piatok 10. januára 2014

Nový začiatok - Kapitola tretia (FrostIron)

Už som dlhšie nepridala kapitolu, je na čase to zmeniť, čo poviete? Úprimne, nič svetoborné, ale snáď sa vám to bude aspoň trochu páčiť. Aspoň ako minulé diely... tie sa páčili, čo ma celkom udivuje, lebo som pred týmto dlho nepísala. Ale čo, nebudem zdržovať, dúfam, že si užijete novú kapitolu :) Je o čosi dlhšia, ako tie predchádzajúce, ale nie zas o moc.
Mimochodom, dúfam, že mi neušlo žiadne striedanie časov, už mám na to nervy, aj keď to skontrolujem niekoľko krát, vždy mi niečo ujde... -_-


Tony zastaví pred dverami Lokiho izby. Lokiho izby. To znie ako zlý vtip. Rovnako ako celá predošlá noc.
„Jarv, odomkni dvere a spýtaj sa nášho hosťa, či môžem vojsť.“ Jasné, je to jeho dom, ale nikdy neviete, aké zvyky majú na Asgarde. Radšej nechce nič riskovať. Žiadneho nahého Lokiho uprostred nejakého neidentifikovateľného, zvráteného možno u nich bežného rituálu.
Dvere sa otvoria a Tony o krok ustúpi. Loki má strapaté vlasy a kruhy pod očami. „Čo je?“ spýta sa nevraživo, ale zároveň v jeho hlase poznať skoro nepatrnú zvedavosť.
„Očividne ste si spravili zo Zeme dovolenkové sídlo. Mohol si povedať, že dorazí aj Thor. Poupratoval by som tu. A spravil občerstvenie. Možno by som mohol aj spraviť párty na uvítanie...? Mám očakávať ešte niekoho ďalšieho? “
„Spomaľ. Thor je tu?“
„U mňa doma nie. Zatiaľ. Ale tu na Zemi áno. A chce so mnou neodkladane hovoriť. Vieš o čo môže ísť?“
„Pravdepodobne ťa bude prosíkať, aby si ma nevykopol na ulicu.“
„Prečo ma to vôbec neprekvapuje? Jarvis, povedz nášmu hosťovi, kde nájde raňajky. A vysvetli mu, čo bude potrebovať. Ale len o kuchynských spotrebičoch, nechcem prísť domov a nájsť podpálenú kuchyňu. Alebo zistiť, že Loki je len kúsok od ovládnutia sveta. Či čokoľvek podobné... jasné? Ja musím letieť.“

„Pán Fury vás už čaká,“ povie nesmelo mladá blondínka, ktorá sa za každú cenu snaží vyhýbať očnému kontaktu. Zato Tony si ju prezerá. Pekná, najviac dvadsaťpäťročná s výstavným telom. To usudzoval z toho, na čo mal možnosť dovidieť. Prekvapuje ho to. Nikdy si nemyslel, že by Fury mohol mať asistentku. Vždy ho považoval za človeka, ktorý robí všetko sám. Aspoň v rámci možností. A ak, tak si predstavoval asistentku, ktorá má tak dávno po päťdesiatke a plešinu v pokročilom štádiu. Predstaví si Furyho za stolom v kancelárii obklopeného kancelárskymi potrebami a miliónmi takých alebo onakých tlačív a uškrnie sa. 
,,Ehm..." odkašle si Tony.
Blondínka sa začervená a pozrie naňho veľkými modrými očami. Fury si očividne vie vyberať. 
,,Prvé dvere vľavo," ukáže do chodby.
Dvere miestnosti sú poodchýlené. Tony jemne zaklope a vojde do miestnosti. 
„Fitz a Simmonsová to zvládnu. Zatiaľ vyšlite posily do Štokholmu. Ozvite sa mi, keď budete mať niečo nové. Do tej doby pokračujte podľa plánov.“ Zavesí telefón. Bez rozlúčky. Tak toto Tonyho neprekvapilo. 
„Stark, mali ste tu byť už pred hodinou,“ povie Fury nahnevane. "Thor je už nekľudný."
„Tiež vás rád vidím. A samozrejme, mám sa dobre, ďakujem za opýtanie." Irónia z tých slov len tak prýšti. 
Fury zomkne pery a rozhodne sa Tonyho poznámky odignorovať. „Poďte so mnou.“

Thor sedel v akomsi laboratóriu s doktorom Selvigom vo svojom typickom oblečení. Bolo to až komické.
„Jane je v poriadku, robí výskum o...“
„Thor, Stark nás konečne poctil svojou návštevou.“
„Železný muž,“ privíta ho boh a vzápätí sa otočí späť k Furymu. „Je tu niekde miesto, kde sa s ním môžem nerušene pozhovárať? Medzi štyrmi očami?“
„Mal by som byť pri tom.“
„Nie. Je nutné, aby som to povedal len Starkovi.“
Tony pocíti isté zadosťučinenie a v duchu sa teší, že ani Furymu všetko nevychádza tak, ako by chcel.
Ten sa zamračí a neochotne povie: „Agentka Hillová,“ povie do do mikrofónu pripojenému k slúchadlu. ,,Odvediete Thora a Starka do miestnosti A213."

Nasledovali Hillovú chodbami. Tam také schody, zabočili doprava, potom dvakrát doľava, prešli niekoľkými uličkami, ďalšia odbočka doprava. Alebo doľava. Tony to už prestával sledovať. Zastali pred celkom nenápadnými dverami, ktoré by si človek najskôr ani nevšimol, keby nevedel, že tam sú. Vošli dnu a agentka za nimi zavrela. Tony pohľadom prečesával miestnosť a hľadal bezpečnostné kamery. Nijaké nenašiel, ale zaumienil si, že si dá pozor na to, čo hovorí.
„Tak?“ zatiahol Tony
„Loki je späť na Zemi. Nikto nevie kde je, ani prečo je tu.“
„Ale nehovor. Zas taký nenápadný nebol, keď mi pristál v kuchyni.“
„Počkať... Loki je u teba?“
„No, asi som mu priveľmi chýbal... To vieš, nemal koho vyhadzovať z budov.“
„Nevtipkuj, toto je vážne,“ zahriakne ho Thor.
„Ja som myslel, že to vieš. Že preto chceš so mnou hovoriť.“
Thor sa zatvári zmätene. „Ja som chcel len povedať, že zmizol. A chcel som od teba, aby si mi pomohol ho nájsť.“
„To by sme mali...“ Vtedy sa Tony zarazí. „Tak moment, ty si nevedel, že je Loki tu? Tvrdil, že ho sem poslal váš otec.“
„Klamal," odmlčí sa. ,,Sám sem utiekol.“

6 komentárov:

  1. Oha, celkom pekný zvrat :D som zvedavá na pokračovanie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Ehm... ale neručím za to, že je na čo, jasné? :D

      Odstrániť
  2. Loki je princ, zvyklý na určitý luxus. To je jasné, že si musel vybrat za pečovatelku někoho, kdo mu zajistí určitý životní standart :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To nie preto... Ehm, spoilers :D

      Odstrániť
    2. Třetí kapitola, hlásím, není vidět v přehledu kapitol... :-)

      Odstrániť
    3. Jasné :D Ehm, už asi týždeň to tam plánujem dať :D Idem to tam hodiť :D

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.