utorok 16. apríla 2013

Prímerie (Amanda Hockingová)

Originálny názov - Torn
Séria - Svet Trylov
Diel - druhý
Vydavateľstvo - Fortuna Libri
Rok vydania - 2013
Väzba - pevná
Počet strán - 336

Anotácia
Keď sa Wendy Everlyová dozvedela pravdu – že je podhodenec, dieťa, ktoré príslušníci mocného trolského kmeňa Trylovia vymenili hneď po narodení, uvedomila si, že jej život už nikdy nebude taký ako predtým.
Navyše vôbec netušila, aké úzke väzby ju spájajú s nepriateľskými Vitrami, ktorí sa nezastavia pred ničím, aby ju získali. Nádej ochrániť Trylov pred hrozbou vojny má iba vtedy, ak ovládne svoje schopnosti a vydá sa za rovnako mocného príslušníka najvyššej šľachty. To však znamená definitívne sa vzdať zakázaného vzťahu s Finnom, svojím príťažlivým osobným strážcom, a zabudnúť na princa Vitrov Lokiho, ktorý ju čoraz väčšmi opantáva.
Wendy sa musí rozhodnúť medzi volaním srdca a zodpovednosťou voči ľudu, medzi láskou a povinnosťou. Ak si vyberie zle, môže stratiť všetko a všetkých...


Obálka
Celá táto séria má super obálky. Napriek tomu sa mi táto páči zo všektých troch najviac. Nie je tam jediná vec, ktorá sa dá obálke vytknúť. Akurát... Zdá sa to len mne, alebo tá dievčina buď je, alebo vypadá ako Emma (a Sutton) z The Lying game?

Postavy
Wendy sa podarilo nestratiť moje sympatie. Mám ju rovnako rada ako predtým. Akurát čo nechápem - prečo stavia svoj ľud nad seba? Dôležité je, aby bola šťastná, bude to tak lepšie pre obe strany.
Čo bolo super, že v tomto diely sme si oveľa viac užili Lokiho. Ten silno ašpiruje na môjho najobľúbenejšieho mužského hrdinu. Je úplne super! V Dedičke sa mi páčil Finn, ale ten akosi Lokimu nesiaha ani po päty a tu mi liezol na nervy dosť. Čo na ňom tá Wendy vidí? Je strašne neoblomný, nevie robiť kompromisy a to mi na ňom vadí. Hoci všetci vieme, že ju má rád, snaží sa nedávať to najavo a ignoruje ju.
Neviem, ako sa Wendy v tretiom diele rozhodne. Koho si vyberie. Ale úprimne dúfam, že to bude Loki (inak budem na ňu dosť naštvaná!). Nikoho lepšieho už nenájde. 
Willa je v pohode a navyše má kúzelné meno. Matt aj Rhys mi boli sympatický naďalej, na tom sa nič nezmenilo.
Čo sa týka Elory, tak o nej mám o trošičku lepší názor, takže môže byť spokojná. Len mi prišlo divné, že oslovovala Wendy stále Princezná. Aj súkromne. Veď je to jej matka!

Môj názor
Druhý diel, bol tiež super, ale bavil ma o malinký kúsok menej ako jednotka. Čo je celkom paradox, nakoľko tam bolo viac akcie. 

Super bolo, že sme sa tu podozvedali rôzne veci, čo nám v jednotke unikali.
Nemám ku knihe veľa čo povedať, lebo by tu bola proste samá chváľa. Akurát začiatok ma bavil o čosi menej, ale to vôbec nevadí.
Mimochodom, na tejto sérii je úžasné to, že nemám problém zahĺbiť sa do deja. Keď ju raz začnem čítať, už ju nepustím. Prestenem vnímať okolie a strácam pojem o čase.
Každopádne, určite patrí k mojim najobľúbenejším.
Odporúčam, MUSITE MAŤ!!!
No a už sa neviem dočkať tretieho dielu. Musím ho mať čo najskôr!!!



Za knihu ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri
Knihu si môžete objednať TU

Kam ďalej?

5 komentárov:

  1. Jestli se ti takhle hodně líbil druhý díl, těš se na třetí! Ten byl podle mě nejlepší :)) Jsem zvědavá jak se ti bude třetí díl líbit :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pekná recenzia 8) Neuveriteľné, že si to dočítala, ja ešte nie 8D Dnes som sa ku knihám nedostala 8D
    Mne sa najviac páči Tove. Nielen kvôli jeho super schopnostiam, ale je to aj veľké zlatíčko 8)
    Finn sa mi už prestal páčiť, ale zase obdivujem, že robí, čo mu bolo od narodenia vštepované. Páči sa mi, že aj keď je tu množstvo potencionálnych budúcich manželov pre Wendy, dozvedáme sa skôr viac o Trylskej kultúre a tak všeobecne o tom druhu. Je tu ten niekoľko-uholník, ale príde mi to znesiteľné a nijak nevyšperkované 8) Som zvedavá, ako sa to skončí 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Moc hezká recenze. Druhý díl jsem četla a třetí ještě ne, což mě moc mrzí. Doufám, že se k němu někdy dostanu..:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som na tom podobne :/ Ale dúfam, že sa k trojke dostanem čo najskôr ;)

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.