sobota 6. februára 2016

Hitparáda kníh - december & január


Nakoľko som v decembri čítaniu veľmi nedala (ehm, ehm, 5 kníh. A to jedna z nich je prečítaná za 10 minút...) a popravde január mohol byť tiež lepší, rozhodla som sa tieto dva mesiace spojiť, nech mám vôbec z čoho vyberať.

Najlepšia kniha
Carry on (Rainbow Rowell)
Rozhodovala som sa medzi dvoma knihami. Nakoniec vyhralo Carry on. Štýl Rainbow absolútne zbožňujem. A táto kniha bola fakt super a neskutočne cute. Navyše milujem Baza. A celkovo... čítanie som si moc užila (v podstate až na prvú časť) a určite odporúčam! 
Recenzia TU.



Najhoršia kniha
Listy do neba (Ava Dellaira) 
Aj keď som dala počas týchto dvoch mesiacom ešte nižšie hodnotenie Len to nikomu nepovedz a Kečupovým oblakom než Listom, nakoniec som sa rozhodla, že je víťazkou tejto kategórie. Totižto, Len to nikomu nepovedz mi síce absolútne nesadlo, ale z týchto troch to bolo asi najlepšie. Kečupové oblaky mali zas úplne nesympatickú hlavnú postavu, ale aspoň niektoré hlášky stáli naozaj za to. Listy ale nemajú čo ponúknuť. Jediné pozitívum je v tom, komu hlavná postava tie listy píše. Inak to je totálne celé zlé. 
Recenzia TU.
Najväčšie prekvapenie 
Sedem minút po polnoci (Patrick Ness)
A toto je druhá kniha, ktorá bojovala o miesto najlepšej knihy týchto dvoch mesiacoch. Totižto, táto kniha ma nikdy moc nelákala a nebola som si istá, či to mám čítať. Ale som neskutočne rada, že som to čítala, pretože to bolo úžasné, smutné a krásne. Je to tretia kniha, ktorá ma naozaj rozplakala.
Ale tiež by som do tejto kategórie mohla zaradiť This book loves you.
Recenzia TU.




Najväčšie sklamanie
Tentokrát je nad moje sily vybrať. Z týchto štrnástich kníh ma nejakým spôsobom sklamalo OSEM kníh. Plus v Dárku z pravé lásky to bolo pár poviedok. Akože nehovorím, že všetky tie knihy boli zlé, ale proste som očakávala viac.
Takže v skratke - pri Listoch do neba ma zaujal nápad, ale bolo to fakt zlé. Do 
Nech sneží som vkladala veľké nádeje, ale v podstate sa mi len tretia poviedka páčila.  
Nocte chválilo dosť mojich kamarátiek a práve z toho dôvodu som čakala viac, než to, čo autorka predviedla. Akože ten koniec bol super, ale čakala som niečo úplne wow. Nie niečo, čo bolo už v inej knihe. 
Kečupové oblaky ma zaujali na prvý pohľad po oznámení ich vydania, ale štvala ma Zoe a celkovo ma to nezaujalo.
Knihy Mirky Varáčkovej mám rada a z toho dôvodu som mala veľké očakávania aj pri Len to nikomu nepovedz. Aj zaujímavá téma to bola. Ale proste sa mi to spracovanie absolútne nepáčilo.
Never never bola úžasná séria. Autorky dostali výborný nápad, ale proste nevedeli čo spraviť s rozuzlením. Takže očividne spracovali prvé, čo ich napadlo a to je škoda, lebo to bolo také odfláknuté. 
Prvý Seduktor bol skvelým prekvapením. Ale tento už proste nebol tak originálny...
A napokon tu je Everything everything, ktoré vyzeralo skvelo, ale celkom som sa nudila a bol to proste taký priemer...
Takže fakt netuším, ktorá ma sklamala najviac.

Najoriginálnejšia kniha
Everything everything (Nicola Yoon)
Nápad tejto knihy rozhodne originálny je. Ešte som sa nestretla s postavou alergickou na celý svet. To, že spracovanie trochu "pokulhávalo" je už druhá vec...
Recenzia TU.





Najnapínavejšia kniha
Never never - part three (Colleen Hoover & Tarryn Fisher)
Takže, asi môžem označiť za najnapínavejšiu túto. Pretože som sa od nej nemohla odlepiť, nutne som potrebovala vedieť, čo sa stalo a stane, takže ma to poháňalo ďalej.
Recenzia TU.




Najnudnejšia kniha
Listy do neba (Ava Dellaira)
No čo vám poviem, ono to bolo fakt neznesiteľne nudné...







Najromantickejšia kniha
Dárek z pravé lásky (kolektív autorov)
Akože, je to vidno už z tej obálky. Všetky poviedky sa dajú označiť za lovestory a väčšina bola aj fakt super. Aj keď dosť sladké. Ale páčili sa mi. 
Recenzia TU.





Najočakávanejšia kniha
Never never - part three (Colleen Hoover & Tarryn Fisher)
Rovno poviem, že Carry on je fakt tesne za. Lebo Rainbow, veď viete. 
Ale. Pokiaľ ste čítali túto sériu, viete. Každá kniha kniha skončila neskutočne otvorene a až po túto knihu čitateľ netuší, čo sa tam deje. A prečo. Takže som túto knihu potrebovala.




Najkrajšia obálka
Nocte (Courtney Cole)
Napriek mojim výhradám k obsahu, tá obálka je skrátka... stunning
Recenzia TU.






Najškaredšia obálka
Dash a Lily: Kniha přání (David Levithan & Rachel Cohn) 
Jop, aj tu je CooBoo knižka. Táto obálka sa mi však vážne ktovieako nepáči. Aspoňže bol obsah lepší. 
Recenzia TU





Hrdina mesiacov
Baz - Carry on
Omg, on bol tak neskutočne super! Taký môj nový crush. Ale fakt, toho sa nedá nezamilovať! <3






Hrdinka mesiacov
Madeline Whittier - Everything everything
Ale iba preto, že som fakt nemala koho vybrať. 
A mala rada Pýchu a predsudok. A Darcyho. 
Navyše mi bola v podstate ľahostajná, takže pokrok! 



  


Pár mesiacov
Simon & Baz - Carry on
Lebo boli neskutočne kjút. Milujem také hate-love vzťahy. A ten ich bol napísaný fakt výborne.

2 komentáre:

  1. Tak nesouhlasím akorát s Nocte, Všechno, úplně všechno a Kečupovými mračny. Všechny se mi líbily ve svém žánru dost a přečetla jsem je jedním dechem. Mám za sebou teprve něco kolem pětapadesáti knih (za blogerský rok) a tak mi nepřijde, že by se téma nějak opakovalo. Nocte mě dostalo úplně, to se mi fakt líbilo. Kečupky a Všechno je spíše průměr, to ano, ale se zajímavým námětem:). Nalákla jsi mě na Sedm minut po půlnoci. Je to i v češtině?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak holt, každému sa nemôže páčiť všetko. Koniec, aký malo Nocte mala aj iná kniha, ktorú som čítala skôr a tam to bolo wow.
      Ale keď som očakávala záver, z ktorého mi padne sánka a dostala som niečo, čo som čítala už niekde inde... Jop, bolo to sklamanie.
      Pri Everything everything som čakala viac, nakoniec bol z toho pre mňa priemerný príbeh, pri ktorom som sa často celkom nudila.
      A Oblaky sa mi nepáčili vôbec, tie ma zaujali anotáciou, ale proste sa mi to nepáčilo a Zoe mi neskutočne vadila.

      Áno, je to Volání netvora :)

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.