nedeľa 16. apríla 2017

Rozhovor s Brendanom Reichsom

Brendana Reichsa môžete poznať ako spoluautora série Viróza/Virus (Slovart vydal tuším len dva diely, BB Art všetky), avšak pred necelým mesiacom mu v angličtine prvá samostatná kniha, ktorá nesie názov Nemesis a osobne som sa na ňu veľmi zvedavá. Hlavnú postavu každé dva roky na jej narodeniny niekto brutálne zabije a ona sa potom o pár hodín prebudí doma úplne nezranená. A potom je tam chalan, ktorý má nočné mory spojené so smrťou, takže to bude všetko nejako prepojené a... kde mám, sakra, tú knihu?!
Každopádne, rozhodla som sa teda autora vyspovedať a tu je výsledok:

1. Čo vás inšpirovalo k napísaniu kníh?
Vyrastal som na seriáloch Akty X a Nezvestní, takže som chcel napísať knihu plnú spiknutí, kde podozrievate každého a všetko, kde sú veci, ktorým nemôžete veriť alebo ich vysvetliť, kde svet nemusí byť tým, čím sa zdá. Chcel som preskúmať základný koncept definitívnosti smrti. Čo ak by sa vás to zrazu netýkalo?

2. Kedy ste začali s písaním? 
V roku 2009, keď som skončil s právom. Neľutujem túto zmenu kariéry. 

3. Kto sú vaši obľúbení autori?
Ally Condie, Tad Williams a Ransom Riggs. Sú veľmi talentovaní a majú špeciálny dar na rozprávanie príbehov. 

4. Chceli by ste vidieť vašu knihu filmovanú? Máte vysnené obsadenie? 
Bolo by skvelé, keby Nemesis sfilmovali, ale chcel by som to vidieť s úplne neznámymi hercami. Aspoň by spoznávali moje postavy bez toho, aby sa nechali ovplyvňovať predošlými projektami. 

5. Kto je vašou obľúbenou postavou z knihy? A je nejaká, ktorú nemáte rád?
Ospravedlňujem sa Noahovi a Tackovi, ale musím vybrať Min, tá je mojou obľúbenou postavou. Je silná, ale má chyby, je nedôvorčivá, ale empatická a zároveň podozrievavá k tomu, čo sa okolo nej deje. Neradno sa s ňou zahrávať, ako neraz dokáže a bola radosť o nej písať. Ale Tackov temný sarkazmus je v príbehu taktiež dôležitý a Noah zas prináša krehkosť. Nemám rád Ethana, ale to je zámer. 

6. Ako by ste opísali Nemesis, aby ste prilákali viac čitateľov? 
Predovšetkým dúfam, že sa zabavíte. Rýchlo sa to číta a má to rýchle tempo. Je to plné zvratov a koniec by vás mal prekvapiť. Ale dúfam, že moje postavy budú mať tiež dobrú odozvu. A samozrejme dúfam, že budete umierať túžbou prečítať si pokračovanie. 


4 komentáre:

  1. Sérii Virus miluju, takže jestli vyjde Brendanova nová kniha i u nás v Česku, tak si ji určitě přečtu! <3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som ju nečítala, ale Nemesis vyzerá úžasne :D

      Odstrániť
  2. Pekný rozhovor a autor mi je veľmi sympatický :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.