streda 9. septembra 2015

Už viete, čo sa stalo Mare Dyerovej?

Autor - Michelle Hodkin
Originálny názov - The Unbecoming of Mara Dyer
Séria -  Mara Dyer
Diel - 1/3
Vydavateľstvo - Slovart
Rok vydania - 2013
Väzba - hardcover
Počet strán - 392

Anotácia 
Mara Dyerová neverí, že by jej život mohol byť ešte viac zamotaný. Nielenže si vôbec nepamätá, ako sa dostala do nemocnice, kde sa práve prebrala, ale nevie nič ani o nehode, pri ktorej zomreli jej najlepší priatelia a frajer. Mare sa však takmer nič nestalo. Lekári sa domnievajú, že nový začiatok v novom meste pre ňu bude tým najlepším riešením, a spomienky tak môžu pomaly vyplávať na povrch. Marin nový život sa však stále viac komplikuje.
Tváre mŕtvych priateľov má pred očami denno-denne. A potom... zrazu... má pred očami úmrtia ľudí naokolo iba chvíľu pred tým, než k nim dôjde. Je jej jasné, že sa asi zbláznila. A keď už si je istá, že to ani nemôže byť horšie, Noah Shaw, najkrajší chlapec, akého kedy videla, ju odmieta nechať len tak na pokoji... Čo má vlastne za lubom?


***

Táto kniha patrí do kategórie tých, ktoré ma pôvodne veľmi nezaujali (uznávam, že na niečo takéto sa musí písať anotácia dosť zle, ale táto ma nepresvedčila). Čo ma však presvedčilo, boli veľmi pozitívne reakcie a ja som si povedala, že to teda skúsim.
Teraz nechápem, že som to nečítala skôr.
 
,,Výborne, debata! Ešte viac by sa mi však páčilo, keby ste aj vy ostatní vyzerali, že žijete, ale čo už."

Maru som si rýchlo obľúbila. Prežila si všeličo, ale autorke sa to podarilo napísať veľmi realisticky. Správala sa tak, ako by sa na jej mieste správala každá normálna tínedžerka. 
No a Noah... Bože, Noah. Patrí k tým postavám, ktoré si proste nejde nezamilovať. Jeho pozitíva by som mohla vymenovávať do zajtra, takže to zhrniem tak, že bol úplne super.
A to nehovorím o tom, akú úžasnú chémiu títo dvaja medzi sebou majú. Držala som im palce od začiatku. 
Úžasnou postavou bol aj Daniel. Skvelý starší brat, akého by si prialo mať každé dievča.

,,Celkom mi to pripadá vtipné, že vždy, keď si idem zapáliť, Američania na mňa pozerajú, ako keby som sa išiel vymočiť na ich deti."

Štýl autorky je na jednej strane jednoduchý a príjemný, na druhej strane nervy drásajúci, lebo čitateľa drží celý čas v napätí a nikdy neviete, čo si pre vás pripraví najbližšie. Veľmi dobre sa to však číta. Navyše je kniha naozaj vtipná. Boli tam úžasné hlášky, ktoré našťastie nevyznievali umelo, ale veľmi prirodzene, čo je skvelé plus.  
Jediným negatívom (čo som si aj tak všímala len na začiatku) bol preklad. Lebo za také slová ako učka by som v knihách vraždila. A díkes je len máličko lepšie, ako dikíčko, ktoré z duše nenávidím. 
Kniha ma vtiahla od prvých strán a už nepustila. Prinútila ma tiež sa okamžite pustiť do ďalšieho dielu (a zháňania trojky). Tak trochu mi to pripomínalo Never Never (aj keď toto bolo napísané oveľa skôr). Tam tiež neviete, čo sa vlastne deje. Je to obrovské plus oboch týchto sérií. 
A v prípade, že ste ešte ani jednu nečítali, napravte to. 


Kam ďalej? 

10 komentárov:

  1. Ja som mala dosť duchaprítomnosti (alebo nedočkavosti?) čítať druhý a tretí diel po anglicky lebo v slovenčine to vážne inak znie. A s recenziou ako inak súhlasím. Niektoré tie hlášky ...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja čítam dvojku po slovensky, ale už mám tak trochu zaobstaranú trojku :D

      Odstrániť
  2. Táto séria ma nikdy neomrzí! A to nielen vďaka Noahovi, ktorý je môj miláčik :D Jednoducho zbožňujem túto trilógiu. Síce dvojka je o niečo slabšia a trojka totálne, že psycho, pretože ani za Boha som nevedela, že čo sa to vlastne robí, ale ja takéto príbehy jednoducho môžem :D A na 100% viem, že si zaobstarám Nocte, čo je tiež podobná kniha ako Mara alebo Nocte, len možno ešte viac psycho :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Noah je super :D A počula som práveže, že dvojka je lepšia, ale zatiaľ akosi nie som na tom tak, že sa od toho neviem odlepiť.
      Nocte chcem tiež. A Never never si čítala, že? Lebo to mi to tiež pripomína :)

      Odstrániť
    2. Áno, čítala a netrpezlivo očakávam tretiu časť :D

      Odstrániť
  3. Pekná recenzia! Túto knihu chcem mať už strašne dlhú dobu doma, pretože viem, aké sú na ňu názory. Všetci ju vychvaľujú, všetci ju milujú. Lenže to nevidanie posledného dielu :/ To slovart nemusel... :D :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Holt, malo to nízky predaj :/
      Ale stojí to aj tak za to :)

      Odstrániť
  4. Musím si ju už prečítať :D. Len trocha sa bojím toho, že trojka nie je preložená. Neviem či by som ju zvládla v angličtine :/

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.