streda 8. júla 2015

Keď jedno kráľovstvo nestačí... (Trnový král)

Autor - Mark Lawrence
Originálny názov - King of Thorns
Séria - Roztříštěná říše
Diel - 2/3
Vydavateľstvo - Talpress
Rok vydania - 2015
Väzba - paperback
Počet strán - 520

Anotácia
Když mu bylo devět, přísahal princ Honorous Jorg Ankrat pomstu vrahovi svojí matky a bratra - a taky svému otci za to, že on sám je nikdy nepomstil. V patnácti svoji přísahu naplnil. Teď je mu osmnáct a musí s mečem v ruce bránit to, co sám získal zradou. Proti jeho hradu vytáhla obrovská armáda a v jejím čele stojí muž, jehož sny a ambice se hravě vyrovnají těm Jorgovým. Mladý král ví, že čest mu blížící se bitvu nevyhraje. To ale ani nemá v plánu. Podařilo se mu najít a shromáždit několik artefaktů z dávných časů - někdo by mohl říct kouzel. V nadcházejícím střetnutí mohou vychýlit jazýčky vah v jeho prospěch. Otázkou ale zůstává za jakou cenu...

***

V posledných pár mesiacoch u nás prvá kniha spôsobila menší boom. Minimálne v blogosfére. Aj ja som mu podľahla, Princa prečítala a hoci mu k dokonalosti niečo chýbalo, naozaj sa mi veľmi páčil. Bola som nesmierne zvedavá, ako bude Jorgov príbeh pokračovať.

Jorga som si v prvej časti zamilovala. Brutálny, krutý, ale inteligentný a cieľavedomý. Doslova vražedná kombinácia. V tejto knihe sa však neprejavil až tak, čo mi chýbalo. Pretože v Princovi bol absolútne dokonalou postavou, tu len skvelou. 
K ďalším postavám sa tu už veľmi vyjadriť nedá. Množstvo rytierov, žoldárov, šlachticov s veľmi podobnými menami, čiže si pamätám naozaj minimum. A veľmi dôležití ani neboli. 

Bratr Sim je uzavřený, tajnůstkárský. Můžete se s ním bavit, jak dlouho chcete, ale nikdy ho doopravdy nepoznáte. Ale když někoho zabije, vždycky mu něco pošeptá do ucha. Až v sobě jednoho dne najde dost síly na to, aby svá slova svěřil člověku, kterého nechá žít, tak ten den dost možná přijdu o jednoho ze svých nejlepších zabijáků.

V knihe sa takisto striedajú dve časové línie (ktoré sú napísané pri kapitolách), takže si treba dávať pozor, ktorú čítate. Ja som bola sem-tam zmätená. A občas som na to aj zabúdala. Takže ma to miatlo ešte viac.
Príbeh je napísaný aj prerozprávaný veľmi dobre (ako inak), no zbytočne rozťahaný. Možno mohol autor vypustiť pár prázdnych miest a kniha by nabrala väčšie grády. Aj sa to vďaka tomu pomalšie číta.
Taktiež mám dojem, že je kniha oveľa menej brutálna a krvavá, čo je škoda. Ale zato tam bolo omnoho viac nadávok, občas aj zbytočných. Ale v tomto prípade veľmi neprekážajú. 
Princ sa mi páčil asi vo všetkých ohľadoch viac, no napriek tomu bol Kráľ naozaj skvelá kniha. Obe si vašu pozornosť jednoznačne zaslúžia. 


Za knihu ďakujem kníhkupectvu Pre školy
Vy si ju môžete objednať TU.

Kam ďalej? 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem vám za každý komentár :)

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.