štvrtok 26. decembra 2013

Lokaj (Katarína Soyka)

Vydavateľstvo - Hydra
Rok vydania - 2012
Väzba - brožovaná
Počet strán - 328

Anotácia
Mladé dievča spoznáva v klube s názvom „Lokaj“ majiteľa - tajomného muža. Sprvu ho znechutene odmieta ako provokatéra a exhibicionistu, ktorý zarába na popularite vampirizmu medzi mládežou a kvôli zisku podnik maskuje ako upírsky fanklub. Keď jej tajomný neznámy neschádza z mysle, dôjde k záveru, že ju uriekol. Zájde za vedmou, aby sa dozvedela, či je niečo také vôbec možné a ako sa toho zbaviť. Hoci neverí na čarodejnice, postupne sa zaplieta do sietí temného sveta stríg, lovcov upírov a samotných nemŕtvych. Zamiluje sa do dobrého upíra, zvedie ju zlý upír a nakoniec sa pridá k lovcom, aby sa pomstila.

Obálka
Tá sa mi hrozne páči. Fascinuje ma. Určite jedna z najzaujímavejších obálok, aké som videla. Ani nie na obrázku, ale naživo je skvelá.

Postavy
Sú dva typy hlavných hrdiniek. Tie, ktoré si okamžite obľúbite, lebo napriek svojmu ťažkému údelu nefňukajú a bojujú za čo treba a tie, ktoré máte chuť zaškrtiť ich vlastnými vlasmi (veď čo si ušpiníte tie vlastné). Pri ktorej dúfate, že ku koncu knihy bude nájdená niekde na spodu priekopy roztrhaná na márne kúsky. Skrátka dúfate v pomalú (ale nie príliš, chcete sa jej predsa zbaviť), bolestivú smrť. Ufňukaná, poslušná, alebo čokoľvek iné. Môžete tri krát hádať, do ktorej kategórie spadala hlavná postava Luna (aspoň meno mala pekné). Liezla mi na nervy od prvej strany. Nudné, otravné, slušné dievča, ktoré popiera existenciu čohokoľvek čo si nevie racionálne vysvetliť. Samozrejme, ona v upírov, mágiu ani nič podobné neverila, ale predsa robila veci s tým, že ak existujú. Pripomínala mi nejakú zastrašenú náboženskú fanatičku. To viete, ak existujú, paktujú s diablom. Proste neverila ničomu, bola neskutočne obmedzená a hrozne ma rozčuľovala. Neverila by tomu, ani keby ste jej tie najlepšie a najdôveryhodnejšie dôkazy strčili pod nos. Kým nemala naozaj na výber.
Jedna z úplne najhorších postáv o akých som čítala. A to už je čo povedať. Jediný prípad, kedy som sa cez ňu vedela preniesť aspoň vrámci možností, keď zo seba robila na verejnosti totálnu hlupaňu. Škodoradostne som sa bavila aspoň na tom.
Yorik mi bol celkom sympatický nebyť toho, že sa mu páčila Luna, čím pokazil všetko, čo sa dalo...
Akurát Tália bola celkom fajn, Stella a Jacqueline boli také pipky a typy báb, aké vážne nemám rada, takže ani tie to nijako nezlepšili.

Môj názor
Kniha ma zaujala už dávnejšie, nielen obálkou. Vypadala veľmi dobre aj anotáciou. Možno nič svetoborné, ale predsa zaujímavé a originálne. Tsss! Treba dôverovať Goodreads hodnoteniam.
Malá, neveľmi hrubá kniha a ja som ju čítala fakt pomaly. Aspoň na začiatku. Kvôli Lune. Potom som to proste vzdala. Po nejakých tých päťdesiatich stranách som sa na to vykašľala a snažila sa to čítať čo najrýchlejšie, nech to mám proste z krku. Nijaký zážitok, ale aspoň je to za mnou. A o (tejto) Lune nechcem už ani počuť.
Proste kniha, ktorá vypadala fakt nádejne sa pokazí hlavnou postavou, vďaka čomu som mala silné podpaľačské nutkanie alebo proste chuť páchať násilie na knihách. A to som striktne proti tomu, aby bolo jasné. Viete si potom predstaviť, aké to asi muselo byť. Pre mňa totálna katastrofa a najhoršia kniha o upíroch, s akou som mala kedy česť. A pritom príbeh ani nemusel byť taký zlý. Len ja som sa od toho nemohla dostať. Len kvôli nej. Všetko mi tam pokazila.
Ale vám sa to možno bude páčiť viac. Toto je proste čisto môj názor...



Za knihu ďakujem vydavateľstvu Hydra
Vy si ju môžete kúpiť TU.

6 komentárov:

  1. Ehm.. zaujímavá recenzia :D Niektoré slovenské knihy sú s prepáčením vhodné ako materiál do krbu, ale niektoré stoja naozaj za preklad :) To ja sa len niektorým vydavateľstvám divím, ako dokážu vydávať také hrozné knihy..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie iba slovenské :D Ja sa väčšinou snažím ich nerozlišovať, rada si prečítam aj slovenské. Ale musia stáť za to.

      Odstrániť
  2. Mám normálne chuť ťa nájsť, nech podpálime to podradné zbytočné nič spolu. :D
    Ook. Človeka síce teší, keď sa ľudom páči kniha, ktorá sa páči jemu samotnému ale mňa ešte viac teší (práve teraz), že sa ti hento nepáči. Ľudia okolo mňa bývali k tejto knihe až neprimerane milí, keď boli ochotní povedať o tom, že ide o priemer. Hento nie je nič.
    Jáááj, ako si ma len potešila! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že som ťa potešila :D Nech by som bola akokoľvek milá, priemer to nie je pre mňa :D

      Odstrániť
  3. To bolo až také hrozné? Čítala som na to celkom pochvalné recenzie :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.