pondelok 20. apríla 2015

Temná akademie - Ztracení (Gabriella Poole)

Originálny názov - Lost Spirits
Séria - Temná akademie
Diel - 4/4
Vydavateľstvo - Fragment
Rok vydania - 2014
Väzba - paperback
Počet strán - 272

Anotácia
Závěrečný díl napínavé tajemné série.
Začíná nový semestr, Darkova akademie se stěhuje na nové místo a pro Cassie Bellovou se vše mění. Krása tyrkysového moře v Keni jí nedokáže vynahradit ztrátu milovaného Ranjita. Ten je na útěku a Cassie učiní vše pro to, aby ho našla. Ale když se vrátí zlá Kateřina a její matka, silnější než kdy dříve, musí Cassie učinit zásadní rozhodnutí. A její láska k Ranjitovi je její největší slabostí…

***

Túto sériu som vždy vnímala ako taký priemer. Príjemná oddychovka. Nič svetoborné, ale fajn. Dobre sa číta, dej je jednoduchý a originálny. A bola som zvedavá, ako sa to nakoniec celé skončí...


Takisto Cassie je priemerná hrdinka na ktorú človek zabudne hneď po dočítaní. Nie je na nej nič výnimočné, nič zaujímavé, ale ani som nemala chuť zabiť ju. Žeby som ju však mala rada, sa nedá povedať. Liezla mi na nervy. Dosť.. I keď je fakt, že by som skôr uvítala, keby toľko nebojovala proti Estelle, mohla si užívať oveľa lepší život, keby nebola tak tvrdohlavá.

Akurát tu fňukala kvôli Ranjitovi. A Isabella kvôli Jakeovi. A ja kvôli knihe.
Ranjita som nikdy moc nemusela, Richarda o čosi viac.
Ale žiaľ, žiadna z postáv nie je nezabudnuteľná.

Od knihy som nemala viac-menej žiadne očakávania, chcela som len dokončiť knihu. Žiaľ, táto kniha sklamala aj "žiadne očakávania". Tento diel nemusel byť ani napísaný. Keby to autorka ukončila trojkou, všetci by boli šťastnejší. Minimálne ja určite. Úplne zbytočné to bolo, nič sa tam nedialo, skrátka necelých tristo strán nudy. Koniec knihy ma prestal zaujímať po prvých stranách, čítala som viac-menej zo zotrvačnosti. Rozhodne to bol najslabší diel. Čo je škoda, séria nebola žiaden zázrak, ale zaslúžila si zaujímavejší záverečný diel. Pozitívom tejto knihy je v podstate len fakt, že sa číta veľmi rýchlo a teda bola rýchlo za mnou.
Nedočkala som sa tu veľa akcie, prekvapení či zvratov. Kniha riešila hlavne myšlienkové pochody Cassie, ktoré boli dosť precitlivelé.
Ešte aj africké prostredie sa mi páčilo najmenej.
Nebudem vás od tejto knihy odradzovať, pokiaľ máte sériu rozčítanú, kľudne sa do nej pustite. Len sa pripravte, že budete pravdepodobne sklamaní...


Za knihu ďakujem internetovému kníhkupectvu Knihcentrum.

Kam ďalej?

1 komentár:

  1. Tak fajn, čítať ju teda už nebudem, len mi napíš dej do správy na Fb a budem spokojná :-D
    (http://kmkbookworld.blogspot.sk/)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.