štvrtok 20. novembra 2014

Zrádcův měsíc (Lynn Flewelling)

Originálny názov - Traitor's Moon
Séria - Noční běžci
Diel - 3/7
Vydavateľstvo - Fantom Print
Rok vydania - 2011
Väzba - hardcover
Počet strán - 432

Anotácia
Zranění hrdinové osudové bitvy, Seregil a Alek, strávili dva roky v dobrovolném vyhnanství, daleko od hořkých vzpomínek i od Skaly, která se jim stala druhým domovem. Válka však nadále zuří a jejich klid je rozbit zoufalou výzvou královny Idrilain, žádající, aby pomohli její dceři Klie při výpravě do Aurënenu. Skala je na pokraji porážky v nerovném souboji s nekromantskými vojsky Plenimaru a jedině s pomoci ‘faieů může ještě doufat v konečné vítězství.
Aurënen je však země, odkud byl Seregil kdysi v mládí vypovězen. Tam, v bájné říši magie a cti, se tak musí utkat s přízraky své temné minulosti, zatímco Alek objevuje zcela nečekané dědictví. Zmítáni mezi naléhavými potřebami Skaly a odvěkými intrikami Aurënfaieů, brzy jsou lapeni do sítě proradnosti a zrady. Někdy však největší nebezpečí může ukrývat… Zrádcův měsíc.

Táto obálka sa mi páči zo série zatiaľ najviac. Aj keď nechápem, prečo je na nej Nysander. Má však úžasné farby a vypadá krásne. I keď... prečo je na nej napísané trilógia?! Veď vnútri je jasne písané, že to trilógia nie je.


***

Sériu Nočných bežcov som si už dosť obľúbila a na tento diel som sa moc tešila, aj keď som bola varovaná, že je o čosi nudnejší. Alec a Seregil sú však už konečne spolu. A to nebol jediný dôvod, prečo sa na tento diel tešiť. 

Napriek všetkému, čím si Alec prešiel, odkedy sa pridal ku Seregilovi, stále je z neho rozkošné zlatíčko, ktoré sa červená. Bolo by mi ľúto, keby nie. To by nebol sám sebou.
A ani po troch dieloch som neprišla na to správne slovo, ktoré by opísalo Seregila. Je výnimočný. Úžasný. Aj keď v tejto časti sa niekedy správal ako idiot a zaslúžil by si prefackať. Niežeby na to nemal právo. Minulosť sa k nemu vracala. Niečo, na čo sa snažil zabudnúť celé tie roky. Ale myslím, že tu prešiel obrovským vývojom.
Prirástli mi k srdcu. Obaja. Sú perfektná dvojka, medzi nimi je obrovská chémia.
Phoria, najstaršia kráľovnina dcéra a dedička trónu, mi liezla na nervy. Strašne. Správala sa ako rozmaznaná princeznička, ktorá chcela, aby bolo všetko podľa nej. Teoreticky má na to právo v jej postavení, ale to neznamená, že musí nerešpektovať kráľovnú, svoju matku a vzoprieť sa jej rozkazom. Som dúfala, že keď už je tá vojna, tak ju niekto zabije.
Jej opakom bola Klia, najmladšia kráľovnina dcéra, ktorá mi naopak prirástla k srdcu. Bola odvážna, chytrá a veľmi sympatická. 
A doteraz som nebolanejaká Therova fanúšička, ale tu bol skvelý. Vážne som si ho obľúbila. 
A ako posledný... Ulan í Sathil. Možno to nebola nejaká pozitívna postava, manipuloval kažým kvôli svojim cieľom tak, že mu to nemohli dokázať. Robil to tak dobre, že si vyslúžil môj obdiv.


,,Nezplodíš dítě se žádnou ženou."
,,Kletba?"
,,Požehnání."
(Vlastne je to v angličtine You will father a child of no woman. Čo je teda obrovský rozdiel)


Ešte raz narazím na názor, že je to "nechutné yaoi", tak dotyčného zabijem prvou vecou, ktorú budem mať poruke. Pretože jediné, čo by mohlo niekomu pripadať nechutné, je to, že sa jedná o dvoch chlapov. A aj tak tí, ktorým to vadí, sú idioti (ako ja neznášam hnusných homofóbov!)
Vzťah Seregila a Aleca bol nenásilný. Neskákali po sebe pri každej príležitosti, neoblizovali sa na počkanie. Sú tu proste stále jeden pre druhého, čo bolo oveľa krajšie. Ich láska bola hlbšia, ale zároveň jasná na prvý pohľad. Toľko k "nechutnému yaoi".
Nehovoriac o tom, že ich oslovenie talí (niečo ako drahý) je absolútne nádherné. 
,,Talí, mě se nezbavíš. Ne, dokud žiju a dýchám."

Táto kniha sa neodohrávala v Rhíminee, takže tu bolo strašne veľa nových mien a názvov. Hlavne v aeurenfaieštine a boli dosť podobné. Veľa som sa strácala. Hlavne v prvej polovici. Potom som si na to najdôležitejšie zvykla.
Čítalo sa to prekvapivo rýchlo. Alebo ma to len tak pohltilo. Pretože ja som naozaj hltala jednu stránku za druhou s očakávaním, čo bude ďalej. A zároveň som sa toho bála, pretože sa to nie vždy vyvíjalo najlepšie. Bola to kniha plná intríg, mágie a bojov. Skvelé postavy a do bodky premyslený svet. Aurenfaie bola krásna. Magická.
Toto bol jednoznačne najlepší diel podľa mňa. Zatiaľ. Absolútne nesúhlasím, že by bol tento diel nudnejší, mňa práveže bavil najviac. Od začiatku do konca. Bolo to perfektné. Nedá sa dať menej, ako plné hodnotenie.
A naozaj sa teším na ďalšie :3


Za knihu ďakujem kníhkupectvu Pre školy.
Vy si ju môžete objednať napríklad TU.

Kam ďalej? 

2 komentáre:

  1. Tak já se bála, že tě třeba nebude bavit to, že značná část tý knížky jsou prostě diplomatický jednání. =D Co o to, mě tenhle díl taky hrozně bavil, přečetla jsem ho za dva dny (ale teda seděla jsem u toho od rána do noci (potažmo skoro zase rána)... =D Na Phoriu jsem taky byla absolutně alergická (a bude to horší) a Thera jsem si tu začala taky zamilovávat (a v dalších dílech se stal jednou z mých nejmilovanějších postav, Thero je prostě zlatíčko). =D A pokud jde o ty dva... Jo, scéna, kde se Alec dožaduje léčitele, aby mu vrátil klouby na místa, je jedna z mejch nejoblíbenějších z celý série. =D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja neviem, trebárs pri dvojke som sa začítala až po takých sto stranách, dovtedy ma to tak nechytilo. Tu hneď od začiatku :)
      Ja som to čítala... Tuším 4? Čo je dosť slušný výkon. Hlavne keď som dva dni z toho bola v škole a nemala som toľko času. Phoria... Čo som ti vravela o tom povzbudzovaní? Radšej to nerob :D

      Odstrániť

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.