piatok 2. mája 2014

Nezabudni na mňa (Alexandra Potterová)

Originálny názov - Don't You Forget About Me
Vydavateľstvo - Noxi
Rok vydania - 2014
Väzba - pevná
Počet strán - 384

Anotácia
Tess zažila nečakaný rozchod. Veľmi rýchlo si uvedomí, že za stroskotanie vzťahu so Sebom je zodpovedná práve ona. Neustála sa obviňuje a ľutuje, až si nakoniec opitá počas silvestrovskej noci v kostýme sexi mačičky želá, aby Seba nikdy nestretla. Ráno ju okrem hroznej opice zobudí veľmi divný pocit. Nový rok, nová šanca. Čo bude Tess robiť, keď zistí, že sa jej želanie splnilo? Zrazu môže žiť prežiť svoj vzťah ešte raz, bez chýb a tak, aby sa skončil podľa jej očakávaní. Podarí sa Tess napraviť to, čo už raz spackala? Aké to bude prežívať znovu všetky okamihy zaľúbenosti s človekom, ktorého už dokonale pozná? Je vôbec život so Sebom to, čo v živote hľadá?

Obálka
Naozaj veľmi pekná. Veľmi sympatická a milá, pôsobí na mňa veľmi príjemne. Skvelý je každý detail. Avšak by malo byť zakázané, aby pod prebalom bola kniha biela, pretože skončila hm... špinavo biela.
***

Vždy som si chcela prečítať niečo od tejto autorky. Už odkedy u nás vyšla kniha Daj si pozor na želania. Doteraz ma zaujali všetky knihy od nej. Reálne s nádychom fantázie. Všetko originálne. Žiaľ, doteraz som sa ešte k nijakej nedostala. A keď som dostala príležitosť prečítať si túto, hoci som ani nemala šajnu o čom je, nezaváhala som.


Tess som si spočiatku obľúbila, potom mi začala liezť na nervy. Tým, ako sa musela Sebovi za každú cenu prispôsobovať a všetko predstierala, hrala sa na dokonalú ženušku len preto, aby ju znovu neopustil. Občas som mala chuť jej tresnúť panvicou po hlave alebo ňou aspoň poriadne zatriasť, nech sa spamätá a začne si vážiť samú seba. Si športovec? Ja šport milujem! (pritom bola asi taká športovkyňa ako ja... takže absolútne nijaká). Máš rád pikantné jedlá? Och, ja ich priam zbožňujem! (V skutočnosti jej z nich bolo príšerne zle). Tvoj obľúbený film je Star wars? Aká náhoda, aj môj! (Tie filmy ju absolútne nebavili a ja som sa škodoradostne tešila, keď jej Seb venoval kolekciu všetkých šiestich). Už máte istú predstavu?

Nebolo to však nič proti tomu, ako neskutočne ma štval Seb. Nedokázal robiť kompromisy. Vždy musel mať pravdu. Nevenoval Tess dostatok času, ale očakával od nej, že ona mu znesie aj modré z neba, keď si zmyslí. A keď on niečo považuje za stratu času, tak by mali aj ostatní. Bol to sebecký idiot. Viac ako na nej mu záležalo... na všetkom ostatnom. Absolútne som nechápala, čo na ňom Tess vidí. Fergus bol oveľa sympatickejší. Okrem toho bol Seb typ, akého nájdete v každej druhej knihe - bohatý, vyšportovaný, chce ho každá žena. Nepripomína vám to niečo? A čírou náhodou sa dá s Tess už druhýkrát dokopy. Keď sa jej už teda splnilo, že ho nikdy nespoznala, tak to tak mala nechať. Veď keď jej zlomí srdce raz, zlomí ho znovu a znovu, až kým nebude na franforce.
Veľmi som si však obľúbila Tessinho starkého.

,,Sme súčtom našich spomienok, Tess. Spomienky sú tie najcennejšie hodnoty, ktoré máme. Dobré aj zlé. Robia nás tými, kým sme. Akí by sme boli bez nich?"

Zo začiatku si ma kniha podmanila. Bolo to svižné, vtipné, pekné, milé, pohodové, písané veľmi ľahko a dobre. Potom som sa začala celkom nudiť. Bolo to príšerne predvídateľné a štvali ma postavy. Už sa mi to aj pomalšie čítalo a ani sa mi nechcelo sa do toho púšťať a pokračovať. Ono sa tam v podstate nič nedialo. A "nečakane" sa to skončilo happy endom. Nielen Tessinym, ale všetkých. 
Avšak štýl autorky mi sedel a určite dám šancu aj nejakej ďalšej knihe. Hádam ma osloví viac, než táto. Ale v konečnom dôsledku som si čítanie celkom užila a kniha sa mi páčila. Bola to príjemná oddychovka pre nenáročné čitateľky. Netreba pri tom vôbec premýšľať.


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.
Vy si knihu môžete kúpiť napríklad TU

5 komentárov:

  1. Ja mám veľmi rada knihy od Alexandry Potter...akurát teraz čítam Dokonalé rande. Už som prečítala Daj si pozor na želania a Kto je to dievča?. Mám veľmi rada túto autorku, hlavne jej humor.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. *písané s priateľovho gmailu,preto je tam mužské meno.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zrovna tie knihy by som si veľmi rada prečítala, vypadajú zaujímavo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak o knize teda slyším teď poprvé :D Ale autorku naštěstí už znám, i když jsem od ní ještě nic nečetla :) No .. brzy bych to mohla zajisté napravit :D Hezká recenze :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.