nedeľa 13. septembra 2015

Psychopatický nájomný vrah? Kdeže! (Krv na snehu)

Autor - Jo Nesbø
Originálny názov - Blod på snø
Séria -  Krv na snehu
Diel - 1/2
Vydavateľstvo - Ikar
Rok vydania - 2015
Väzba - hardcover
Počet strán -168

Anotácia
Sedemdesiate roky v Osle. Olav Johansen nedokáže jazdiť autom pomaly, keď sa rozčúli, stráca hlavu a vôbec mu nejde matematika. Je dyslektik, prečítal pár kníh, ale nevie toho veľa. Neovláda nič, čo by mohlo byť pre ostatných užitočné. Na čo sa teda hodí? Je perfektný zabijak. Väčšinou likviduje ľudí, ktorí si to zaslúžia, a nie je to pre neho žiadna veda. Keď zabíjate ľudí, ťažko sa s niekým zblížite. Zrazu však Olav stretol ženu svojich snov. No má problém: je to šéfova manželka a Olavovou úlohou je popraviť ju.


*** 

Posledné dve knihy čo som od Nesba čítala (Netopierí muž, Šváby) ma nejako zvlášť neohúrili, ale Syn a Spasiteľ boli super, takže som chcela dať šancu aj tomuto. Kamarátka ma varovala, že to nie je bohviečo, ale ja som bola proste zvedavá. 

Keď sa v priebehu prvých štyroch strán objavila veta Čo ja viem?, začalo sa moje znechutenie. Potom som síce na tú vetu už nenarazila, ale nahradili mi to iné aspekty tejto knihy. Menovite Olav, hlavná postava tejto knihy. Tentokrát to nie je detektív, ale nájomný vrah. To je skvelé, nie? Mohlo to byť skvelé, keby... Keby. Keď čítam o nájomnom vrahovi chcela by som psychopata, ktorý sa vyžíva v krvi a zabíjaní. Chcela by som vidieť do jeho zvrátenej mysle, bola by to oveľa väčšia zábava. Tento to robil, pretože vraj nie je na nič iné dobrý, ale hovoril ako keby predával melóny. Vôbec to neladilo s tým, akého nám ho autor ukazoval. Čo som vlastne dostala? Citlivého, neveľmi inteligentného, mäkkého chlapíka, ktorý bol úplným opakom skvelého Harryho Holea. Nemal vlastne žiadny charakter, osobnosť. A bol mi totálne ľahostajný.
A že mu niekto povie, že má dobré srdce po tom, čo má toho niekoho zabiť. WTF?!

Aby som len nekritizovala, Nesbov štýl mám veľmi rada a síce nechápem, ako mohol on napísať niečo takéto, tak sa to čítalo veľmi dobre. Bolo tam napísaných kopu omáčok a nepodstatných zbytočností, bez ktorých by sa čitateľ pokojne zaobišiel (vlastne táto kniha mohla byť iba poviedka), ale tie som rýchlo začala preskakovať, lebo ma nezaujímali.
Najväčším plusom (a povedala by som, že aj jediným) knihy je, že sa číta veľmi rýchlo a že bola tak kratučká. Zaberie vám tak našťastie len jedno popoludnie, stránky sa hýbu samé. Ale aj tak som sa fakt nudila. Keby sa ma niekto spýta, o čom bola táto kniha, odpovedala by som, že o ničom. Keby to neprečítam, absolútne o nič neprídem. Je to smutné, ale je to tak. Nesbo to vie aj oveľa lepšie. Takto som bola akurát sklamaná. Keby to napísal naozaj len ako poviedku, bolo by to o moc lepšie. 
Druhý diel už fakt neplánujem.


Za knihu ďakujem vydavateľstvu Ikar.
Vy si ju môžete objednať TU.

Kam ďalej? 

4 komentáre:

  1. Ono to má aj druhý diel??? Inak ja to plánujem čítať zajtra, ak sa mi podarí dnes dočítať Krev polobohu :) Ja to mám len ako povinnú jazdu, keďže Harryho milujem, takže som chcela skúsiť ak niečo iné, ale pristupujem k tomu trošku skepticky, tak uvidím ako z toho budem mať pocit.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak ja neviem, možno sa ti to bude páčiť (môžeš dať vedieť potom :)), ale ja som čakala niečo iné.

      Odstrániť
  2. Tak ja neviem, či to chápem správne, ale pokiaľ viem, tak nájomný vrah nemôže byť psychopat, ktorý sa vyžíva v krviprelievaní - nepôsobí ako veľmi dôveryhodná osoba na zverenie úlohy odpratať niekoho bez nejakých závažnejších problémov :D Nájomný vrah, to je proste ako práca. Masový vrah, to je už niečo iné :D Ten je normálne psychopatom.
    Neviem, čítala si Zabi svojho šéfa of Shanea Kuhna? To je celé písané z pohľadu nájomného vraha, ale myslím si, že sa ti to bude páčiť viac (tu je moja recenzia, keby si chcela :) http://mariam-vytvory.blogspot.sk/2015/07/recenzia-shane-kuhn-zabi-svojho-sefa.html). Ja osobne by som si aj tak rada prečítala Krv na snehu - od Nesba som zatiaľ čítala len všetko s Harrym Holeom, tak to chcem vyskúšať :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zabi svojho šéfa si chcem prečítať :)
      Tak ja neviem. Ale mohol mať aspoň nejakú osobnosť a trochu sa v tom vyžívať :D

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.