúca rýchlovka. Oddychovka. Neurobí nijakú dieru do sveta, ale porelaxujete si pri nej. To je niekedy dôležitejšie ;) Bola písaná zaujímavo, jednoducho. Nijaká zložitá zápletka. Proste chlapec, ktorý mal šialenú matku a zlé detstvo sa z toho scvokol tiež. Asi aby nebola sama :D Nahovoril si, ako strašne Kiru miluje a že bez nej nebude mať jeho život žiadny zmysel. Kira bola ľahko ovplyvniteľná a tiež si nahovárala, ako ho strašne miluje... Veď to poznáte.
Dej bol celkom predvídateľný, dopredu tušíte čo sa bude diať a predsa som nečakala ten koniec. Nie, nebolo to neuveriteľné, ale predsa len som si myslela, že to skončí úplne inak :D
Proste ste zvedaví ako si s tým autorka poradí a budete to chcieť dočítať dokonca.
A predsa musím konštatovať že Čierny sneh ma bavil o čosi viac.


Za knihu ďakujem vydavateľstvu Fragment
Knihu si môžete objednať TU.

Kam ďalej?

3 komentáre:

  1. knihu by som si určite chcela prečítať, škoda že ju nemajú v našom kníhkupectve:D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Chystám sa na ňu a nemám radšej nijaké očkávania :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Stále si nie som istá, či túto triler edíciu budem čítať, asi skôr nie, nijak zvlášť ma nezaujala.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.