piatok 17. januára 2014

I´m obsessed with... 27


Meme zo stránky Knižný koutek. Bude sa objavovať každý piatok. Podstatou článku je zverejniť naše "posadlosti", ktoré môžu byť ľubovoľná vec, osoba, jedlo, kniha atď... spolu s krátkym informatívnym článkom.

Pozerám viacero seriálov a TU som sa k ním aj vyjadrovala, hoci z nich pozerám už len šesť. Ale tak to, čo aktuálne pozerám, môžete vždy nájsť TU. Je tu však jeden seriál, ktorého som v prvom článku (myslím v tom prvom linku) spomínala, ale ktorý si proste zaslúži aj vlastný článok...

Sherlock



Sherlock je seriál, ku ktorému som sa dostala až na jeseň minulého roka. Niežeby som o ňom nepočula už skôr, len som sa k nemu proste predtým nedostala. Potom však ČT2 spustila naraz tri seriály, ktoré som chcela začať pozerať (Doctora, Sherlocka a Game of thrones). Stačilo pár minút prvého dielu k tomu, aby som si seriál zamilovala. Je to perfektné. Výkony hercov sú fantastické a prípady prešpekulované. Navyše ho robí Moffat, ktorý robí aj Doctora, takže.... 


Jediná chyba, ktorú seriál má je to, že každá séria má len tri diely. Po hodine a pol, ale predsa. Okrem toho sa vždy strašne dlho čaká na novú sériu. Ja som po skončení druhej série čakala dva mesiace (možno dva a pol), ale ostatní dva roky. A verte mi, aj dva mesiace boli príliš, pretože nám to tvorcovia nijako neuľahčujú a séria skončí vždy neuveriteľne perfektne a v tom najnapínavejšiom. Tretia séria začala prvého januára a skončila dvanásteho. Po dlhom čakaní je to preč za necelé dva týždne....


Ako som už spomínala, výkony hercov sú fantastické. Benedict Cumberbatch stvárnil rolu Sherlocka neuveriteľne. On sa proste pre tú rolu narodil a získa si vás proste okamžite. Mám síce rada aj filmy s Robertom Downeym JR., ktorý patrí tiež k mojim obľúbeným hercom, ale ten proste ani zďaleka nie je taký úžasný Sherlock. Bol aj niekoľko krát označený ako úplne najlepší Sherlock Holmes. A právom. Ja som si ho proste veľmi obľúbila. (Mimochodom, hrá aj v najnovšom Star treku. Konečne mám motiváciu si ho pozrieť :D)
Johna Watsona stvárnil Martin Freeman, ktorý nepodal o nič horší výkon, než Ben. Ale tou pravou perličkou je Jim Moriarty (Andrew Scott), ktorý je dokonalý. Psychopat a génius. 


A čo je na tom vlastne také úžasné okrem skvelého hereckého obsadenia a úžasných scenárov? V čom je toto spracovanie najznámejšieho detektíva výnimočné? Nuž, napríklad to, že sa seriál odohráva v 21. storočí a tak ma Sherlock aj modernejšie prostriedky na riešenie toho či onoho... A Sherlock je proste taký charizmatický génius, že si ho nejde nezamilovať. 


Ak som vás teraz namotivovala, od štvrtka začína prvá séria na STV1, takže sa môj absťák našťastie hneď nedostaví... Je to našťastie vec, ktorú môžete pozerať aj viackrát, takže už asi nevynechám nijaký diel, ktorý v telke odvysielajú (tretia séria by mala začať na ČT2 v máji)...



Takže mi držte palce, nech nejako vydržím to čakanie na štvrtú sériu, ktorá bude zas bohvie kedy... 


11 komentárov:

  1. Ak ma pamäť neklame, tak o štvrtej sérii sa hovorilo v poslednom čase že by mala mať premiéru okolo Vianoc 2014, ale zas koľko je na tom pravdy nevie nikto... :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Minule bol tiež presunutý dátum premiéry... ale mohlo by to byť už na Vianoce, bol by to krásny darček :)

      Odstrániť
  2. No, myslím, že se načekáme...pro změnu :) Jinak o tomhle seriálu se poslední dobou vyrojila hromada článků, až mě překvapilo, nakolik je mezi knižními blogery populární :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Na Sherlocka se chci moc kouknout, ale není čas. Někdy se na něj určitě kouknu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, raz sa k tomu určite dostaň, stojí za to :)

      Odstrániť
  4. Sherlocka zbožňuji! :DD Detektivky jako je tahle jsou prostě moje. Souhlasím. Naprosto souhlasím. Výkony herců jsou úžasné.. a Benedict Cumberbatch je vážně stvořený pro tu roli. Moriarty JE geniální psychopat. To čekání je příšerné..

    OdpovedaťOdstrániť
  5. To znie super, možno sa k nemu raz dostanem...:):D Inak ale ten systém sérii je zvláštny.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite ho skús :3 Zvláštny... to je milé slovo. Lebo to nie je zvláštne, ale príšerné :D

      Odstrániť
  6. So Sherlockom by som chcela začať aj ja, ale musím to najprv vyriešiť nejak s Doctorom :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že si sa pustila aspoň do toho... A od štvrtku je v telke :3

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.