štvrtok 12. decembra 2013

Článok na tému...

Za túto ikonku ďakujem Domčovi


Okej, viacero blogerov robí nejaké články takéhoto typu, kde proste prezentuje nejaký svoj názor na určitú tému, ktorá je povedzme dosť diskutovaná, alebo len o tom veľa premýšľa a keď sa názory u ľudí rozdeľujú, tak chce napísať ten svoj. Takže chcem v prvom rade upozorniť, že toto je čisto môj názor, tak ho prosím tolerujte. A okrem toho si myslím, že nepíšem len za seba. 
A akej to téme že sa idem venovať? 


Predávanie recenzných výtlačkov

Prečo to vlastne takto riešim? Ešte počas letných prázdnin som mala jednu siahodlhú debatu s jednou mojou čitateľkou, ktorá ma za toto ostro kritizovala. Či sa vôbec za to nehanbím bla bla (je dobre podotknúť, že dotyčná komentuje len vtedy, keď niečo kritizuje a to nielen u mňa). Ja proti kritike samozrejme nemám nič. Bez nej sa človek neposunie. Ale toto ma proste naštvalo. Predsa len som nerobila nič zlé a rozhodne na tom nie som sama. 

Pokiaľ občas zájdete do Predám/Vymením, ktoré je hore v menu viete, že sa tam občas nejaký ten recenzák ocitne. Áno, uznávam. Dostala som knihu zdarma a ja ju PREDÁVAM. Niektorí to považujú za zlé. Ale berte do úvahy toto. Ako šestnásťročné dievča nie som nijako zárobkovo činná a každý nejaké tie peniaze občas potrebuje, všakže? Okrem iného, keby niekto predával každú, prípadne každú druhú knihu, ktorú takto dostane, nepoviem ani slovo, že má niekto niečo proti tomu. Ale keď dá človek (blogger) takto na predaj jednu z 15-20 kníh, tak je to v poriadku. Pokiaľ to pravda nepredáva drahšie, než to nájdete na internetových kníhkupectvách, to sa moc neoplatí.
Čo sa mňa týka, takéto knihy na predaj majú u mňa väčšinou osud taký, že ich buď vymením alebo venujem do nejakej súťaže.

Takže áno. Naozaj by to človek nemal preháňať. Každý blogger by si mal vážiť spoluprác s vydavateľstvami a kníhkupectvami, pretože málokto má také šťastie, že má knihy zdarma. Lenže nikomu nesadnú všetky knihy a hoci si  tie, ktoré chceme, vyberáme sami, tak sa občas stane, že kniha ktorá nás zaujala tým, že tá slečna na obálke, má naozaj perfektné šaty (Črepiny duší), alebo tým, že ju všetci naokolo strašne chvália a hoci vás kniha pôvodne neláka tak jej proste neodoláte (Loď mezi hvězdami). Poprípade to má skvelú anotáciu, na knihu sa tešíte veľmi dlho a po sto stranách nevidíte pointu a uspáva vás každá veta (Ukradnuté sny, Zakletá). Také knihy sa skladujú zbytočne a radšej tým treba urobiť radosť niekomu inému. A to, že ste knihu dostali zdarma... no, to som už riešila vyššie. 

17 komentárov:

  1. V podstate súhlasím, ale na druhej strane občas sa pozriem na tvoju sekciu Predám/Vymením, lebo už som tam našla tituly, ktoré sa mi hodili (Priechod a Na velikosti nezáleží) a veru som nie raz našla recenzák za cenu rovnakú alebo len o nepatrnú čiastku nižšiu, za akú sa predáva nová kniha na internete.
    Občas som čo-to predala aj ja, ale z takú smiešnu cenu, že mi tá cesta na poštu za to nestála, takže teraz dávam také knihy, čo mi nesadli, kamarátke, ktorá tiež vášnivo číta (teda ak o ne má záujem).

