nedeľa 7. júna 2015

Železná skúška (Cassandra Clare & Holly Black)

Originálny názov - The Iron Trial
Séria - Magistérium
Diel - 1/5
Vydavateľstvo - Yoli
Rok vydania - 2015
Väzba - paperback
Počet strán - 280

Anotácia
Železná skúška: Dvanásťročný Callum Hunt odmalička vie, že ak by sa niekedy zaplietol s mágiou, znamenalo by to preňho smrteľné nebezpečenstvo. Keď dostane pozvánku na vstupnú „železnú“ skúšku do magistéria, tajomnej čarodejníckej školy, rozhodne sa za každú cenu neuspieť. Lenže majster Rufus si ho napriek tomu vyberie za učňa. A tak chlapec prichádza do školy v podzemných jaskyniach, na miesto s magickou, ale aj zlovestnou históriou a neistou budúcnosťou. Žiakov tu učia čarovať a je to celkom zábavné, lenže zároveň ich pripravujú na to, že raz možno budú musieť zachraňovať svet pred Nepriateľom smrti. Call sa prvý raz v živote necíti ako čudák a dokonca verí, že si v magistériu nájde priateľov. Lenže železná skúška je iba začiatok a to najťažšie ho ešte len čaká. Železná skúška je prvá kniha z celosvetovo úspešnej série Magistérium.


***

Cassandru Clare mám rada. Od Holly Black som kedysi čítala Kroniku rodu Spiderwickovcov. Ich spojenie vyzeralo zaujímavo, neraz som videla porovnávanie s Harrym Potterom (a vy viete, že tomu ja nikdy neodolám), tak som sa do toho pustila. 

Oheň chce horieť, voda plynúť, vzduch stúpať, zem spájať a chaos pohlcovať.

Spočiatku ma kniha nejako veľmi nebavila. Niežeby bola napísaná zle, alebo niečo také. Išlo skôr o to, že som si na ňu už pripadala stará. Smutné je, že ešte nemám ani 18. Vedela som, že z tej knihy by som bola kedysi úplne nadšená. Ale nuž, kedysi. 
Teraz mi prišla taká priemerná. 
Niekedy tak v polovici knihy sa to o čosi zlepšilo. Príbeh začal naberať ostrejšie kontúry, už to nebol len rozbeh série. Niečo sa naozaj začalo diať.

V ten deň sa im ešte pred večerou podarilo piesok roztriediť na svetlý a tmavý.
,,Zajtra budete triediť zrna do piatich kôp podľa odtieňa." 

Čítalo sa to naozaj ľahko a jednoducho. Rozhodne to bola príjemná oddychovka. Postavy mi nejako neprekážali, ale ani mi neprirástli k srdcu. Callum bol fajn. Jaspera som nemusela. Aaron, Tamara a ostatní boli v takej tej neutrálnej zóne. 
Odporúčala by som ju predovšetkým ľuďom do 16 rokov. Ja si zatiaľ premyslím, či sa pustím aj do druhého dielu. Pretože ten koniec, to veľké odhalenie, bolo naozaj nečakané... a vie navnadiť na ďalší diel. Len... Fakt mi príde, že som už na toto stará. 
Vy jej však môžete dať šancu. 


Za knihu ďakujem vydavateľstvu Ikar
Vy si ju môžete objednať TU.

Kam ďalej?

6 komentárov:

  1. Moc pěkná recenze. U této knihy jsem trochu na vážkách, zda ano, či ne. Tyto dvě spisovatelky mám opravdu ráda, však to téma mě přímo neuchvátilo.
    Myslím si, že však stejně podlehnu a knihu si pořídím :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hmm... ďakujem. Mne sa nepáči, lebo je prikrátka. Ale nevedela som, čo viac o knihe napísať :D
      Každopádne, skúsiť môžeš :)

      Odstrániť
  2. Ono to bude mať až 5 častí? Nejako to veľmi nesledujem, pretože som na vážkach či knihu mám alebo nemám čítať, ale akože vážne 5 :O Tak teraz si vážne premyslím či na to utratím moje "ťažko" zarobené peniaze alebo si dokúpim radšej ostatné diely Harryho :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Napsala jsi to úplně přesně, jak to cítím. Dřív bych byla z této knihy naprosto unesená a hrozně bych ji vychvalovala, ale teď už mi přijde jako takový lehčí průměr. Bohužel to většina knih, co teď vychází. přijde mi, že jsem už taková vyčtená a dost náročná.. Ale jinak je železná zkouška fajn kniha a jsem zvědavá na další díl :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je strašné, už sme všetci akosi starí... -_-

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.