sobota 31. októbra 2015

Sedem ich odpovie volaniu tomu, svet musí padnúť vinou ohňa či hromu. (Krv polobohov)

Autor - Rick Riordan
Originálny názov - The Blood of Olympus
Séria - Bohovia Olympu
Diel - 5/5
Vydavateľstvo - Fragment
Rok vydania - 2015
Väzba - hardcover
Počet strán - 480
Hodnotenie na Goodreads - 4,41 /72 950

Anotácia
Posádka lietajúcej lode Argo II vypláva na svoju poslednú, najťažšiu výpravu. Siedmich polobohov z dávneho proroctva čaká boj s Gigantmi, ktorí chcú priviesť späť na svet bohyňu Gaiu. A to by znamenalo koniec nielen hrdinov, ale aj celého ľudstva. Na Long Islande sa zatiaľ schyľuje k bratovražednému boju. A pomoc je na druhom konci sveta, odkiaľ sa Nico s Reynou vydávajú na putovanie s Aténou Parthenónskou. Zmieri legendárna socha tábory polokrvných? Krutá matka Zeme sa preberá z dlhého spánku a na prebudenie jej chýba jediné - krv dvoch ľudí, ktorá skropí grécku svätyňu. Krv polobohov... Záverečná časť strhujúcej fantasy série Bohovia Olympu!


*** 

,,Ďalšie onagery? To bol niekde výpredaj alebo čo?"

Sériu Bohov Olympu takisto ako Percyho Jacksona skrátka zbožňujem a na záver série som sa naozaj tešila. Bola som zvedavá, ako to autor celé ukončí, ako to s nimi všetkými napokon dopadne. Pretože nuž, nikdy neviete, že. 

Predovšetkým vôbec nevedel, o čom sa má rozprávať s chalanom, ktorý sa nedávno vrátil z Tartaru. ´Videl si poslednú epizódu Pána času? Ježíš, zabudol som. Ty si sa vlastne práve vliekol v Jame večného zatratenia!´

Všetky postavy mi prirástli k srdcu už v prvých dieloch. Percy a Annabeth sú klasika, tých nejde nezbožňovať, Leo má úžasné hlášky a tí zvyšní sú proste moc fajn. Prešli za tú dobu naozaj obrovským vývojom a stali sa z nich skutoční hrdinovia. 
To isté platí aj o Reine, ktorú si z minulých dielov pamätám len máličko, ale tu dokázala, že je to naozaj skvelá postava. 
No a Nico. Oh, Nico. Toho milujem a je mi fuk, že má 14. (Alebo že je gay. :D) Je to jedna z najúžasnejších a najlepšie napísaných postáv s akými som sa kedy stretla a bezpochyby je to moja najobľúbenejšia postava z oboch sérii :3 V tejto knihe som sa konečne dočkala kapitol z jeho pohľadu (yay!!!) a bolo ich celkom dosť (dvojité yay!!!) Bolo skvelé vidieť mu do hlavy a našťastie to nebol jeden z tých prípadov, kedy sa mi postava vlastnými kapitolami pokazila (áno, hovorím o vás, Adrian a Tobias).

 ,,A čo pomodliť sa k adidaskám? Možno sa Niké naštve a ukáže sa."
,,Hej, stavím sa, že to by bolo celkom proti jej sponzorskej zmluve. TOTO NIE JE OFICIÁLNA OBUV OLYMPIÁDY! TERAZ ZOMRIETE!"
Spoza Lea zadunel hromový hlas: ,,TERAZ ZOMRIETE!"

Pokiaľ ste čítali aspoň jednu knihu od tohoto autora viete, že jeho štýl písania je proste nezameniteľný. Píše neskutočne. Je to fakt vtipné, jeho hlášky bývajú často geniálne. Číta sa to naozaj ľahko a príjemne. Tiež celkom rýchlo. Avšak... neviem, boli tam isté miesta, kde som sa nudila. Akoby ešte nechcel dospieť k záveru a potreboval to trochu natiahnuť. Tým pádom ma aspoň teda väčšia časť knihy nevtiahla do seba tak, ako mala (chápte to tak, že v porovnaní s inými knihami to bolo dostatočné, ale od Ricka som čakala viac). Skrátka bola som zvedavá, čo sa bude diať, ale nie tak, že by som sa od toho nevedela odlepiť (naopak, niekoľko dní som ju ani neotvorila). Takisto samotný boj s Gaiou a gigantmi mi prišiel uponáhľaný vzhľadom k tomu, že k tomu smerovalo päť kníh. Ale! Napriek tomu sa mi to veľmi páčilo a ja som s koncom celkovo veľmi spokojná. Koniec bol úplne boží (doslovne :D), ale mojim obľúbeným dielom ostáva trojka. Avšak sériu som si celkovo veľmi užila, bude mi chýbať a určite ju odporúčam. Ja sa zatiaľ veľmi teším na Magnusa Chasea a The Trials of Apollo :3 


Za knihu veľmi pekne ďakujem kníhkupectvu Pre školy
Vy si ju môžete kúpiť TU.


Kam ďalej? 

2 komentáre:

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.