streda 4. marca 2015

Návrat stínu (Lynn Flewelling)

Originálny názov - Shadows return
Séria - Noční běžci
Diel - 4/7
Vydavateľstvo - Fantom print
Rok vydania - 2013
Väzba - hardcover
Počet strán - 288

Anotácia
Hrdinové Seregil a Alek právě dokončili svou nejzrádnější misi a vracejí se k dvojímu životu zhýralých šlechticů a vynikajících špehů. Osud však s nimi má ve světě plném nepřátel a čarodějů jiné plány…
Po vítězství v Aurënenu se Alek a Seregil vracejí domů do Rhíminee. Většina jejich spojenců je však mrtvá nebo ve vyhnanství, a tak je těžké usadit se. S nadějí, že jim to přinese rozptýlení, přijímají úkol, který je má zavést zpět do Seregilova rodiště. Cestou jsou však uneseni, rozděleni a oba jsou prodáni do otroctví. Seregila drží při životě jen naděje, že je Alek naživu.
Alekův podivný pán však nestojí o jeho život – chce jeho krev. Alekův jedinečný původ mu totiž má pomoci získat vzácný poklad, ovšem jen prostřednictvím mučivého procesu, který vyzkouší jeho tělo i duši a bezděčně jej i Seregila vtáhne do říše alchymistů a šílenců – a zaplete je s tajemným tvorem, který snad drží ve svých nelidských rukou celý jejich osud… Stane se z něj však zachránce, nebo vražedný netvor?

***

Nočných bežcov som si už stihla dávno zamilovať. Je to naozaj fantastická séria, ktorá by nemala uniknúť žiadnemu milovníkovi fantasy nikomu. Vážne. To treba čítať. 
Prečo?


Tým najlepším dôvodom sú samozrejme Alec a Seregil. Tých dvoch si proste nejde nezamilovať. Sú neuveriteľne rozkošné zlatíčka a môj najobľúbenejší knižný párik. Jednoznačne. To keby ste nevedeli za koho hlasovať v Perfect couple 2015. Žiaden nátlak! Tí dvaja sa perfektne dopĺňajú, jednoducho boli doslova stvorení jeden pre druhého. Totálne ich zbožňujem (vy budete tiež) a môžu za viac, ako 50% úspechu tejto série. Minimálne pre mňa. 
Každopádne predovšetkým Alec si vytrpel v tejto knihe až priveľa. Pukalo mi z toho srdce. Nezaslúžil si to.
A bola tu ešte jedna dôležitá postava. Khenir. Spočiatku vyzeral byť fajn. ale potom som ho vážne neznášala, hoci mi ho bolo viac-menej ľúto.
Inak Thero a Micum boli skvelí ako vždy, len sa tu nevyskytovali veľmi často a ostatné postavy už vôbec nie. Táto kniha bola vyslovene len o Alecovi a Seregilovi, iných postáv tam bolo minimum.

V tomto diely si autorka pripravila pre oboch dosť krutý osud a bolo mi ich ľúto. Avšak tiež nás tu čakalo niekoľko zaujímavých a skvelých zvratov. Napríklad proroctvo You will be father a child of no woman dopadlo tak, ako by ma to nikdy nenapadlo. Autorka má úžasnú fantáziu a na papier ju vie previesť perfektne. Je to napísané úplne skvelo.
Jediná chyba tejto série je v tom, že sa číta trochu pomalšie a nachádza sa v nej celkom dosť opisov. Napriek tomu ma to veľmi baví, je to skvelé. Len som sa miestami nudila, niečo sa dalo skrátiť, lebo to bolo trošku natiahnuté a poriadnej akcie sme sa dočkali až na konci (a trochu na začiatku). Avšak na koniec som bola poriadne zvedavá celú dobu, lebo som vedela, že to proste bude stáť za to.
Séria proste jednoznačne stojí za prečítanie! :3


Kam ďalej?

2 komentáre:

  1. Tenhle díl se mi na jednu stranu líbil, ale na druhou jsem ho absolutně nesnášela. Jistá událost ke konci tomu zrovna dvakrát nepomohla. =D Každopádně jsem ale poznala, že když Alec a Seregil nejsou pospolu, tak to prostě nějak... není ono. Ale jak se zase potkaj, už je všechno v pohodě.. =D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Súhlasím :D A tá scéna na konci bola strašná :D

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.