štvrtok 11. mája 2017

Rozhovor s Katharine McGee

Knihu Tisíci patro ste pravdepodobne zaregistrovali. Na jeseň ju vydalo v češtine vydavateľstvo Egmont a pokiaľ sledujete zahraničných booktuberov, narazili ste na ňu určite, pretože bol okolo nej veľký boom. Hlavne pred vydaním, predpokladám, že hlavne vďaka krásnej obálke. Je to také futuristické Gossip girl (vraj, to som nikdy nevidela). Čítala som to minulý mesiac a bolo to vážne dobré, skvelá oddychovka, dala som tomu 4*. Takže som si nemohla nechať ujsť ani možnosť vyspovedať autorku, kým netrpezlivo čakám na pokračovanie.
(Miestami som mala menší problém so skloňovaním názvu Tisíci patro, takže ak v tom bude nejaká chyba, ospravedlňujem sa.) 

1. Čo vás inšpirovalo k napísaniu kníh?
Pracovala som vo vydavateľstve ako editorka a veľa som premýšľala o tom, ako sú populárne v posledných rokoch dystópie. Lenže nikto akosi nepísal "nedystópicku" verziu budúcnosti. Nemyslím utópiu - budúcnosť určite nebude perfektná, lebo to nie je ani človek a nebol by z toho bohvieaký príbeh. Chcela som ale vidieť verziu budúcnosti, v ktorej bola nádej, kde nám technológie viac pomohli, než ublížili, kde ľudia spolu vychádzajú a nie sú ovládaní diabolským diktárorom a rozdelení do frakcií.
Potom som čítala článok o projekte s názvom Sky city, ktoré sa stavia v Číne. Je obrovské, obsahuje "vertikálne mesto" ako Veža v Tisícom patre - so školami, bytmi, nemocnicami, dokonca farmami. A zrazu som mala prostredie svojho futuristického románu.

2. Kedy ste začali písať? 
Píšem už odkedy som bola dieťa - zvykla som písať poviedky o postavách z mojich obľúbených sérií - ako myši v sérii Redwall - ale naozaj som začala až pred troma rokmi, kedy som začala pracovať na Tisícim patre. 

3. Kto sú vaši obľúbení autori?
George R.R. Martin, Philip Pullman, JK Rowling, Lev Grossman, Hilary Mantel a Philippa Gregory. V podstate ktokoľvek, kto píše epic fantasy, alebo historické dobrodružstvá s rozsiahlym dejom a množstvom postáv.

4. Chceli by ste vidieť svoje knihy sfilmované? Máte vysnívané obsadenie? 
Dúfam, že Tisíci patro uvidím raz v podobe filmu alebo seriálu. Ak sa niečo dozviem, určite to budem zdieľať. Zatiaľ si myslím, že Bella Thorne by bola skvelá Eris... a možno Katie Findlay ako Rylin?

5. Kto je vaša obľubená postava z Tisíceho patra? A je nejaká postava, ktorú nemáte rada?
Svojim spôsobom milujem všetky svoje postavy, bez ohľadu na to, čo urobili. To je bezvýhradná láska, nie? Všetky moje postavy sa niekedy píšu jednoducho, inokedy náročnejšie. Ale v podstate skôr milujem scény, než postavy. Tým myslím, že milujem písať veselé scény - romantické, plné priateľstva alebo skrátka také, kde sú postavy šťastné - užívam si to viac, než keď sú moje postavy smutné alebo trúchlia. 

6. Ako by ste popísali svoje knihy, aby ste k ním prilákali viac čitateľov? 
Napínavá futuristická romanca s tajomnou atmosférou. Alebo: Black mirror spojené s Gossip girl.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.