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Já s tím prodejem souhlasím a nic proti němu nemám :) Jen mi připadá, že sem tam je cena recenzáků trochu přemrštěná.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Aj u mňa sa vyskytnú niekedy knihy, ktoré potom nedostanú miesto v mojej knižnici a posúvam ich ďalej. Buď ponúkam na výmenu, dám do súťaže či do daru niekomu alebo tiež predám, ale za min. polovičnú sumu jej trhovej hodnoty. Ale väčšinou si všetky RC nechávam, pretože všetky sa mi páčia 8D Momentálne sa mi síce nevybaví nijaká, ktorú by som v minulosti predala, ale určite sa tak stalo. Ale napríklad 100-ročný ten starček, čo sa mi bohužiaľ nepáčilo a mala som to ako RC, som darovala našej mestskej knižnici. Moje svedomie má trošku problém s predajom kníh, ktoré som dostala ako RC, preto som radšej za výmenu alebo venovanie do súťaže, ale neodsudzujem to, vydavateľstvo ti knihu daruje a ty napíšeš recenziu a urobíš im reklamu. Pre nich je to zanedbateľná čiastka v porovnaní s tým, koľko ľudí nalákaš na kúpu dobrej knihy 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. I kdyby si dávala každou knihu, co si dostala od nakladatelství, tak je to přece tvoje věc a se svými knihami si můžeš dělat co chceš. Jako chápu, že je v tom hodně závisti asi, že ty něco dostaneš zdarma, kdežto ta slečna třeba ne. A pokud proti tomu nemá nic právě to nakladatelství ;).

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Teraz sa cítim trochu divne. Mne v živote nenapadlo predať žiadnu knihu, čo mám na poličke. Až pred dvomi týždňami som rozmýšľala, že popredávam Školu noci, lebo tá mi už lezie na nervy a okrem toho som si ju sama kúpila :D
    Ostatné knihy ani veľmi predať nemôžem. Všetky vyzerajú ako totálne šaláty (Twilight roztrhaný na dvoch stranách, knihe Fifty Shades sa za chvíľu skončí spotreba úplne a jednu mi roztrhal pes).
    Toľko veľa ich požičiavam, že si to už musím zapisovať, jedna moja kniha obehne aj päť ľudí (za chvíľu si otvorím knižnicu). Ja sa proste rada delím o príbehy s ostatnými a keď si niekto niečo chce prečítať, hneď im to dám.
    Možno by som aj ja mala predávať, možno by som konečne mala viac ako 20centov v peňaženke (čo je bohužiaľ môj momentálny stav).
    Bieda je to bieda :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jsem na tom podobně, taky půjčuju a ty knížky jsou pak zničené :/ :D

      Odstrániť
    2. Také by už asi nikto nekúpil :D Možno tak by ich vzali v knižnici :D

      Odstrániť
  6. No ja by som RC výtlačky predávala iba v tom prípade, ak by som tú knihu fakt doma ani v blízkosti 2km pri sebe nechcela mať, že by sa mi neskutočne nepáčila. Ale za tie peniaze by som si kúpila iba knihu. No aj tak by som to radšej vymenila s kamarátkou, alebo jej ich dala. Nechcelo by sa mi to predávať. :D (ináč, akurát som dnes pozerala Ja, zloduch odkiaľ je aj tá animácia :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Na tom posunúť ďalej recenzné výtlačky nič zlé nevidím, ale predávať ich? Ešte by som to pochopila za nejaké symbolické ceny, ale doslova na nich zarábať? Urobiť radosť knihou niekomu inému sa dá skôr darovaním, nejakou súťažu a pod.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ono to tak väčšinou dopadne... Dám kamarátke, poprípade s niekým vymením alebo venujem do súťaže... Napokon málokedy knihu skutočne predám...

