streda 14. mája 2014

Seduktor (Sofia Vitalle)

Séria - Seduktor
Diel - prvý
Vydavateľstvo - Ikar
Rok vydania - 2013
Väzba - brožovaná
Počet strán - 296

Anotácia
Po päťsto rokoch sa znova začal ten kolobeh. Znova sa začal lov. Lov, v ktorom môže vyhrať len jeden. Seductor, Pokušiteľ, Zvodca hriešnikov. Jeho úlohou je poslať sedem nevinných duší do zatratenia. Je rozhodnutý urobiť to za každú cenu. Odmenou pre neho má byť dávno stratená sloboda. Do cesty mu však vstúpi neznámy cudzinec, ktorý so sebou prinesie pochybnosti. Otázky, na ktoré nikdy nedostal odpovede sa okolo neho začnú vznášať ako búrkové mračná. Zatúži po pravde. Pravda však prináša nevídané odhalenie. Zlomí ho to poznanie alebo posilní? Dokáže odolať pokušeniu?

Obálka
Mne sa páči. Odtieň červenej je úžasný a všetko mi skvelo sedí. Teda až na jeden ,,detail"... Prečo nemá krvavočervené vlasy, aké mal mať?

*** 

Túto knihu som si chcela prečítať prakticky od doby, čo vyšla. Žiaľ, skôr som sa k nej akosi nedostala. Má to veľmi zaujímavý a originálny nápad a číta sa to naozaj veľmi dobre.

,,Nemôžeš ujsť, pred osudom neutečieš, nedá sa ujsť a ani ty neunikneš."

Seduktora som si veľmi rýchlo obľúbila. Presne takýto typ postáv zbožňujem. A nanešťastie sa veľmi často nevyskytujú. A už vôbec nie medzi hlavnými postavami. Keď Seda niekto naštval, zabil ho. Keď mal zlú náladu, niekoho zmrzačil. Keď nebolo po jeho zabíjal pacientov v nemocnici. A to všetko iba kvôli jeho vlastným sebeckým záujmom. Jééj!
Ja by som k tým siedmym dušiam patriť akosi nemohla, mám taký dojem, že sa ma týka minimálne šesť zo siedmych hriechov. Ups! No nevadí, no. Ema mi svojou dobrotou a nápomocnosťou liezla na nervy a celý čas som si vravela: Zabi ju, zabi ju už!! Podobne ako on som mala chuť jej vykrútiť krk. Bola presným opakom Seduktora.

V poslednej sekunde sa stihol uhnúť pred letiacim umývadlom. Narazilo do miesta, kde mal len pred okamihom hlavu. Pravdaže by ho to nezabilo, ale nebolo by to ani príjemné. 

,,Teda to bolo niečo!" obdivne zapískal. ,,Teraz tú kabínku!" povzbudzoval ho.


Sú slovenské knihy, ktoré by si zaslúžili dostať sa ďalej do sveta. Byť preložené do mnohých jazykov, získať medzinárodnú popularitu. Stať sa bestsellermi. Knihy, ktoré keby napísal američan, tak už bestsellermi sú. Skvelým príkladom sú napríklad moji milovaní Mariotovi dediči. A toto je tiež ten prípad.


Autorky vymysleli skvelý príbeh s neopozeranými prvkami a previedli ho naozaj skvelo. Chytilo ma to úplne od začiatku i keď musím povedať, že dokým sa to neodohrávalo na
Slovensku, tak ma to bavilo máličko viac. Bolo to písané presne tým štýlom, aký mám rada. Presne typ knihy, aký mám rada. A to je obzvlášť v poslednej dobe akési zriedkavé.
Bolo to veľmi príjemné čítanie, páčilo sa mi to viac, než som čakala. A veľmi sa teším na ďalší diel, ktorý bude zas ktovie kedy...


Za knižku veľmi pekne ďakujem autorkám.

Kam ďalej? 

13 komentárov:

  1. Po knižke pokukujem dlhšie :) Vyzerá celkom okej.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak na túto knihu mám presne opačný názor. Záver to možno trochu zachránil ale inak to bol totálny priemer až niečo menej. Námet dobrý, no to prevedenie už také ohromujúce nebolo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa to páčilo, veľmi mi to sadlo :) Ale ja mám na kopu kníh úplne iný názor ako ostatní :D

      Odstrániť
  3. Ja som na to bola zvedavá, ale potom som čítala dosť veľa negatívnych názorov a chuť do čítania ma akosi prešla. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mne sa to tiež veľmi páčilo a ak dievčatá napíšu aj pokračovanie, budem medzi prvými, čo si to budú chcieť prečítať. Páčil sa mi Sed, že bol naozaj zlý a nie len na oko, ako vo väčšine príkladov, keď sa darebák zamiluje a hneď zmäkne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež budem rozhodne medzi prvými, som veľmi zvedavá :)
      No práve, preto dúfam, že sa ani nezamiluje :)

      Odstrániť
    2. Zamilovať sa môže, ale nech ostane stále taký sviniar a nestratí svoju podstatu.

      Odstrániť
    3. Podľa mňa by ani nemusel :D

      Odstrániť
  5. Ten námět teda zní vážně dost dobře. =D A ta druhá ukázka je skutečně... zajímavá. =D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.