sobota 8. apríla 2017

Nudné príbehy ľudí, ktorí zväčša prežili | Darwinovy ceny: Odpočítávání konce

Autor – Wendy Northcutt
Originálny názov – The Darwin Awards Countdown to Extinction
Séria – Darwinovy ceny
Vydavateľstvo – XYZ
Rok vydania – 2017
Počet strán - 336
Hodnotenie na Goodreads – 3,42/ 371

Anotácia
Pokračování celosvětově populární série příběhů o lidech, kteří sami sobě přivodili kuriózní smrt neuvěřitelně hloupým způsobem. Darwinovy ceny vycházejí z předpokladu, že lidská hloupost, která způsobí smrt svému nositeli, je dána geneticky, a v duchu teorie přirozeného výběru se tak tento nebezpečný gen odstraňuje.




***

Na túto knihu som bola naozaj zvedavá. Darwinove ceny registrujem už niekoľko rokov a rada som si vždy prečítala absurdné príbehy končiace sa ešte absurdnejšou smrťou. Idea týchto cien je super, aspoň bude v ďalšej generácii o idiota menej. 
Ale táto kniha bola taká... nah.

Prvá vec, ktorá mi vadila bola, že väčšina tých ľudí prežila. Môže to vyznieť hlúpo a kruto, ale keď už sú to Darwinove ceny, tak tam vážne majú byť úmrtia. Je fakt, že niektoré tieto príbehy označené Tentokrát prežil/a boli fakt vtipné a som rada, že som si ich mohla prečítať (maximálne tak päť ich bolo), ale podstatu Darwinovych cien vnímam inak. Osobne mi knihu nezachránil ani ten zvyšok. Kapitoly boli originálne označené od jedenástej kapitoly až po nultú a každá kapitola sa venovala niečomu inému. Bola tam kapitola týkajúca sa výbušnín, elektriky, intímnych partií a podobne. V každej kapitole mi však pripadala väčšina tých príbehov veľmi podobná a tak možno keby tam neboli takéto kategórie, ale bolo to tam náhodne namiešané, užila by som si to viac, lebo by som nebola presýtená.
Každopádne, môj obľúbený je asi tento:
(Ospravedlňujem sa za (ne)kvalitu fotky, mobil odmietal spolupracovať. A ešte ak kábel sa mi to zamotal.)


Ďalšou vecou boli Vedecké vsuvky, ktoré boli takmer po každej kapitole. Niektoré boli zaujímavé a naozaj jednoducho napísané (aby som im aj ja chápala), iné boli zbytočne zdĺhavé, nudné a zložité. Hlavne tie o biológii (doteraz netuším, čo je to to RNA). Avšak to záleží aj od osobných preferencií, takže vám zas možno sadnú nejaké iné. A taktiež mi to do tej knihy úplne nepasovalo.
Ale napríklad vedeli ste, že HIV sa prenieslo na ľudí zo šimpanzov? (Nechcem si predstavovať ako.) Tiež sa mi páčil pojem asexuálne púpavy. Len nechápem, aký nudný život musia mať niektorí vedci, keď skúmajú orálny sex u netopierov a ešte o tom napíšu štúdiu. A ľudia si ju prečítajú.

Žiaľ, väčšina príbehov mi pripadalo celkom nudných a nebolo to úplne to, čo som očakávala. A to som knihu nečítala ani naraz, ale kúskovala som si to postupne, lebo inak by som sa asi zbláznila.
Nebudem vás od knihy odrádzať, určite jej dajte šancu, ak vás zaujala. Možno sa vám zapáči viac ako mne. Alebo si prečítajte príbehy na oficiálnej stránke Darwin awards.


Za knihu ďakujem spoločnosti Albatros media.
Nájdete ju napríklad TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.