piatok 5. júna 2015

Rubínový kruh (Richelle Mead)

Originálny názov - The Ruby Circle
Séria - Pokrevní pouta
Diel - 6/6
Vydavateľstvo - Domino
Rok vydania - 2015
Väzba - paperback
Počet strán - 350

Anotácia
Epický závěr série Pokrevní pouta je konečně tady! 
Bývalá alchymistka Sydney se svým vampýrským novomanželem Adrianem nachází útočiště na morojském královském dvoře. Vytoužený klid se ale nedostaví: oba je ničí soužití s Adrianovou matkou a nenávist okolí. Nejhorší je ale vědomí, že kdosi unesl jejich kamarádku Jill, a oni s tím nemůžou nic dělat. Vlastně můžou... pokud se odhodlají riskovat vše, na čem jim záleží.
Touha po spravedlnosti nakonec převáží. Sydney a Adrian se vydávají hledat ztracenou kamarádku, na jejímž životě závisí osud všech Morojů. Kdyby totiž Jill jakožto jediná královnina příbuzná přišla o život, musela by královna odstoupit. A právě o to nepřátelům jde.
Svět, jak ho ještě donedávna znali, se mohutně otřásá v základech. A oni dva jsou jediní, kteří tomu můžou zabránit.

***

Richelle Mead som mala vždy veľmi ja. VA bolo skvelé. Věk X je skvelý. Ten jeden diel Sukuby, čo som zatiaľ čítala, bol veľmi dobrý. Prvé tri diely Pokrevních pout boli skvelé. A potom... potom sa to zničilo. Štvorka bola priemerná. Päťka bola strašne nudná... až po posledných sto strán, ktoré boli skvelé. Pri šestke som dúfala, že bude nadväzovať na tých sto strán a bude to mať také epické finále, ako sľubuje anotácia. Ako si táto séria zaslúžila. 
Pch!

Kedysi bol Adrian mojim najobľúbenejším mužským knižným hrdinom. Mal skvelú osobnosť, strašne som si ho zamilovala. Odkedy sa však dal dokopy so Sydney, pridal sa do zoznamu napríklad k Warnerovi z Roztrieštenej (ktorého som tiež absolútne zbožňovala) a stal sa len zamilovaným cvokom. Áno, Sydney. Samozrejme, že spravím všetko, čo ti na očiach vidím a potlačím to, kým som bol predtým... Najhoršie sú preto kapitoly z jeho pohľadu.
Sydney... Tá sa mi páčila tuším predovšetkým v jednotke. Chytrá, sympatická,... a potom sa tiež zmenila. 
V tejto knihe sa objavili aj staré známe postavy ako Lissa, Rose či Dimitrij, ale tí dostali málo priestoru.

Čo v knihe priestor dostalo? Popravde, netuším. Keď sa na to spätne pozerám, v knihe sa prakticky nič neudialo. Respektíve to, čo sa udialo, by sa vošlo tak do tridsiatich strán. Inak to boli len omáčky. Keby túto sériu Richelle ukončila povedzme po tretej knihe, séria by si udržala kvalitu. Pretože jej nápady došli niekedy pred písaním štvorky a už len sériu umelo naťahovala a nič jej ani nám nedala. Bolo to nudné. 
V knihe akurát nastal jeden totálny WTF moment, avšak aj ten mi prišiel tak násilne vložený, akože neviem, čo napísať, tak tam vložím toto. Aby nikto nepovedal, že ho nečakalo jediné prekvapenie.
Posledná kniha z tohoto sveta. Fakt v to úprimne dúfam. Na jednej strane som za to fakt rada, posledné diely naozaj za veľa nestáli. Avšak svojim nostalgickým spôsobom je to aj smutné. 
Pokiaľ ste prečítali VA, aj päť dielov PP, do tohoto dielu sa určite pustite. Predsa len, je to také ukončenie. Ale nemajte očakávania, lebo budete sklamaní... 


Za knihu ďakujem internetovému kníhkupectvu Pre školy
Vy si ju môžete objednať TU

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.