sobota 23. marca 2013

Pod krídlami motýľa (Veronica Bicker)

Edícia - Triler
Originálny názov - Scmetterlings schatten
Vydavateľstvo - Fragment
Rok vydania - 2013
Väzba - viazaná
Počet strán - 170

Anotácia
Elena sa snaží zabudnúť na nešťastnú smrť svojej sestry Laury. Nikto nevie, ako presne zomrela. O rok neskôr objavia takmer na tom istom mieste ďalšie mŕtve dievča. Je to naozaj len náhoda? Čo spôsobilo dopravnú nehodu, pri ktorej Laura zahynula? Aké tajomstvo ukrýva Elenina matka, ktorá ju nechce spustiť z očí? Náhly záujem staršieho a okúzľujúceho Tristana, došlé anonymné listy a potulujúce sa zakuklené postavy donútia Elenu konať. Bude hľadať pravdu na vlastnú päsť...


Postavy
Tu sa budem venovať prevažne Elene - hlavnej hrdinke. Na jednej starne mi bolo tak trochu ľúto, ako sa k nej mama správala. Rozumiem, že to ani jedna nemali po Laurinej smrti ľahké, ale niekedy obe až preháňali. Na konci sa teda vysvetlilo prečo bola tá prehnaná ochrana a strach, ale ten zvyšok knihy. Na druhej strane si však myslím, že by stačilo z času na čas zavolať, že je v poriadku a neprežívať to toľko.

Späť k Elene - tá ma často štvala, konala úplne iraionálne a bola strašne zaslepená. Koľko mala? Trinásť?

Keď ju napadlo niečo, čo by aj pravda mohla byť, ale jej sa to nepáčilo, tak to rýchlo vypustila z hlavy, nechávala sa strhávať davom, nemyslela na následky, ani na to, čo mohlo k danej situácii viesť. A čo mi vadilo úplne najviac - že sa chcela za každú cenu zapáčiť. Ľudia vás predsa majú mať radi takých, akí ste a nie na akých sa hráte. Nemá zmysel meniť sa pre niekoho, kto ani zato nestojí. Prečo to teda toľko ľudí nechápe? A ani ona... Naivka!
Ako nad tým tak teraz premýšlam, mala umreť skôr Elena ako Laura. Tá mi bola sympatická. Okrem toho, že chcela byť novinárka (čo celkom láka aj mňa), bola... ja neviem, proste som s ňou mala toho viac spoločného.
A teraz v skratke. Timo sa mi veľmi nepáčil ale Vivien áno. Bola opatrnejšia, racionálnejšia, menej dôverčivá. Malin bola fajn a Tristanovi som nedôverovala. Prečo sa tak zrazu zaujíma o Elenu?
Ďalšia mama pracujúca v kníhkupectve. Prečo k nim nemôže patriť aj tá moja?

Môj názor
Na začiatku (ani potom) ma to nezaujalo natoľko ako napríklad Čierny sneh, ale nebolo to zlé. Super bolo, že sa mi môj typ vyplatil.
Čo mi prišlo mierne chaotické, ale pritom viem, že to tam muselo byť, boli tie úryvky z denníka. Na začiatku každej kapitoly a na začiatku knihy ste nemali nijakú šancu zistiť o nich niečo viac, keďže s nimi Elena nemala nič spoločné a príbeh sa odvýjal z jej perespektívy. Samozrejme, neboli nezmyselné, (takmer) nič sa nedáva do kníh len tak, pre srandu králikov, ale občas to bolo tak poriadne od veci.
Aká som rada, že nebývam na dedine! Pri ľuďoch, ktorí by sledovali každý môj krok a vedeli o mne pomaly aj to, kedy som bola na záchode, by som nemohla žiť. Nevydržala by som tam ani deň. A to čo predvádzali v tej knihe, bolo proste príliš.
Som zvedavá aj na Mrazivé leto, snáď ale bude aspoň o čosi lepšie. Nakoľko ma ale teraz akosi viac chytili tie Trilery, tak to nebola nijaká katastrofa... Možno len tá Elena.

Moje hodnotenie knihy

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment
Knihu si môžete zakúpiť TU.

9 komentárov:

  1. Ja mám či tejto edície Triller taký skeptický názor. Mám doma ešte nečítané Mrazivé leto, ale neviem či ma to bude baviť.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Knihu som prebehla len očami v kníhkupectve a veru, myslela som si, že to bude niečo lepšie :/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Knize jsem také dala 3 a půl hvězdičky :) Bylo to celkem pěkné a podle mě lepší než Mrazivé léto :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mrazivé leto som ešte nečítala ale aj na to sa chystám :)

      Odstrániť
  4. Ta kniha je dobra .Uz ste citali KRASNI MRTVI :)...*

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prepáč, ale toto som tak úplne nepochopila. Čo to má s Krásnymi mŕtvymi?

      Odstrániť
  5. Hej ja som citala.Veru ,moja rec ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Mňa kniha dosť bavila, nie natoľko aby som za ňou sedela ako napr. za Meno vetra, ale bola celkom dobrá. Presne opisuje život na dedine, viem to, lebo na dedine bývam. Ale tiež tie niektoré úryvky boli odveci.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.