      Odstrániť
  8. Já proti prodávání recenzáků nevidím nic špatnýho. Vlastně jsem kdysi taky prodala vyhranej lístek na festival... =D No co, peníze se vždycky hodí. Jo, sice jsi tu knížku dostala zadarmo, ale když se to vezme kolem a kolem, vlastně sis ji napsáním recenze odpracovala. =D Tak co ji neprodat, když ty o ni nestojíš...

    OdpovedaťOdstrániť
  9. A aby náhodou niekto iný nezbadal, ako nečestne jednáš s tými, ktorým recenzné výtlačky - podotýkam, že za približne rovnakú cenu, aká je cena novej knihy - predávaš, vymazala si všetky moje komentáre, ktoré sa tejto témy týkali. Na začiatku tohto článku si napísala, že ťa tie moje výčitky naštvali, dobre to beriem, ale používaj teda vždy rovnaký meter a buď taká dobrá a pochop, že mňa zase naštvalo tvoje konanie. A týmto článkom, hlavne touto časťou: "Pokiaľ to pravda nepredáva drahšie, než to nájdete na internetových kníhkupectvách...". Ty to predávaš často v takej istej cene alebo (aby som ti náhodou nekrivdila) o pár centov lacnejšie a dokonca vtedy, keď som ti to vyčítala, to bolo drahšie, ako cena novej knihy v internetovom kníhkupectve. Ja som nikdy nebola proti predávaniu recenzných výtlačkov, ale proti tomu, akú cenu na ne nahodíš a či sa za to nehanbíš. Je to tvoja vec, to je jasné, ale zaráža ma to a mala som a mám potrebu dať vedieť o svojom názore.

    P.S.: dokonca som v sekcii Predám/Vymením videla komentár od iného čitateľa blogu, ktorý tiež zbadal premrštenú cenu, konkrétne knihy Loď mezi hvězdami. Takže nie som sama s týmto názorom.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale! Prečo ma vôbec neprekvapuje, že si komentovala akurát toto? Budiž.
      Keď určujem cenu, ktorú nájdeš pri knihách, kontrolujem internetové kníhkupectvá (samozrejme, nie všetky, najčastejšie Literamu, lebo tá má asi najlacnejšie knihy) a snažím sa dať cenu tak o 2 eurá nižšiu. Samozrejme, ak by bola kniha poškodená, tak je cena omnoho nižšia.

      Odstrániť
    2. Keďže ma nepriamo spomínaš v tomto článku, tak je asi logické, že sa k tomu vyjadrím, nemyslíš? Je zaujímavé, že tiež sledujem hlavne ceny v literame a sledovala som ich aj v tom období, keď som prvýkrát kritizovala tvoje konanie a nejako ten rozdiel minimálne 2 € nebol badateľný. Alebo pojem "tak 2 eurá" možno znamená tak 1 €, tak 50 centov a pod. A potom keď sa nad tým zamyslíš, tak je logickejšie pre kupujúceho kúpiť si novú knihu, ako o euro lacnejšiu, no použitú. Ale to mi je vlastne jedno, že si to ostatní nevedia poriadne rozmyslieť, len by ma ešte zaujímal tvoj postoj k tomu, že aj iní už poukázali na to, že tie tvoje ceny sú premrštené (narážam na môj predchádzajúci komentár, kde som spomínala toho komentujúceho ku knihe Loď mezi hvězdami). Prečo som ja zlá kvôli svojej kritike, ale ostatní nie. Lebo nevyjadrili svoj názor tak ostro ako ja?

      Odstrániť
  10. Podľa mňa by sa mali nechávať iba výtlačky, ktoré fakt chceme mať doma. Ostatné buď niekomu darovať alebo ich dať do antikvariátu a dostať za každú knihu fakt málo peňazí.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja by som to povedala skôr naopak. Že preč by sa mali dávať len tie výtlačky, ktoré vážne nechceme mať doma... Lebo inak sa ja ťažko lúčim s knihami :D

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.