štvrtok 19. januára 2017

Lebo film nestačil | Fantastic beasts and where to find them: Original screenplay

Autor – J.K. Rowling
Vydavateľstvo – Little Brown Book Group
Rok vydania – 2016
Väzba – hardcover
Počet strán - 294
Hodnotenie na Goodreads – 4,46/ 22 279

Anotácia
J.K. Rowling's screenwriting debut is captured in this exciting hardcover edition of the Fantastic Beasts and Where to Find Them screenplay. 
When Magizoologist Newt Scamander arrives in New York, he intends his stay to be just a brief stopover. However, when his magical case is misplaced and some of Newt's fantastic beasts escape, it spells trouble for everyone…
Fantastic Beasts and Where to Find Them marks the screenwriting debut of J.K. Rowling, author of the beloved and internationally bestselling Harry Potter books. Featuring a cast of remarkable characters, this is epic, adventure-packed storytelling at its very best. 
Whether an existing fan or new to the wizarding world, this is a perfect addition to any reader's bookshelf.

***

Poznáte ma. Keď sa niečo nejako týka Harryho Pottera, musím to mať vo svojej zbierke. Nezáleží na tom, že je to úplne zbytočná kniha, musím to mať. (Myslím, že presne na to Rowlingová spolieha.) 
Keďže je to scenár, nie je tam absolútne nič nové, čo ste nevideli vo filme, ale obdivovala som to v kníhkupectve už toľkokrát, lebo to je po grafickej stránke neskutočne nádherná kniha.

Fantastické zvery bol môj najočakávanejší film minulého roka a po pozretí som sa rozhodla, že aj najlepší. Bolo to kúzelné, krásne a absolútne som si zamilovala Newta. Jasné, Eddieho som zbožňovala už predtým, ale po tomto filme ešte viac. A Newt sa stal jednou z mojich absolútne najobľúbenejších postáv z Harry Potter universa. Vlastne mi dosť pripomína 11. Doctora. A ten je môj najobľúbenejší. Takže chápete.
Zato som celú dobu neznášala Tinu. Bola otravná, nesympatická a robila sa dôležitejšou, než bola. Zato Queenie bola zlatíčko (a až tak o mesiac nato som zistila, že tá herečka, čo ju hrá bola kedysi speváčkou pod pseudonymom A Fine Frenzy a naspievala jednu z mojich obľúbených pesničiek Almost lover), Jacob tiež

Will we die, just a little?

Počas čítania scenára som v hlave opäť sledovala film (a vravela si, že potrebujem re-watching) a opäť som si príbeh veľmi užila. Moje dojmy ostali rovnaké ako po vzhliadnutí filmu. (Len tam som si mohla aj užiť pohľad na to skvelé prostredie a hlavne tie úžasné tvory. Hlavne thunderbirda, ktorý je teraz mojou najobľúbenejšou magickou bytosťou ever.)
Teoreticky sa dá povedať, že mi čítanie tohoto scenáru nič nedalo, napriek tomu som si to naozaj užila. A pochopila som, prečo Eddie v nejakom rozhovore spomínal, že ho prekvapil neobvykle detailný scénar. Pre mňa to bolo prvé stretnutie s filmovým scenárom, takže vlastne nemám veľmi s čím porovnávať, ale predpokladám, že také detaily, aké tam Rowlingová vložila a vďaka čomu mohla predstavivosť aj u toho, kto náhodou čítal scénar skôr, než videl film, pracovať naplno. Ale zároveň toho nebolo priveľa, že by sa človek mohol sťažovať, že je tam veľa opisov, to vôbec.
Čo ma však ako čitateľku rušilo - hoci je to vo filmoch úplne prirodzené a pri pozeraní sa pri tom divák väčšinou nepristaví - boli prestrihy scén. Na to som si však vedela postupne zvyknúť a knihe nemám absolútne čo vytknúť. Navyše je to grafický skvost.
A stále nutne potrebujem dvojku. (A ja viem, že sa má odohrávať v Paríži a ďalšie filmy na rôznych miestach vo svete, ale nejakým spôsobom potrebujem ešte trochu Queenie a Jacoba.)

Pokiaľ ste z nejakého nepochopiteľného dôvodu nevideli film, tu je trailer:


A pozrite si aj toto. Stojí to za to, vážne. :D 


Na záver už len poviem, aby ste si pozreli film (či už prvýkrát, alebo päťdesiaty). A k tomu si prípadne prečítali scenár. Ale to nie je nutnosť. Film áno. 


Za knihu ďakujem internetovému kníhkupectvu Pre školy.
Vy si ju môžete objednať TU.

Kam ďalej?

3 komentáre:

  1. Film bol síce brutálny a už sa neviem dočkať pokračovania, ale neviem, či by sa mi chcelo ešte aj scenár čítať. Ja som v živote čítala tuším len dva scenáre a tie boli k seriálom, ktoré zrušili. Aby som aspoň vedela, čo sa stalo potom a mohla som si to celé nejako uzavrieť. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ono ten scenár je v podstate zbytočný, ale je strašne krásny a chcela som ho mať na poličke :D

      Odstrániť
  2. fantastic beasts megashare9 is a spin-off of the highly successful Harry Potter-franchise on losmovies. Naturally, there were great expectations for this first part of a whole new franchise in the J.K. Rowling's wizarding world and I can honestly say that it delivers everything you would dreamed of.
    See more ash vs evil dead hulu

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.