sobota 19. júla 2014

Rubinrot - film

Originál názov - Rubinrot
Podľa knihy - Rubinrot by Kerstin Gier
Diel - prvý
Rok - 2013

Fantasy
Německo, 2013, 122 min

Hrajú - Maria Ehrich, Jannis Niewöhner, Veronica Ferres, Uwe Kockisch, Katharina Thalbach,Florian Bartholomäi, Laura Berlin, Sibylle Canonica, Gottfried John, Axel Milberg, Josefine Preuß,Chiara Schoras, Johannes Silberschneider, Peter Simonischek, Kostja Ullmann, Rüdiger Vogler,Gerlinde Locker

Anotácia
Gwendolyn Shepherdová je normální šestnáctiletá dívka, pocházející z rodiny opředené mnoha tajemstvími. Ta se týkají zvláštního genu, který je vždy předáván někomu v rodině a který umožňuje cestovat v čase. Nikdo nepochybuje, že byl gen předán její sestřenici Charlotte. Když se však Gwen náhle ocitne v Londýně na konci 19. století, ví, že právě ona je tou vyvolenou. Stojí před ní ovšem úkol. Aby objasnila největší tajemství své rodinné historie, naváže přátelství s Charlottiným arogantním přítelem Gideonem z Villiersu. Přitom zjistí, že by se člověk neměl zamilovat do někoho v jiné době. To je to pak opravdu složité!

***

Tento týždeň je pre mňa taký Drahokamový. Prečítala som už Rudú a už takmer aj Modrú. Ešte v deň, kedy som prečítala Rudú som si pustila aj film. Kniha sa mi páčila a bola som zvedavá, ako si s tým poradia filmoví tvorcovia. Tým pádom som dosť porovnávala.


Gwendolyn mala úžasný štýl. Aspoň na začiatku. To značí dovtedy, dokým nevypadala ako zo salónu krásy, ako poznamenala nejaká jej spolužiačka. Inak sa mi tá herečka páčila, sedela mi na ňu. A bola mi aj sympatická. Zahrala ju dobre.

No a Gideon bol cute. A v niektorých scénach ešte niekoľkonásobne. Ten copík mu hrozne pristal, mal tam proste skvelé vlasy a ja som sa tam nad ním rozplývala. Nečakala som, že tam bude vypadať tak dobre a ja si ho tak zamilujem. Ešte bol aj povahovo o čosi sympatickejší než v knihe. Nehovoriac o tom, že bol menej obmedzený a viac jej dôveroval.
A ich vzťah sa tu vyvíjal ešte neprirodzenejšie a rýchlejšie než v knihe.
Charlotte tu bola taká protivná mrcha. Ako Popoluškiná nevlastná sestra. V knihe mi neprišla taká protivná. V dvojke už áno. Ale v jednotke?
Whitman absolútne nevypadal podľa mojich predstáv. Tým myslím, že ako vôbec. Ani náhodou.
Hrabě bol ešte slizkejší než v knihe. Tfuj. Mala som chuť ho niekde nakopať.


Nemám rada nemčinu. Je to proste príšerný jazyk (nechcem sa nikoho dotknúť). Ale aby bol po nemecky film odohrávajúci sa v Londýne? Tak to bolo čudné.

Prvá polovička bola celkom hodnoverná verzia knihy. Začalo sa to síce inak, ale nebolo to niečo, čo by nejako moc prekážalo. Dokonca aj mnohé hlášky boli použité tie, ktoré boli v knihe a celkovo sa to dosť podobalo. Bola tam väčšina toho podstatného. Hoci mnohé boli pomiešané. Trebárs ten skok za Hraběm bol až po skoku za tou Gwendolyninou pra, pra, pra (?) babkou. Tak v polovičke si však scenárista zrejme úplne povedal, že ma toho už plné zuby, kašľať na knihu, spraví si to po svojom. A tak sa aj stalo.
Veľmi sa mi páčila tá minulosť, tie ich odevy. Bolo to spracované veľmi pekne.
Tak kniha je rozhodne omnoho lepšia. Ale ani toto nebolo zlé. Bolo to trochu čudné a svojské, ale celkom fajn. Teraz mi ostáva už len dúfať, že tá druhá polka vlastne nie sú spojlery z Modrej a Zelenej, pretože nejaké proroctvo Rubínu sa proste v knihe nespomínalo. Bol to taký priemerný film, ale príjemná oddychovka.
Určite si pozriem aj dvojku, hoci už teraz mám mindráky z toho, že je tam Gideon ostrihaný :D




Kam ďalej?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.