štvrtok 3. septembra 2015

Päť báb na začiatku dospelosti (Baby z Brooklynu: Pia)

Autor - Gemma Burgess
Originálny názov - Brooklyn girls
Séria - Baby z Brooklynu
Diel - 1/5
Vydavateľstvo - Slovart
Rok vydania - 2014
Väzba - paperback
Počet strán - 344

Anotácia
Celý život majú pred sebou! Ale čo s ním? Pia - sexy dvadsiatka s panickým strachom z nových vzťahov je nezamestnaná, bezradná, s fotkou hore bez na facebooku. Nie, Pia Kellerová nežije svoj sen. Na facebook totiž niekto zavesil, ako tancuje na stole hore bez. Videli to jej rodičia, aj jej nový šéf. A tak prišla o svoj prvý džob. Býva v Brooklyne so svojimi štyrmi naj kamoškami, čo majú celý život pred sebou. Odvážne nápady a nový jedálenský karavan s prudko zdravou stravou, zlomené srdce, žúry i známosti na jednu noc, život plný problémov, z ktorých sa snaží vyhrabať, no namiesto toho sa dostáva ešte do väčších. Nič nejde ako po masle, všetko sa stále viac a viac komplikuje...
Kto mohol tušiť, že dospelosť je len začiatkom dospievania?

***

Táto kniha ma zaujala už naozaj dosť dávno, vypadala naozaj lákavo. Teraz som mala chuť na niečo ľahké, nekomplikované, oddychové a voľba padla na toto.

Všetkých päť báb malo niečo do seba. Každá bola úplne iná a predsa tvorili skvelú partičku (hoci každá mi v určitých scénach liezla na nervy). ich priateľstvo bolo skvelé. To, čo robili jedna pre druhú... 
Pia mi prišla spočiatku trochu šialená a nemala som s ňou nič spoločné, ale potom som si ju obľúbila. Angie bola človek, s ktorým by som si určite v živote nerozumela a považovala ju za zazobanú a namyslenú babu. Ale kniha o nej bude určite zaujímavá.
Najviac sa mi však páčila Coco. Tá bola taká fajn baba. Tie zvyšné dve si už poriadne nepamätám. 

Autorka píše pútavo, jej štýl je svieži, veľmi rýchlo vás vtiahne do deja. Niečo podobné ako The Duff. Veľmi dobre sa to čítalo a stránky len tak ubiehali. 
Je tu však jedna vec, čo ma naštvala a nechápem, ako sa niečo také mohlo dostať do knihy. Bola tam spomínaná kniha Annina dcéra Rilla, ktorú autorka preložila ako Rilla z Ingleside od L. M. Montgomeryho. No pochopíte to?! To, že zmenila názov knihy, je nepodstatný detail, ale že autorku zmenila na chlapa, to neprekusnem. Hlavne, že je to taká známa autorka, ale unikne to aj prekladateľke, aj editorke. A ja aby som si potom trieskala hlavu o stenu alebo o čo. Také niečo by sa v knihách fakt stávať nemalo. 
A pri preklade sa ešte zdržím, lebo som vážne alergická na slová ako fejsbuk, kúl a podobne. 
Kniha však jednoznačne za vašu pozornosť stojí. Naozaj som dostala to, čo som chcela - a to jednoduchú oddychovku, ktorú si môžem užiť a netreba pri nej priveľa rozmýšľať. Neočakávajte umelecké dielo a komplikované zápletky. To musíte siahnuť inde. 
Mne sa to veľmi páčilo a teším sa na dvojku. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.